Weer een nieuwe speler

DaveLangendoen

New Member
1 dec 2015
1
0
Trophies
1
Hallo allemaal, ik ben nieuw in deze mooie wereld van airsoft en heb eindelijk na maanden me spullen bij elkaar.

Afgelopen weekend eindelijk me laatste pakketje binnen gekregen...eindelijk me eerste replica.

Een ARX160, helemaal blij en was van plan zondag gelijk naar me eerste skirm te gaan.

Helaas bleek dat de extra magazijnen die ik mee besteld had niet te passen(101 inc highcap M4 flash magazijnen).

Heb de winkel gelijk gebeld en om advies gevraagd en kreeg als antwoord de 101 inc M4 highcaps te nemen, nu ben ik dus bang dat die ook niet gaan werken aangezien ze van het zelfde merk zijn.

Dus zoek ik nu iemand die zelf ervaring heeft met deze replica die mij kan advieseren wat voor magazijnen wel goed werken met de ARX160.

Bij voorbaat dank

Hallo en welkom op dit lekkere forum,

Heb zelf geen ervaring met die replica van je, dus kan je helaas niet vertellen welke mags je moet nemen. Wat ik je wel kan zeggen is dat je moet wegblijven biij die 101 inc crap!

Wellicht dat anderen je op dit forum kunnen helpen en andere eet dr Google ook veel omtrent die replica en mags.

Mag ik vragen waar je vandaan komt en wat voor gear je hebt(of in huis gaat halen)?

Succes met de mag hunt en wie weet tot op het veld.

gr Paul

Hey Welkom op het forum,

Ik ben zelf ook nieuw in de airsoft en op het forum. Weet zeker dat er mensen zijn hier die je verder kunnen helpen. Heb zelf ook al veel gehad aan de tips etc, wat ik leuk vind om te zien is dat de forumleden erg betrokken zijn. Er is ook veel leesvoer op op het forum waar je veel van kan leren hier.

Groetjes,

Vin

Moi en welkom op het forum.
Jammer dat je niet net als vele andere nieuwe niet eerst onderzoek hebt gedaan. Helaas is 101 een waardeloos merk. Binnen 14 tot 30 dagen mag je over het algemeen kosteloos retourneren. Evt kun je misschien in overleg met winkel prive event maken dat je jou aeg meeneemt en dan andere mags gelijk kan passen (wel netjes conform eisen vervoeren).

Allemaal bedankt voor jullie reacties.

De magazijnen zijn al retour naar de winkel en krijg netjes me geld terug dus moet nu alleen ff gaan kijken welke er wel goed zijn.

Toothpick, heb wel een heleboel onderzoek gedaan alleen niet voor de magazijnen omdat er overal aangegeven werd dat de ARX160 standaard m4/m16 magazijnen zonder problemen zou pakken. Alleen niet gekeken naar de kwaliteit, achteraf niet zo slim. Het advies om naar een winkel te gaan neem ik te harte,zit hier alleen niet veel in de buurt helaas. Mocht je een tip hebben kwa degelijk merk voor magazijnen hoor ik het graag.

Manders,

Ik kom uit Oostvoorne,ben 34 en werk in de vol-continu bij ECT als Terminal operator.

Heb al me gear al aangeschaft, alles van invader gear.

Combat shirt, predator combat pants en MMV vest. Alles in ATP camo. Heb ook een half face mask en een wapentas van invader gear.

Welkom Dave!

Gaaf ding is dat, die ARX160. Is weer eens iets anders tussen de zee aan M4's en varianten. Alleen wel balen van het probleem met je magazijnen!

Overigens zie ik dat je uit Oostvoorne kom, da's zowat bij mij om de hoek (Hellevoetsluis). Ik zou zeggen haak een keer aan! Speel nu met een team van ongeveer 8 man. Proberen minimaal eens in de maand te skirmen, wij spelen vooral in Brielle.

-Roel

Hey Roel...Ben al een keer op een club avond geweest bij outdoor brielle en heb daar onder andere  Raffael uit hellevoet ontmoet van task force brielle. Kreeg een zee van info en ze hebben me ook mee het veld in genomen en me eerste ervaring met een replica gegeven....nou ja je ziet het....hooked!!! Als die magazijnen goed waren geweest had ik afgelopen zondag op het veld gestaan bij outdoor brielle maar helaas.

Ha Dave! Welkom :D 

Goed dat je al bezig bent met een replica. Weet je al wat je met de rest van je gear wilt? Wat voor thema. 

Hey Jan, bedankt voor je reactie.

Ik heb kleding van invader gear in ATP, combat shirt predator pants en MMV vest. Heb bewust voor MMV vest gekozen omdat ik linkshandig ben en met een hoop vest in de knoop zou raken, en dit vest kan ik aankleden en indelen naar mijn wensen.

Ah kijk! Handig ja en goed dat je een vest hebt dat je zelf kan indelen. Die vesten waar alles vast op zit lijken me helemaal niets nee... 

Welkom op het beste, hulpvaardigste en vriendelijkste forum van Nederland ;-p We hebben trouwens ook een overzichtje voor je gemaakt van Airsoft locaties en winkels in Nederland waar je vast terecht kunt voor advies over mags en (in overleg en na goed vervoer) evt kan testen: http://www.airsoftclubnederland.nl/airsoft-in-nederland/ 

Oostvoorne, ben ik nog vaak doorheen gereden/gefietst meestal onderweg naar rockanje. Nu woon ik in Drenthe. Mbt vooronderzoek doelde ik er eigenlijk op dat je dan had geweten dat ca 90% van 101inc je beter links kan laten liggen. Mbt andere merken, tja ik heb orginele mags van army en ics die zijn goed. Verder zouden andere hun merken ervaring moeten geven ivm dat ik daar geen ervaring in heb