Welke batterij G&G TR15 Raider XL

Eraser

Well-Known Member
4 mrt 2018
50
4
Trophies
6
Aangezien er bij Bunker501 nog een actie liep (10% korting) ben ik hier gisteren even langs gereden om in ieder geval een paar zakken BB's op te pikken en lekker rond te neuzen.

Omdat ik net mijn NABV heb geregeld, moest ik mijn eerste replica nog aanschaffen. Na even rond te kijken werd ik vriendelijkg eholpen, en heb ik een paar replica's gezien en gevoeld. Keuze is uiteindelijk gevallen op de G&G TR15 Raider XL (http://www.guay2.com/en/product/detail-160).

Nu werd me de 7,4V 1450 mah stick LIPO van nuprol aangeraden, en daar heb ik er dan ook 2 van meegenomen, met de 'simpele' nuprol charger.

Vanochtend lekker op internet gekeken naar alles wat er te vinden is over deze replica, en ik zie dat verschillende mensen met allerlei verschillende werken. 9,6nimh, 7.4Lipo 11.1Lipo.

Op softair-professional.de staat in de specificaties dat deze de 11,1 LIPO nodig heeft.

Ik snap dat hoe meer MAH, hoe langer een batterij het volhoud, maar het Voltage kan niet zomaar gewijzigd worden toch?

Wat heb ik nou nodig voor dit beestje? (en als bonusvraag; Is de Nuprol L3 balancer charger een goede koop geweest?)
 
7.4V is prima voor alle standaard replica's voor 11.1V zou ik altijd eerst wat dingen veranderen. Voltage staat aan een hogere RPM van je motor en dus meer RPS uit je replica, maar zorgt ook voor meer slijtage, waaronder natuurlijk al het mechanische, maar ook de trigger contacts hebben last van nog sterkere arcing en daardoor corroderen de trigger contacts waardoor die ook niet meer bruikbaar kunnen worden.
 
Thanks Rebel!

Dan ga ik het voorlopig eerst met de 7,4 doen!

Wat betreft de charger, deze s wel prima? (Ik ga denk voorlopig max 1x per maand airsoften). Ik lees dat andere chargers ook kunnen ontladen voor storage?