Great Oak/Great Review
Welkom bij deze volledige review van Greatoak. Great oak is een webshop dus zoals de titel aangeeft ga ik het dus over deze webshop hebben. Deze review is goedgekeurd door Greatoak zelf. Let op deze review is een moment opname omtrend 28-12-2017.
Verder heeft deze review geen screenshots omdat je als je hem leest zelf naar de website van Great Oak kunt gaan(
https://www.greatoakdumpstore.nl/).
De punten waar ik op let zijn alsvolgt:
Uitstraling, Veiligheid , informatie, Producten, Prijzen, bestelling en in mijn ogen het belangrijkste de service voor de klanten/gedachte achter de shop/Disclaimer.
Uitstraling
De eerste indruk is nog enigzinds rommelig. Je komt op de pagina en ziet gelijk qua styling dat het een tikje beter kan. Zo zie je het logo helemaal boven in gevolgd door en navigatie menu wat eigenlijk te klein is. Het stukje contact valt onder de navigatie en het witte gedeelte sluit niet helemaal lekker aan op de rest.
Verder zie je aan de linkerkant gelijk 3 opties en een stukje text. Het is niet opdringerig maar wel klantvriendelijk. wat echter wel opvalt is dat onze producten er 2x instaan. Of dit expres is weet ik niet maar opzich als je er 2 heb hou ze in dezelfde styling denk ik dan. verder zie je aan de linkerkant groot verschillende logo's en kenmerken staan. Prima want deze webwinkel staat achter zijn product anders zeg je niet gelijk bestellen.
Onderin zie je nog een facebook feed en een klanten widget en een kleine copyright altijd Fijn dan kan je in het ergste geval altijd nog direct contact zoeken als het contact formulier van de website niet werk.
Mijn advies als ik dit zie maak de website iets breder zodat het logo naast het menu kan vallen en de menu balk wat meer ruimte heb zodat.
Pak daarna het stukje Bescherming Kleding Uitrusting en zet het netjes op een lijn bovin in het midden en de text eronder ook. Pak dan het stuk text en zet het aan de linkerkant en zet de rode linkjes aan de rechterkant. Dan kan je de logo's pakken en die netjes onderaan verdelen zodat het wat strakker/overzichtelijker wordt. geld ook voor de rest van de pagina's. Nu laat ik expres mobiel responsive weg. Geld overigens ook voor de andere pagina’s het kan beter.
afijn qua uitstraling krijgt deze shop van mij een 6 ik heb erger gezien maar het kan veel beter.
Veiligheid:
Qua veiligheid zit je hier als klant op een strandje in de zon. Https verbinding, je bent ingedekt tegen ongemakken, Ideal en de klant is hier daadwerkelijk een koning. Het laatste komt nog een keer aanbod. Ik maak hier een 8 van. Simpel weg omdat het altijd op gebied van veiligheid beter kan.
Informatie:
Op de eerste indruk denkje dit is een rommeltje echter kan je wel overal eerlijke en transparante informatie vinden. Dat zie je niet veel op shops. En nu heb ik het niet alleen over gear/bbs. Als je opzoek bent naar iets speciefieks dan kan de eigenaar best wel het een en ander regelen en dat hoor je niet vaak. Verder staat er bij bijvoorbeeld bbs (
https://www.greatoakdumpstore.nl/product-categorie/airsoft-2/airsoft-bbs/) waar het omgaat en geen mooi verkoop praatje. Wederom een pluspunt.
Hier valt het tweede hoge cijfer een 9.
Producten:
Zoals ik eerder aangaf ben je opzoek naar gear en wil je een complete beschrijving bij producten dan zit je hier goed. Punts gewijs heb ik een paar producten onder de loep genomen en alle informatie over producten die je niet kan vinden wordt je makkelijk gemaakt met specifieke zoek termen(product benamingen). Het kan echter nog wel diverser maar goed dat heb je eigenlijk altijd wel. kortom gewoon goed een 8.
Prijzen:
Prijzen zijn over het algemeen goed. Een echte uitblinker zie ik zelf in de bbs. Wat een scherpe prijzen. Een 8.
klantenservice/gedachte achter de shop/algemene voorwaarden:
De eigenaar kennende zal je altijd goed geholpen worden en dan kom je eigenlijk ook achter de gedachte van deze webwinkel. Deze webwinkel heeft de insteek om daad werkelijk airsofters te helpen. De eigenaar zei het volgende tegen mij: Dit is meer een levenswerk dan een echt bedrijf. En dat klopt. Zeker als je kijkt naar de algemene voorwaarden. Er zijn bedrijven die alles via de algemene voorwaarden idioot dicht timmeren en hier is het wat gemoedelijker. En met name met deze gedachte krijgt de shop hiero een 10.
Bestellen:
Mijn bestelling 3 potten asg openblaster 0.28gr bbs 2x 100ml protech greengas en een multi use bandana . Versturen gaat via post nl of een ups point.
In mijn geval heb ik gekozen voor het ups point. Plus Great Oak kiest de handigste plek voor jou.(Beste openingstijden en minste afstand).
Zoals je kan zien kreeg ik er 2 protech green gas bussen bij. Die komen later wellicht nog wel van pas.
Tevens zie je ook een gedeelte van de box waarin het allemaal verstuurd is. Hier zat een leuk mini stukje marketing in en de box is neutraal. Ikzelf vind dit erg prettig zo voelt het tenminste niet alsof je overgooit wordt met marketing. Voor de rest ligt alles op een mooi bedje in de doos en de pakbon is perfect. Simpel duidelijk en overzichtelijk.
Ik geef deze ervaring een 8.3
Conclusie:
Deze shop heeft gemiddeld in mijn review een 8.2. En dat verdient hij. Prik door de website heen en je komt bij iemand die dit doet met een echte passie en dat merkje in alles. Simpeler kan ik het niet maken in mijn ogen verdient deze shop echt wel een grotere klanten basis. Als je ook gaat kijken naar dat deze shop werkt als een one man show met kinderen dan moet ik zelf toegeven dat de eigenaar iets erg goeds doet.
Disclaimer:
Deze review is vanuit mijn oogpunt beschreven en zal ongetwijfeld wel voor een deel mijn mening bevatten. Mocht je dit persoonlijk negatief vinden doe dat alsjeblieft niet ik wordt niet betaald voor deze review plus dit is mijn insteek. Meningen mogen altijd anders zijn.