Welk merk AKS 74-U is dit?

Valmijaan

Well-Known Member
7 sep 2016
433
167
Trophies
14
Hallo,

Ik heb deze aks van een vriend van mij gekregen om hem op te knappen.
Echter weet ik niet werk merk het is, lijkt mij op een E&L maar de hopup disasembely is niet helemaal hetzelfde zoals op youtube.
Ik moet nog 2 extra alenkey schroeven los draaien wil de outerbarrel eraf komen.

En de 2de vraag is als iemand het merk weet, ening idee waar ik de bolt catch assembely kan bestellen? Of welke er ook op past?

Alvast bedankt, hier de foto's

z8akemu5d8f2s.jpg

djquj78jnhu9z.jpg

5gbvj133hmgjn.jpg

330lgeerlwsgc.jpg

Zou het kunnen zijn dat dit een Cyma is, waarbij misschien wat aan het houtwerk geschuurd is?

Zie: http://www.taiwangun.com/en/electric/cm-045a-cm?from=listing&campaign-id=20

Qua onderdelen bestellen is het bij Cyma helaas nogal lastig. Misschien zou je verder kunnen googlen op algemene AK onderdelen qua airsoft? Je zou in geval dat het een Cyma is altijd contact kunnen opnemen met Taiwangun. Proberen waard. maar ik ben bang dat er weinig onderdelen voor zijn in het geval dat het een Cyma is.

Dacht ook 1e keer dat ik hem zag dat het een cyma was.
Maar het metaal is van zeer goede kwaliteit en volgens mij met de cyma moet je een body pin eruit halen om de outer barrel eraf te krijgen en dat was bij deze niet.

Aan de kleur van het metaal en de wear & tear op de selector plate kan ik met bijna 100% zeker zeggen dat dit geen E&L is. De replica's van E&L hebben een blauwe dominante kleur/patina op het metaal. Bovendien glimt een AKSUN-74 flash hider veel meer op een E&L.

• Leuk
Waarderingen: Valmijaan
Aan de kleur van het metaal en de wear & tear op de selector plate kan ik met bijna 100% zeker zeggen dat dit geen E&L is. De replica's van E&L hebben een blauwe dominante kleur/patina op het metaal. Bovendien glimt een AKSUN-74 flash hider veel meer op een E&L.
Wat denk jij dan strelok? Toch een cyma

Kan wel zeker zeggen dat het geen E&L is de interne onderdelen van zowel de Gen 1 als 2 komen niet overeen. Ik gok zo CYMA of DBOYS gezien de internals redelijk basic zijn en niet er tussen uit springt.

• Leuk
Waarderingen: Valmijaan
De internals lijken niet op mijn CYMA cm045, wellicht een 035 en anders geen CYMA denk ik.

Staat er niks op de gears? Vaak staat er op de bevel gear een merkje.
Tenzij het een frankengun is.

Zal
Staat er niks op de gears? Vaak staat er op de bevel gear een merkje.
Tenzij het een frankengun is.

Volgens mij niet, ben nu op het wachten op deans dan kan ik hem even testen.
Daarna moet ie toch weer uit elkaar voor een shimjob dan zal ik nog eens kijken.

Ics is wel zo achter te komen gezien standaard TM mags hier niet in passen. Ik gok nog steeds cyma of dboys zeker gezien de ongemarkeerde gears. In het uiterste geval heb je een zeldzame vfc ak :P