Weg met de PANG regel!!

Om er nog even op in te haken. Wel eens cqb gespeeld tegen een bepaald airsoft team uit nl zonder pang regel. Semi only uiteraard. Alleen ging het andere team als een stel paintballers de trekker overhalen. Toen had ik liever een pang regel gehad dan volgesproeid worden vanaf 1m.

Maar over t algemeen ben ik ook voor de schiet op de platecarrier en gebruik je gezond verstand wanneer je dichtbij iemand komt.

• Leuk
Waarderingen: Peter Boudewijn
Bij BH werd ik van een halve meter door een sniper (wel met zn sidearm) in mijn nek geschoten. Hij wou zijn plek niet verhullen aan eventuele andere enemies en schoot daarom maar... Snap ik, maar schiet dan in godsnaam op mijn vest of schoen inderdaad en niet van achter in mn nek. Heb hem even duidelijk gemaakt wat ik van vond en dat hij ook mooi terug mocht gaan naar zijn spawn.

Dat is wel super lelijk! Iemand bewust op zo'n plek raken om je eigen plekkie niet te verraden... dan ben je gewoon een l*l eerste klas! Tevens wordt er volgens mij bij BH heel duidelijk uitgelegd dat er met pang regel gespeeld wordt en of je het er dan mee eens bent of niet maakt niet uit. Dan is het gewoon zo.

Overigens is dit ook niet wat ik bedoel met mij stellig dat de pangregel afgeschaft moet worden... het gaat mij om de twijfelachtige momenten of de momenten waarop een discussie kan ontstaan. In dit geval had jij waarschijnlijk gewoon braaf terug gelopen naar je spawn als hij je gepanged had... ik wel denk ik :p zonder discussie :)

Groet,
Peter

Ik had hem gewoon niet gezien (eigen schuld) dus was indeed gewoon naar de spawn gegaan. Nu ook, maar hij ook.

Wat ik bedoel met goede Marshalls is dat in dit geval een Marshall moet kunnen helpen om een discussie (die ontstond omdat hij vond dat hij niets fout had gedaan) te voorkomen. Nu was er geen Marshall in de buurt en merk ik soms dat als die er wel is niet goed weet wat ze met de situatie aan moeten.

• Leuk
Waarderingen: Peter Boudewijn
Mijn mening: hou de pang regel maar, ik heb eigenlijk alleen maar positieve ervaringen met de pang regel. Dat er situaties voorkomen dat het niet goed is toegepast, dat kan gebeuren. Maar haal je de pang regel weg, dan haal je het slechte uit de mens.
Ik heb situaties meegemaakt dat ik mensen pang, sneaky van achter. Wat moet ik dan doen, nekschot geven?
Meegemaakt dat ik iemand 2 meter van mij zag en alleen de zijkant van zijn gezicht te zien. Ik wil die gozer niet vol in zijn wang raken, dus pangde maar. Beide situaties: fistbump, netjes gedaan gozer!

Heb zelfs meegemaakt dat ik zelf van 2 meter werd geraakt, die gozer schok en zei "Sorry moest eigenlijk pangen, laat maar ik pak mijn hit wel, blijf jij maar spelen".

Ik denk dat als je de pang regel afschaf, dan krijg je excessen zoals: full auto headshots van 30 cm afstand, veel kapotte tanden, gezichtsbescherming is verplicht etc.

Wat ik ook heb geleerd van airsoft is dat de ene speler de ander niet is, sommige zijn gewoon bokkelullen die nooit hun hit pakken, nooit pangen, of expres in het gezicht schieten. De ander is een eerlijke speler, de gentleman.

Ik had hem gewoon niet gezien (eigen schuld) dus was indeed gewoon naar de spawn gegaan. Nu ook, maar hij ook.

Wat ik bedoel met goede Marshalls is dat in dit geval een Marshall moet kunnen helpen om een discussie (die ontstond omdat hij vond dat hij niets fout had gedaan) te voorkomen. Nu was er geen Marshall in de buurt en merk ik soms dat als die er wel is niet goed weet wat ze met de situatie aan moeten.

Ik heb idd wel eens Marshalls gehad die zeiden: we weten dat hij zijn hit niet neemt maar we observeren het. Of de discussie uit de weg gaan en zeggen "ik zag het niet" dus beslis zelf maar.

En ik ken marshalls die mensen van het veld sturen en niet meer welkom verklaren. Of die iemand testen door zelf mee te spelen, of gewoon een sniper pakken en op 30 meter afstand kijken of hij zijn hit wel pakt. (En dan roepen; die was op je paasei dus je bent af! Je helm rinkelde. Geniaal.)

En meegemaakt bij Airsoft Inc dat iemand roept; je moet maar schieten want je pangt mis. Of het bekende: je kan me nooit zien. Was dezelfde persoon. Dus toen zei de marshall (bij nog maar 1 vs 1) laten we de pangregel maar vergeten, en niet huilie doen als Boudewijn je te grazen neemt. Een salvo van 10 vol op de billen was toen toch reden voor een huilie bij de Marshall. En daarna mocht hij weg :D

• Leuk
Waarderingen: Imakittymeow en Vladimir