Welke Airsoft handgun ?

Ktm rider

Well-Known Member
4 feb 2018
60
2
Trophies
5
hallo
Mij ben van plan om een handgun te gaan kopen
Wat raden jullie me aan liefst een greengas of CO2 ?
Had zelf de umarex race gun op het oog maar weet niet of dit iets is
Hopelijk kunnen jullie me helpen

Heb zelf een glock van WE op greengas, ben er echt heel blij mee maar merk wel dat ik er een andere hop up in wil gaan zetten. verder kan je met Tokyo Marui bijna nooit nat gaan qua sidearms.

Greengas heeft mijn voorkeur. vind die c02 patronen iets te gevoelig overkomen, zowel schieten als in elkaar zetten.
uiteindelijk moet je kopen wat je tof vindt om te hebben, maar ik kijk zelf altijd of er wel onderdelen voor beschikbaar zijn.

Ik heb zelf de armorer works HX1002, heerlijke handgun van metaal. komt uit de WE fabriek maar tegen de standaard van AW.
Wil je een beest van een pistool dan zou je voor de TM MK23 kunnen gaan. als je daar een maple leaf setje in gooit kun je AEG's er uit schieten.
zelf wordt mijn volgende pistool een glock. ik wil daar een race gun achtig iets van maken :P Silencertje, RDS en fleshlight. beetje speedsoft achtig :P

Drop anders eens wat je voor een sidearm over hebt, wil wel eens wat toffe opties geven.

Ik zou zegen we of tokyo marui.
Ik heb zelf een TM hi capa op grern gas en dat ding is echt geweldig.

Een friend heeft een umarex bareta en ik vind het een erg mooi ding maar de triger pull is erg lang en hij schiet lang niet zo goed als mijn TM

• Leuk
Waarderingen: Eviltwin-NL
Ik heb altijd met een TM 4.3 desert warrior op greengas gespeeld en dat werkt nog altijd goed. Laatst was er iemand bij mij met een full metal 1911 op co2 om te chronoën en dat ding klapte een stuk harder. Dus als dat je ding is, ga voor co2.

Zelf wordt mijn volgende pistool een glock. ik wil daar een race gun achtig iets van maken :p Silencertje, RDS en fleshlight. beetje speedsoft achtig :p

Heeft die fleshlight wel een RIS mount? ;)

• Leuk
Waarderingen: JWieleman
Ga voor wat je een toffe sidearm vind! Greengas is eenvoudiger in gebruik, maar geeft wat problemen bij kouder weer. Hoewel dat weer op te lossen is met iets sterker gas (Nuprol 3.0 bijvoorbeeld), en niet te vaak achter elkaar schieten zodat hij weer enigszins op temperatuur komt.

CO2 heeft minder last bij kou, maar patronen vervangen is wat lastiger werk.

zelf wordt mijn volgende pistool een glock. ik wil daar een race gun achtig iets van maken :p Silencertje, RDS en fleshlight

Mocht je ook een lampje op je sidearm willen, stel ik je wel voor om Flashlight te Googlen, en niet jouw laatste woord ;)

Wil je een beest van een pistool dan zou je voor de TM MK23 kunnen gaan. als je daar een maple leaf setje in gooit kun je AEG's er uit schieten.
Tis niet alleen een maple leaf setje erin, ook tdc en h-plaat van hadron maakt het verschil ;) tevens hebben de mags van tm best wel wat werk nodig om nuprol 3.0 te kunnen gebruiken (nuprol 2.0 is al kantje boord).

Maar de mk23 is een leuk ding (heb er zelf 2, 1 als side arm (met 0.45bb 1.86J), 1 als DMR (437fps met 0.2, 2.1J met 0.45).

Tis niet alleen een maple leaf setje erin, ook tdc en h-plaat van hadron maakt het verschil ;) tevens hebben de mags van tm best wel wat werk nodig om nuprol 3.0 te kunnen gebruiken (nuprol 2.0 is al kantje boord).

Maar de mk23 is een leuk ding (heb er zelf 2, 1 als side arm (met 0.45bb 1.86J), 1 als DMR (437fps met 0.2, 2.1J met 0.45).

Je bent je ervan bewust dat je met deze waardes behoorlijk aan het joule creepen bent? Want 1.86J met 0.45 is bijna net zo hard als 450FPS met 0.2!! En dat is waarvan de NABV al zegt dat er binnen 15 meter niet meer geschoten mag worden ivm de veiligheid, terwijl jij je sidearm gewoon tot 5 meter "mag" gebruiken. Ook je DMR setup zit fors over de max...

Sorry dat ik het zeg hoor, maar hiermee doe je mensen bewust meer pijn dan absoluut noodzakelijk. Het is niet de FPS die pijn doet maar de J.

• Leuk
Waarderingen: Darryl
Nu ik ga ff double posten voor de nuttige stuf

Koop iets dat proven is!
Tegen beter weten in heb ik de cybergun fiveSeven green gas gekocht en die is nu stuk gegaan op iets wat niet (of allesinds niet simpel te herstellen is. en dit op nog geen jaar tijd!

Heb nu een kjw p226 e2 onderweg, van deze ken ik genoeg mensen die ermee rondlopen, is gebasseerd op TM en degelijke externals.

Je bent je ervan bewust dat je met deze waardes behoorlijk aan het joule creepen bent? Want 1.86J met 0.45 is bijna net zo hard als 450FPS met 0.2!! En dat is waarvan de NABV al zegt dat er binnen 15 meter niet meer geschoten mag worden ivm de veiligheid, terwijl jij je sidearm gewoon tot 5 meter "mag" gebruiken. Ook je DMR setup zit fors over de max...

Sorry dat ik het zeg hoor, maar hiermee doe je mensen bewust meer pijn dan absoluut noodzakelijk. Het is niet de FPS die pijn doet maar de J.

Ik dacht precies het zelfde. En het kwalijkste vind ik nog dat dit HEEL bewust is.
Schiet ff met 75% meer kracht dan wat de normale max is:mad:

Welke maple leaf set ? En wat houd de Tdc in doe nog niet zo lang aan Airsoft dus vandaar

Ik dacht precies het zelfde. En het kwalijkste vind ik nog dat dit HEEL bewust is.
Schiet ff met 75% meer kracht dan wat de normale max is:mad:

Het is niet de eerste replica zijn sniper schiet ook .6 joule harder dan toe gestaan, genoemd in het joulecreep topic en dat vond hij ook heel normaal want het is toch een bolt action. Imo dit soort acties verpest het voor andere die zich wel fatsoenlijk gedragen en verder kijken dan fps op een .2 maar ook hun jc beperken door het te meten en aan te passen dan zoals hierboven het te misbruiken.

Het is niet de eerste replica zijn sniper schiet ook .6 joule harder dan toe gestaan, genoemd in het joulecreep topic en dat vond hij ook heel normaal want het is toch een bolt action. Imo dit soort acties verpest het voor andere die zich wel fatsoenlijk gedragen en verder kijken dan fps op een .2 maar ook hun jc beperken door het te meten en aan te passen dan zoals hierboven het te misbruiken.
Mijn mk23 dmr schiet dat, die mag max 450fps met 1.88J. Heb alleen er flinke creep mee, die ik door middel van ander gas niet meer heb (als ik speel met nuprol3.0 heb ik fikke creep erin, met nuprol 2.0 niet meer). Maar het kan.

Tevens heb ik mijn sniper allang een andere veertje gegeven, schiet nu met 0.2 427fps en met 0.45 2.4J. Ja, nog steeds creep, maar niet meer zoveel als het eerst was. Ik ben een speler die langer speelt dan vandaag en ook al voordat airsoft in NL legaal was. Geloof mij, airsoft zoals vroeger bestaat niet meer. In NL in airsoft sowiso niet bepaald super meer om eerlijk te zijn, maar dat is een andere topic.

Als iemand nog vragen heeft of opmerkingen ed, stuur me maar een pb, reageer er met alle liefde op....

Mijn mk23 dmr schiet dat, die mag max 450fps met 1.88J. Heb alleen er flinke creep mee, die ik door middel van ander gas niet meer heb (als ik speel met nuprol3.0 heb ik fikke creep erin, met nuprol 2.0 niet meer). Maar het kan.

Tevens heb ik mijn sniper allang een andere veertje gegeven, schiet nu met 0.2 427fps en met 0.45 2.4J. Ja, nog steeds creep, maar niet meer zoveel als het eerst was. Ik ben een speler die langer speelt dan vandaag en ook al voordat airsoft in NL legaal was. Geloof mij, airsoft zoals vroeger bestaat niet meer. In NL in airsoft sowiso niet bepaald super meer om eerlijk te zijn, maar dat is een andere topic.

Als iemand nog vragen heeft of opmerkingen ed, stuur me maar een pb, reageer er met alle liefde op....

Als je openbaar op het forum het cool vind om te posten dat je met al je replica's creep hebt en het dus misbruikt, dan hoor je naar mijn mening niet in airsoft thuis, zeker niet als je al een ervaren speler bent en het dus beter moet weten. Het is een gentlemen sport, dat andere het doen betekent niet dat je zelf mee moet lopen, iets met brug en springen verhaal. Ik ben al heel blij dat de NABV er naar aan het kijken is en hopelijk dit jaar nog met een oplossing komt.

Maar goed het is blijkbaar volgens sommige in de sport heel normaal om de mazen in de wet te vinden en te gebruiken, 2.3 joule op een 360 FPS HPA here I come.

Laatst bewerkt:
Als je openbaar op het forum het cool vind om te posten dat je met al je replica's creep hebt en het dus misbruikt, dan hoor je naar mijn mening niet in airsoft thuis, zeker niet als je al een ervaren speler bent en het dus beter moet weten. Het is een gentlemen sport, dat andere het doen betekent niet dat je zelf mee moet lopen, iets met brug en springen verhaal. Ik ben al heel blij dat de NABV er naar aan het kijken is en hopelijk dit jaar nog met een oplossing komt.

Maar goed het is blijkbaar volgens sommige in de sport heel normaal om de mazen in de wet te vinden en te gebruiken, 2.3 joule op een 360 FPS HPA here I come.
Heb je mij zien schrijven dat het cool is... Nop. De spring vsr heeft door de upgrade oarts joule creep, als ik op 500fps moet meten. Heb nu een 2.4J erin zitten met 0.45, tuurlijk zit er nig steeds een creep in, maar tis niet overdreven (0.1J). Als ik met lichtere bbs ga spelen heb ik er geen last van.

Met wolverine vsr heb ik nog ergere creep, 500fps met 0.2 en dan met 0.48 3.4J. Nu heb ik die op 2.3J afgesteld en met 0.2 gemeten schiet die 409fps, dus wees maar niet bang ;)

Nogmaals, prive mag je me gerust aanspreken ale je denkt dat bevalt me niet....

En waarom niet gewoon openbaar zeggen dat het me niet bevalt? Ik bedoel ik zie ook niet wat nuttig is om dit openbaar te posten dat je zoveel creep hebt op een sidearm, DMR en voorheen ook op een sniper? Naar mijn mening hou het lekker voor je zelf en als je dan ook fatsoenlijk speelt zul je mij en andere waarschijnlijk niet zo snel horen.

En nu weer on topic want het gaat nergens meer over.

• Leuk
Waarderingen: Darryl en Crumble