Welk soort gas?

Olivier Duijvesteijn

Well-Known Member
7 jan 2019
315
36
Trophies
7
Ik heb een m1911 a1 gekocht via airsoftpro gebruikt bb's maat 0,25 maar welk soort gas kan ik nu het beste nemen?
Ook wat betreft bb's zie ik door de bomen het bos niet meer
ik wil graag outdoor gaan airsoften welke mag en kan ik dan het beste gebruiken?

groet olivier
 
Haal een paar Nuprol 2.0 flessen en je zit eigenlijk altijd goed.
Nuprol 2.0 is een gemiddeld sterk gas, die z'n kwaliteit al bewezen heeft en niet duur is (± €10,=).
NUPROL-2.0-PREMIUM-GREEN-GAS.jpg


In de winter, mocht je dan ook buiten willen spelen, kun je misschien Nuprol 3.0 proberen, maar dat moet je replica wel aankunnen; doorgaans kun je dan beter tijdelijk overstappen op een AEP als het écht koud buiten is.
 
Ik ben zelf fan van protech gas, stuk goedkoper, iets minder siliconen voor mijn gevoel en goed constant gas.
 
Haal een paar Nuprol 2.0 flessen en je zit eigenlijk altijd goed.
Nuprol 2.0 is een gemiddeld sterk gas, die z'n kwaliteit al bewezen heeft en niet duur is (± €10,=).
NUPROL-2.0-PREMIUM-GREEN-GAS.jpg


In de winter, mocht je dan ook buiten willen spelen, kun je misschien Nuprol 3.0 proberen, maar dat moet je replica wel aankunnen; doorgaans kun je dan beter tijdelijk overstappen op een AEP als het écht koud buiten is.
ben niet zo van de kou hahahaha
 
Oh ja, vergeten te vermelden: een van de redenen dat ikzelf Nuprol gebruik is omdat deze een metalen vulbuisje (hij zal een officiële naam hebben, maar ik bedoel dat buisje die je tegen je fill nozzle houdt om je magazijn te vullen) heeft, daar waar andere merken buisjes van plastic gebruiken.
Bij mij breken die plastic buisjes altijd, vandaar dat ik liever een bus met metalen buisje heb (ook omdat ze natuurlijk net breken als je op een skirm bent). :rolleyes:

Uiteraard moet je wel uitkijken dat je, omdat zowel het buisje als je fill nozzle van metaal zijn, niet je fill nozzle sloopt (is mij persoonlijk nog nooit overkomen, maar het zou in theorie kunnen).
 
  • Leuk
Waarderingen: Eviltwin-NL
Oh ja, vergeten te vermelden: een van de redenen dat ikzelf Nuprol gebruik is omdat deze een metalen vulbuisje (hij zal een officiële naam hebben, maar ik bedoel dat buisje die je tegen je fill nozzle houdt om je magazijn te vullen) heeft, daar waar andere merken buisjes van plastic gebruiken.
Bij mij breken die plastic buisjes altijd, vandaar dat ik liever een bus met metalen buisje heb (ook omdat ze natuurlijk net breken als je op een skirm bent). :rolleyes:

Uiteraard moet je wel uitkijken dat je, omdat zowel het buisje als je fill nozzle van metaal zijn, niet je fill nozzle sloopt (is mij persoonlijk nog nooit overkomen, maar het zou in theorie kunnen).
ok top ga ik bestellen!
 
De eisen in Nederland zijn dat de BB's biologisch afbreekbaar moeten zijn (die paar plastic balletjes die vaak standaard bij een replica zitten zijn dit overigens niet) en sommige velden eisen dat ze niet wit (of gebleekt) mogen zijn.
De keuze van BB's is nogal afhankelijk van smaak en ervaringen: iedereen heeft er een mening over.

Zelf gebruik ik veelal Extreme Precision BB's.
image.jpg
 
misschien gekke vraag maar kan je bb's hergebruiken?

In theorie ja. Maar niet doen.
BB's die je afgeschoten hebt kunnen vuil zijn, of beschadigingen hebben.

Dezen kunnen je bucking en loop nogal aantasten.

Voor die paar rotcenten die BB's kosten in verhouding de rest.
Niet doen.

-edit

Dit gaat puur om afgeschoten bb's. Als je nog volle magazijnen hebt, kun je dezen wel handmatig legen (niet via je geweer).
 
Je kunt in je replica alle gewichten BB's gebruiken, maar voor doorsnee gebruik is 0,25g of 0,30g prima.

Je kunt BB's niet hergebruiken (het zou wel kunnen, maar het risico dat je daarmee je replica sloopt is vrij groot: BB's raken namelijk beschadigd en vuil zodra je ze afgeschoten hebt).
BB's kosten zo'n €15 per zak en daar doe je best wel lang mee, dus ik zou daar zeker niet op bezuinigen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Basura Nephilim
Je kunt in je replica alle gewichten BB's gebruiken, maar voor doorsnee gebruik is 0,25g of 0,30g prima.

Je kunt BB's niet hergebruiken (het zou wel kunnen, maar het risico dat je daarmee je replica sloopt is vrij groot: BB's raken namelijk beschadigd en vuil zodra je ze afgeschoten hebt).
BB's kosten zo'n €15 per zak en daar doe je best wel lang mee, dus ik zou daar zeker niet op bezuinigen.
ok thanks vroeg het me alleen af haha