Welke m4?

Denzel053

Well-Known Member
23 mei 2018
229
162
Trophies
15
Vandaag eindelijk mijn vog op de post gedaan! Hopen dat ik volgende week zaterdag mijn nabv pas op de mat heb liggen.

Ik zit alleen wel in dubio.. mijn budget is rond de 300€, en zou graag met een langere m4 replica willen beginnen. Nu is het probleem dat ik geen flauw benul heb naar welk merk en type m4 t beste rond de 300€ euro ligt. Wachten kan ik wel, maar hebben jullie tips? Een aeg m4 van rond de 90cm/100cm. Een ander type wat op de m4 lijkt mag ook.
 
  • Leuk
Waarderingen: Robin2k7
De 300 euro is natuurlijk alleen de replica, kosten van de batterijen en midcaps komen er nog bij
 
Hmm ik heb ze liever wat groter. Vind de replica's met een full rail echt mooi
 
Ik sta open voor meerdere dingen haha, als het maar een lekker groot ding is.
 
90/100 cm is niet bepaald "een lekker groot ding" (als het gaat over een replica natuurlijk :D)
 
90/100 cm is niet bepaald "een lekker groot ding" (als het gaat over een replica natuurlijk :D)
Haha naja gewoon met een lange loop. Ik merkte zelf met de g&g raider dat ik hem nogal klein vond qua model.. maar ik heb ook geen verdere referentie materiaal. Heb jij tips?
.
 
Krytac SPR (ruim boven je budget), A&K SR25 (zit nog wel binnen je budget), ..

DMR style replicas eigenlijk, ik denk dat Specna mss ook nog wel iets hebben wat je kan bekoren, moet je zelf maar eens op gunfire gaan rondneuzen. Eigenlijk kan je beter zelf iets zoeken wat je mooi vindt en dan hier posten, dan krijg je advies over wat performant is en wat werk nodig heeft of waar je mss best helemaal van weg blijft.

Als ik hier dingen moet gaan aanraden en bij elke replica iets meer te weten kom over wat je eigenlijk wel of niet wil, dat is in alle eerlijkheid, gewoon irritant.
 
Krytac SPR (ruim boven je budget), A&K SR25 (zit nog wel binnen je budget), ..

DMR style replicas eigenlijk, ik denk dat Specna mss ook nog wel iets hebben wat je kan bekoren, moet je zelf maar eens op gunfire gaan rondneuzen. Eigenlijk kan je beter zelf iets zoeken wat je mooi vindt en dan hier posten, dan krijg je advies over wat performant is en wat werk nodig heeft of waar je mss best helemaal van weg blijft.

Als ik hier dingen moet gaan aanraden en bij elke replica iets meer te weten kom over wat je eigenlijk wel of niet wil, dat is in alle eerlijkheid, gewoon irritant.
Je hebt volkomen gelijk. Ik ben vandaag in emmerich geweest, daar een tijd met een duitse reparateur gepraat. Hij rade mij de ares amoeba am-009 m4 aan. Is dit een goed merk?
 
Zijn prima start modellen zeker gezien je die voor 150 euro kan halen in Italie, maar alles van ARES is relatief heel goedkoop in Italie, bij zaken zoals airsoftrastelli en safarasoftair. Enigste nadeel is dat hun bushings echt gewoon totaal zuigen, die dingen slijten veel te snel.
 
  • Leuk
Waarderingen: Denzel053
Zijn prima start modellen zeker gezien je die voor 150 euro kan halen in Italie, maar alles van ARES is relatief heel goedkoop in Italie, bij zaken zoals airsoftrastelli en safarasoftair. Enigste nadeel is dat hun bushings echt gewoon totaal zuigen, die dingen slijten veel te snel.
Bedankt voor je reactie! Ik vind t echt lastig allemaal haha, zoveel soorten waardoor ik door de bomen het bos niet meer zie. Welke replica heb jij?
 
Ik heb een Ares Amoeba SR16 (iets langere versie van m4 van Ares met electronische trigger unit/mosfet). Bushings zijn inderdaad waardeloos en de bucking ook. Verder is het echt werkelijk een topding! Out of the box 45 echte meters accuraat minimaal, mega consistent qua fps en groupings.

Edit: is best wel een exotisch model (Bijna nergens te koop meer). Echter is me reactie meer om aan te geven dat die EFCS van Ares/Amoeba echt top werkt in hun v2 gearbox. Is erg degelijk, alles zit mooi stevig vast en lijnt goed op. Het is net hoeveel je eraan wilt gaan knutselen. Deze is out of the box prima, maar sommige dingen zoals die EFCS zijn echt alleen van Ares te krijgen en je kan bijvoorbeeld niet zo makkelijk er een andere gearbox in de shell kwijt om maar wat nadelen te noemen.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Denzel053
Je kunt met jouw budget best al veel kanten op.

Ik heb zelf prima ervaringen met ICS en G&G. Verder heb ik, in een goedkoper budget, een goede ervaring met de Cyma AK CM.077.

Qua lengte valt de Cyma AK binnen jouw eisen, maar je had het over een M4. ;)

Wat je kunt doen om wat meer duidelijkheid te creeren voor je zelf is om eens te kijken op skirms naar replica's, of een airsoftwinkel bezoeken. Verder kun je natuurlijk zoeken op internet, maar misschien is de keuze dan een beetje overweldigend.

Maak het je zelf wat makkelijk en beperk de keuze iets meer. Stel wat meer eisen aan wat je graag zou willen, misschien helpt dat bij het maken van een goede keuze. :)

Met Ares heb ik echter geen ervaring, maar dat komt misschien nog wel in de toekomst.
 
Waar kom je vandaan @Denzel053 ? Regio Amsterdam toevallig (je hebt geen woonplaats op je profiel staan). Anders mag je best keer ff op Skirm met me ares Amoeba knallen?
 
Haha naja gewoon met een lange loop. Ik merkte zelf met de g&g raider dat ik hem nogal klein vond qua model.. maar ik heb ook geen verdere referentie materiaal. Heb jij tips?
.

Is dan de TR15 Raider XL niet wat voor je? Ik wacht tot die van mij binnen komt. Full metal en een volledige rail.
 
Is dan de TR15 Raider XL niet wat voor je? Ik wacht tot die van mij binnen komt. Full metal en een volledige rail.
Ziet er mooi uit! Als je hem hebt ontvangen, zou je dan een kleine review willen doen?