Welke merken/leveanciers/modellen niet kopen

Valmijaan

Well-Known Member
7 sep 2016
433
167
Trophies
14
Hallo,

Ben nog zeer nieuw hier en heb mijn eerste replica nog niet aangeshaft maar
Ik zie veel hier op het forum welke replica /webshops/merken veel worden aangeraden.

Maar wat zijn nou echt de replica's/webshops/merken waarvan jullie echt zeggen begin er niet aan? Dus de echte afraders.

Grt michel

Persoonlijke mening :

Niet kopen = Replica's van scherpschuttersgeweren en aanvalsgeweren onder de 100-, euro. Gewoon niet doen. Een sidearm zou nog een keertje 90 euro kunnen kosten, maar goedkoper zou ik met replica's echt niet gaan. Dan is het meer gokken of het ding heel blijft dan dat het ook nog wat presteert. Ik zou aanraden om rond de 200,- te beginnen. Je replica is naast je medespelers toch een van de grootste ervaring makers. Er zijn prima budget merken die stabiel zijn waar iemand met een iets minder groot startersbudget prima mee uit de voeten kan, maar koop geen onbekende goedkope prut :)

En welkom!

Ik zou zeggen; kijk onder andere naar het materiaal. Metaal is prima maar ook plastic is niks mis mee, als het maar ABS is. Dat is behoorlijk sterk. 'Normaal' plastic gaat snel stuk, het kan al gebeurd zijn als je je replica één keer laat vallen of een keer ergens tegenaan komt.

Ook zijn de goedkopere merken vaak minder sterk qua internals en hebben meer upgrades nodig om 'mee te komen' met de rest.

Ik zou je aanraden eerst de richting (qua model) te bepalen waar je op wil; wil je een AR model, een AUG, een AK, G36 etc? en daarna wat modellen binnen die 'club' opzoeken. Reviews kunnen je daarna helpen om het kaf van het koren te scheiden! Succes!

• Leuk
Waarderingen: Pietjepuk123
If the money not an issue, try to pick one of these brands (it will cost you approximately €250~€450) but none of them need to open their gearbox and do any upgrade except downgrade the FPS to 360. You can enjoy playing in one of these brands over two years with out any problem.
1.Tokyo Marui
2.KWA/KSC
3.G&G
4.G&P
5.ICS
6.E&L Airsoft.
7.VFC
8.LONEX
9.Real Sword
10.Ares
11.Bolt
12.H&K
13.Krytac

For decent price and good brands as well.
1.Classic Army +
2.King Arms +
3.Specna arms +
4.WE (GBB only) +
5.Echo 1 (may need some work in the future)
6.AMOEBA (may need some work in the future)
7.ASGI (G&G internals) (may need some work in the future)
8.APS (may need some work in the future)
9.JG Jing Gong Echo 1 internals but (may need some work in the future)

For low prices and Chinese brands mostly purchased by on budget people or pro & high-tech airsofters which they use it as platform to build up their desire gun in max level with low cost, so keep in mind all the following brands below has piece of crap internals (nothing good except the body and in some case the gearbox shell).
1.Boyi/Dboys
2.Umarex
3.CYMA
4.A&K
5.Well
6.GFC guns
7.Dragon
8.AGM
9.DE Double Eagle
10.ForceCore Armament
And some other i don't recall now but these brands work such a lottery (may live with you one year and over or may broken right after the box).
But i suggest you before taking any action post question and ask people about any brand your eyes fall on it.

Al wat goede dingen genoemd. Heb zelf geen goede ervaring met Spartac. Goedkoop plastic dat snel kapot gaat. Schieten deden ze prima!

Ook de sig552 zou ik niet snel halen. Ook al is het briljant desig! Het uit elkaar halen vond ik een kutwerk! Nou was dit de jin gong dus daar kan het ook mee te maken hebben.

Het lijstje van Samriey is een goeie samen met het antwoord Strelok.

• Leuk
Waarderingen: Pietjepuk123
Dankje voor alle snelle reacties :)

@b-samriey thank for the list alot of good info for sure ill use it for my future buying.

• Leuk
Waarderingen: b.samriey
LCT ook een goed merk wat ik mis in @b.samriey zijn lijstje...
Tot nu toe ben ik erg tevreden over mijn LCT. Sterk materiaal, en alles ziet eruit zoals het echte spul, in plaats van bagger metaal/plastic.

LCT ook een goed merk wat ik mis in @b.samriey zijn lijstje...
Tot nu toe ben ik erg tevreden over mijn LCT. Sterk materiaal, en alles ziet eruit zoals het echte spul, in plaats van bagger metaal/plastic.
LCT and AKM.13 top line brands almost Systema P.T.W values, i wish if i could offer their prices but Michel he can't as well therefore i didn't listed..
Look at this masterpiece NaaNaaWaaAA i wanna one lolz..
ar10100-3-BD.jpg

Ik heb niet zo heel veel ervaring maar ik DENK: ookal heb je 1 van de beste replica's elk replica heeft op een gegeven moment wel onderhoud/upgrade's nodig.. Ipv 250-300 euro aan een replica te betalen. Zou ik eerder de goedkoopste full metal replica nemen voor 100-150 euro en de andere 100-150 euro investeren in GOEIE internals. Ben je uit eindelijk wel t zelfde bedrag kwijt maar heb je wel een veel betere replica dan een goed merk waar je 300 voor betaald. Tuurlijk wel een goedkope replica vinden waar goeie upgrade parts voor te krijgen zijn.

Elke replica heeft onderhoud nodig, of dit nu AEG of bolt of GBB is...
Heel toevallig ken ik iemand met een E&L, bone stock maar schiet dik 60 meter. Het bedrag dat je voor het merk (en dus kwaliteit) betaalt is het dus zeker wel waard.

• Leuk
Waarderingen: ChaoSState
Ik heb niet zo heel veel ervaring maar ik DENK: ookal heb je 1 van de beste replica's elk replica heeft op een gegeven moment wel onderhoud/upgrade's nodig.. Ipv 250-300 euro aan een replica te betalen. Zou ik eerder de goedkoopste full metal replica nemen voor 100-150 euro en de andere 100-150 euro investeren in GOEIE internals. Ben je uit eindelijk wel t zelfde bedrag kwijt maar heb je wel een veel betere replica dan een goed merk waar je 300 voor betaald. Tuurlijk wel een goedkope replica vinden waar goeie upgrade parts voor te krijgen zijn.

Ben ik het persoonlijk niet echt mee eens. Als beginner koop je zeker geen replica om gelijk mee te gaan klooien. Uiteraard zijn er uitzonderingen bij van mensen die technisch meteen aan de gang gaan met upgrades, maar waarom een goedkope replica halen om vervolgens direct te moeten gaan upgraden? ( Als beginner dan he ) Ik koop zelf liever een wat duurdere replica en speel out of the box totdat ik ooit eens wat anders nodig heb. Het gaat niet alleen om kwaliteit, maar ook de bouw van een replica. Zeker als je zelf niet kan sleutelen en de internals dus moet laten inbouwen betaal je meestal ook gewoon sleutelkosten.

Maar goed, uiteindelijk koop je een replica naar wat je er zelf van verwacht, en ik koop liever een E&L waar ik in 1e instantie niets aan hoef te doen dan dat ik een Cymatje koop en vervolgens eerst de boel nog moet gaan upgraden om een beetje mee te komen met de rest.

Maar gelukkig mag ieder z'n eigen ding doen :)

• Leuk
Waarderingen: Stey
@Jan

Ik heb die JG sig onderhanden gehad en opzich viel het wel mee.
Wat technische ervaring is wel gewenst het is tenslotte geen m4.

Qua internals zou ik hem ver links laten liggen. Ook de externals waren niet echt van super kwaliteit. (plastic)

Metaal is overigens ook niet bij alle merken goed. De goedkopere merken gebruiken "pot metal" of te wel crapshit.
Met vaak veel porositeit wat op kritieke stukken scheuren en breuken tot gevolg kan hebben.

Conclusie en TLDR,
You get what you pay. En bij airsoft gaat dat vaak op.

Ik zei ook.. Ik DENK :p
Ik kan het ook mis hebben. Maar ik ben iemand die van sleutelen houd aan zo'n ding. Ik wil graag weten hoe me replica in elkaar zit mocht er iets gebeuren bij t veld dat je t misschien ten plekke kan oplossen en verder kan spelen. Mja iedereen is en denk anders..

Ik ben het met Samriey lijst eens, zeker wat hij zegt over de onderste merken, deze moet je alleen pakken als je in staat bent je replica volledig intern te upgraden en je het puur voor een body doet. Anders moet je en zeker als beginner gewoon uit het midden tot hoog segment kiezen.

You get what you pay for is over het algemeen wel correct, maar gaat ook niet altijd op, voorbeeld is de laatste VFC Style Cyma AK's deze zijn voor 90-95% puur staal en alleen op een enkele punt gebruiken deze waarschijnlijk een ZnAl (pot metal), front sight post en nog een paar kleine dingen. Alleen de performance ervan is niet al te geweldig van deze replica's maar de vervelendste dingen kan je voor 50 euro max verhelpen en dan heb je en best goede replica voor rond de 200 euro. Specna Arms zou je hier ook voor kunnen kiezen deze zijn ook rond de 200 euro en voor een beginner replica zijn dit gewoon hele goede replica's.

Uiteindelijk is het dat het verschil in prijs zeker deels zal zitten in de externals maar ook groot en deels in de out of the box performance waarmee men dan vaak toch duidt op de max range waar je nog een human sized target kunt raken, ook wel met accuracy en consistency, maar dit kan vaak toch wel altijd echt beter dan out of the box. Echter is het naar mijn mening ook zo om het meeste uit elke replica te halen zul je over het algemeen toch dingen moeten gaan upgraden of vervangen. Dit geld zeker als je een hogere trigger response of een hogere RoF/RPS wil.

TL:DR: Beginner kies liever iets uit het mid to high end segment en als het je 2de, 3de, 4de of tigste replica is en je knutselen niet erg vind dan kun je ook uit het low segment pakken zolang je maar goed weet waar je aan begint (reviews lezen, onderzoek doen en kwaliteit van externals achterhalen).

ik heb volgens mij ASG nog niet voorbij zien komen als veilig merk

LCT and AKM.13 top line brands almost Systema P.T.W values, i wish if i could offer their prices but Michel he can't as well therefore i didn't listed..
Look at this masterpiece NaaNaaWaaAA i wanna one lolz..
ar10100-3-BD.jpg
That looks amezing :D whats the cost on that thing? Maby as a nice future goal ;)

Ben ik het persoonlijk niet echt mee eens. Als beginner koop je zeker geen replica om gelijk mee te gaan klooien. Uiteraard zijn er uitzonderingen bij van mensen die technisch meteen aan de gang gaan met upgrades, maar waarom een goedkope replica halen om vervolgens direct te moeten gaan upgraden? ( Als beginner dan he ) Ik koop zelf liever een wat duurdere replica en speel out of the box totdat ik ooit eens wat anders nodig heb. Het gaat niet alleen om kwaliteit, maar ook de bouw van een replica. Zeker als je zelf niet kan sleutelen en de internals dus moet laten inbouwen betaal je meestal ook gewoon sleutelkosten.

Maar goed, uiteindelijk koop je een replica naar wat je er zelf van verwacht, en ik koop liever een E&L waar ik in 1e instantie niets aan hoef te doen dan dat ik een Cymatje koop en vervolgens eerst de boel nog moet gaan upgraden om een beetje mee te komen met de rest.

Maar gelukkig mag ieder z'n eigen ding doen :)

Hey nice dit is goeie info :) ik zat ook te denken een replica van ongeveer van 350/450 euro waar ik gewoom even mee vooruit kan en dan rustig kan kijken wat ik uiteindelijk echt wil.
maar waar ik wel gewoon leuk mee kan spelen en toch iets moois heb.
Zal zeker eens kijken naar het merk E&L.
En zijn er trouwens ook SCAR-L full metal te krijgen? Hoeft niet persee een blowback te hebben.

Als je een SCAR wil zou ik kijken naar de VFC SCAR, zijn extern toch wel de beste en intern ook redelijk. Zijn in Italië te krijgen voor rond de 300-350 euro. Let wel op dat met de H variant het moeilijk is om goede mag pouches te vinden, de L zijn gewoon STANAG's dus dat is makkelijk.

Ik ben als beginner ook gegaan voor een iets duurdere replica van een wat hogere kwaliteit gegaan als eerste replica.
In mijn geval is dat de CAA M4 van ASG (gebouwd door King Arms) geworden.

Nu ben ik zelf wel gek op knutselen/prutsen met techniek dus heb ik laatst een 2de hands JG Aug A3 gekocht als hobby/build projectje.

Dus ik kan lekker gaan skirmen met m'n M4 en in de tussentijd lekker hobby'en aan de AUG en mijzelf bekend maken met de airsoft techniek. Al heb ik inmiddels ook al de veer vervangen in mijn M4 om aan de fps eisen te voldoen.