Mijn mening: hou de pang regel maar, ik heb eigenlijk alleen maar positieve ervaringen met de pang regel. Dat er situaties voorkomen dat het niet goed is toegepast, dat kan gebeuren. Maar haal je de pang regel weg, dan haal je het slechte uit de mens.
Ik heb situaties meegemaakt dat ik mensen pang, sneaky van achter. Wat moet ik dan doen, nekschot geven?
Meegemaakt dat ik iemand 2 meter van mij zag en alleen de zijkant van zijn gezicht te zien. Ik wil die gozer niet vol in zijn wang raken, dus pangde maar. Beide situaties: fistbump, netjes gedaan gozer!
Heb zelfs meegemaakt dat ik zelf van 2 meter werd geraakt, die gozer schok en zei "Sorry moest eigenlijk pangen, laat maar ik pak mijn hit wel, blijf jij maar spelen".
Ik denk dat als je de pang regel afschaf, dan krijg je excessen zoals: full auto headshots van 30 cm afstand, veel kapotte tanden, gezichtsbescherming is verplicht etc.
Wat ik ook heb geleerd van airsoft is dat de ene speler de ander niet is, sommige zijn gewoon bokkelullen die nooit hun hit pakken, nooit pangen, of expres in het gezicht schieten. De ander is een eerlijke speler, de gentleman.