Welk combat shirt

RamonK

Member
14 mei 2019
6
1
Trophies
2
Hi All,

Omdat ik laatst begonnen ben met Airsoft heb ik een goedkoop setje combat shirt en pants besteld op Ali Express. Nou ben ik er naar een skirm of 5 achter gekomen dat ik me helemaal het apelazerus zweet onder m'n plate carrier. Weten jullie of dit door de stof komt, of is dit normaal gezien er sowieso een plate carrier voor je borst hangt?

Zo ja,

Hebben jullie een betaalbare aanrader voor een multicam combat shirt? Het liefst onder de 100 euro.

Thanks!
 
Hoe ziet de binnenkant van je platecarrier eruit? Kan dat ademen/ventileren? Anders zal je “probleem” blijven....
 
Van dat zachte mesh, wat meestal ook aan de binnenkant van een rugzak zit. En dan daar onder een dummy plate met schuim.

Thanks!
 
Dat is in ieder geval een goed begin :)

Heb zelf een outfit van UF PRO en dat blijft vrij droog en comfortabel, maar kost helaas wel wat... zolang je een hoofdzakelijk katoenen shirt hebt zal het denk ik nat blijven
 
Een beetje zweet kan geen kwaad toch? ;)

Maar ik heb er ook altijd last van, maar neem het voor lief, omdat het bakken met geld scheelt :).
 
Ligt natuurlijk ook aan hoe actief je bent en bij welke temperaturen je speelt.

Als jij met 30 graden bij het startsignaal 400/ 500 sprint maakt het waarschijnlijk niet uit wat voor kleding je draagt. Zweten zul je.

Maar ook bij 20 graden en constant fanatiek spelen zul je nat van het zweet zijn.
 
Wat ik zelf een fijn combat shirt vind is het shirt van Makhai. De stof ademt goed en droogt snel nadat het nat wordt.

Meerdere vrienden van mij gebruiken hem, en zijn er lyrisch over. Het wordt ook door de pro's gebruikt, dus zeker de moeite waard om ff te checken @RamonK ;)
 
ik speel nu een goed jaar in een arktis combat shirt onder mijn warrior assault plate carier

https://www.nltactical.nl/nl/arktis-a126-ubacs-lightweight-combat-shirt-dpm-nl.html

en dit bevalt me echt super. de stof op je buik is een soort van mesh en ademt heel erg goed.

het kost een paar centen maar dit heeft mijn speelgemak een stuk verbetert. niks meer drijf nate kleding;)

en in de winter gaat er een goed thermo shirt onder en dan ben je in 10 min goed op tempratuur en zit je goed zolang het niet te ver onder 0 zakt
 
Makhai is heel erg goed. Mijn ervaring is dat je altijd wel gaat zweten (heb zelf een PC van Warrior Assault Systems met een mesh liner) maar de stof om je torso is echt supersnel droog. En zoals @Camilo al zei, steeds meer pro’s gaan Makhai dragen. Check Great Oak @Boudewijn voor beschikbaarheid
 
Top gasten! Hier kan ik wat mee. Ik ben inderdaad een wat actievere speler dus zweten zal ik sowieso. Maar vond dit wel heel extreem namelijk ;)

Thanks!
 
  • Leuk
Waarderingen: Peter Boudewijn