welke m14

SamHogervorst

New Member
20 jan 2015
1
0
Trophies
1
Hoi ik ben sam

En ik zou graag met airsoft willen beginnen. En ik zou graag wat advies willen over welke m14 goed is. Zelf vind ik de g&p m14 dmr wel een mooie replica

Alvast bedankt voor de hulp

1 aanraden kan ik niet echt, 1 afraden wel. Cyma M14 heel hard bij weg lopen. Heeft het nog geen volle high cap overleefd. Veel tijd en energie in gestoken om die weer werkend te krijgen maar was echt hopeloos. Replica uit eindelijk in onderdelen verkocht :(

Advies over wat voor replica ik mij zou moeten beginnen is ook altijd welkom

Alvast bedankt

Hoi Sam!

Niet dat er iets mis is met je topic. Maar wellicht leuk wat meer over jezelf te vertellen? Wat voor camo/load-out zou je willen gaan dragen?

Ik kan je helaas niet verder helpen met je M14 kwestie. Succes ermee! Zijn hier genoeg ervaren airsofters op het forum die je vast wel verder kunnen helpen!

Hoi roel

Ik ben vrij nieuwe in de sport airsoft en ik word in april 18. Ik woon in haarlem en zit op 6 vwo dit jaar wordt mijn examenjaar. En als ik geslaagt ben zou ik willen beginnen met airsoft. En ik zou alvast wat informatie willen over de sport en mij leek super leuk om met een dmr te beginnnen. En mijn budget is niet meer dan 350 en dan moet ik ook nog magezines en gear kopen en natuurlijk oogprotectie

Alvast bedankt

Hallo Sam.

Even voor de duidelijkheid, je hebt het over een DMR. Heb je het dan over een 450 FPS singshot replica?

Of heb je het dan over een repica, met een lange loop en een niet al te hoge ROF en een FPS van max 360, die in het echt voor grote afstand gebruikt word, maar die in jouw airsoft rol als assault rifle word gebruikt ?

Dit zeg ik niet, omdat ik je zo graag wil corrigeren, maar omdat er een wezenlijk verschil tussen de twee genoemde varianten zit.

Daarbij ben ik het met TwinFromHell eens, blijf aub weg bij de Cyma M14, maar ik ben bang dat je met een budget van €350 voor een hele set, niet veel beter gaat krijgen dan een Cyma M14 of een tweede hands M14.

Daarmee zeg ik niet dat je met €350 geen set kan beginnen, want dat kan wel. Je moet alleen op zoek naar goedkope replica's , met een goede reputatie.

Welkom Sam, tof dat je wilt beginnen met airsoft! 

Luister naar de twin's, hun hebben altijd goede tips!

Verder, is €350 het budget voor alleen AA(airsoft apparaat) of AA en gear(vest, broek, tactiecool vest, ect.)? Voor starters is €350 priema te doen hoor maar bijna iedereen hier is daar denk ik ver overheen haha, niet als afschrikken bedoeld, meer dat je het maar even weet waar je aan begint. ;) 

Grt

Met 350 euro een complete set maken inclusief een kwalitief goede m14 is vrijwel onmogelijk.

Het beste advies, mocht je echt graag een m14 type willen, dat ik je kan geven is dan om door te sparen. Richt je qua budget op de prijzen van een Tokyo Marui of een G&P (G&G maakt tegenwoordig ook goede replica's, echter over hun M14 durf ik niks te zeggen, geen ervaring mee). Deze maken de beste out of the box M14's.

Een TM zal nooit out of the box te hard schieten, wel ontzettend ver (wordt over het algemeen gezien als de AEG met de meeste standaard range van alle Marui's). De G&P zullen vaker rond de 400+ zitten en zullen dus gedowngrade moeten worden. Daar de M14 werkt met een V7 gearbox is dat vrijwel meteen meerwerk voor een shop, daar de V7 gezien wordt als de meest gecompliceerde gearbox en dus absoluut niet beginnersvriendelijk is (al is er online uiteraard wel goede uitleg te vinden).

Denk qua prijs voor m14's zo rond de 350 euro, zonder batterij. Airsoftshop.be heeft een leuke G&P voor die prijs.

Bedankt voor alle reacties

Ik had wat duidelijker moeten zijn. Ik bedoel 350 voor alleen de replica. En ik heb het voor de duidelijkheid over ee. Dmr semi en full automatische die nuet harder schiet dan 360 fps

Ah kijk, dan hebben we het ergens over.

Dan zal het waarschijnlijk geen probleem worden.

Nog een vraagje voor oddbal

Je zegt dat je geen ervaring heb met de g&g. Maar dus wel met de g&p. Want die had ik gezien en dat leek me een mooiding. Maar valt die wel aan te raden

Alvast bedankt

G&P is een van de weinige fabrikanten die hun kwaliteit constant weet te houden, het is niet top of the line (dat krijg je overigens bij vrijwel niemand), maar zeker beter als bv: Kart, Cyma, Ares, Star en andere chinese meuk. Enigste waar ik over na zou denken om meteen even te laten vervangen is het hop up rubber. Die willen nog wel eens wat tekort schieten bij G&P.

Vraag bij aanschaf ook zeker om een fps test en, indien nodig, om een downgrade. Vaak is dit bij aanschaf goedkoper als achteraf.

En dan een vraagje aan iedereen

Raden jullie het aan om airsoft in een winkel te kopen. Of gewoon op een site bestellen zoals redwolf. Want bij onlinesites is het wel een stuk goedkoper. Hoe zit het met invoerkosten en met de douane

Bij voorbaat dank

Een fysieke winkel heeft het voordeel van het makkelijker terug kunnen vallen op garantie.

Ja bij online winkels (van buiten europa dan) is alles goedkoper (dat het hier duurder is heb je aan importeurs te danken). Echter krijg je dan vaak te maken met hoge verzendkosten en zoals je zelf al aangeeft de invoerkosten.

Invoerkosten bestaan uit: Een toeslag voor het inklaren zelf (bijna 20 euro), BTW van 21% en dan nog eens 3% invoerrechten.

Mijn advies is om alleen die dingen buiten Europa aan te schaffen die in Europa niet tot heel moeilijk te krijgen zijn.

En dan een vraagje aan iedereen

Raden jullie het aan om airsoft in een winkel te kopen. Of gewoon op een site bestellen zoals redwolf. Want bij onlinesites is het wel een stuk goedkoper. Hoe zit het met invoerkosten en met de douane

Bij voorbaat dank

Het is niet altijd nodig om buiten Europa te kopen. Er zijn veel goede Europese sites. Gunfire.pl, Taiwangun, etc.

Hoe betaal je die btw dan. Moet je dat betalen aan de deur

Jep, alle bij komende kosten moet je dan  aan de deur (gepast!) aftikken. Volgens mij zijn er inmiddels pakketbedrijven die een pin optie aanbieden, maar ik weet zo niet meer welke dat is / zijn.

Ik zit te kijken op de site: taiwangun.com
En ik vind de dboys mk12. Is dit een goede replica voor een beginner. Want ik wil graag geen problemen met een replica want ik ben hier nog vrij nieuw in

Hoi Sam

myn man en ik bestellen regelmatig by taiwangun,en zyn er tevreden over,over hun service,snel leveren,en snelle en nette reacties op de mail,en hun downgraden gratis als je hun dit vraagt,en sturen de oude ver mee,als je een nieuwe lichtere veer erin lat zetten door hun,dan blyf je garantie houden,als je hetzelf gaat doen en er iets fout gaat. en als je boven een bepaald bedrag besteld hoef je geen verzendkosten te betalen,en je kan met paypall by hun betalen,wel zo makkelyk,

oh ja,als je besteld online,stuur altyd een kopie van je nabv-pas mee,van beide kanten,en stuur die mee op met een mail

verder heb ik niet zoveel verstand van de merken en technische dingen,,en neem advies aan van de jongens die deze sport al een tydje doen en meer evaring hier in hebben

iedereen geeft je goed en erlyk advies,kwa dat betreft zit je heel goed op het acn-forum,is een fyne club

koop geen jingong dat is bagger,kyk goed hoe de gearboxen zyn,waarvan ze gemaakt zyn materiaal,

ik hoop dat ik je een beetje heb geholpen,en succes ermee

en je kan ook 2de hands camo kopen eventueel,op facebook heb je daar groepen van,maar nieuw is natuurlyk veel leuker

groetjes lotte