Welke merken/leveanciers/modellen niet kopen

Wat ik persoonlijk niet zou kopen:
Specna Arms SA B01. Het design is echt klote met de wiring naar voren waardoor je bolt catch release onder spanning komt te staan en afbreekt.

En voor Cyma geldt voor de AK serie van rond de 200 euro dat het echt goed spul is. Met een tientje aan upgrades schiet hij 50m ver en aan de internals hoef je echt niks te doen. Ben met de mijne al twee keer keihard op mn plaat gegaan en hij doet het nog steeds goed.

• Leuk
Waarderingen: Foodie88
I have an E&L AKS74 and I couldn't be happier! It looks very nice, is extremely sturdy and has a good performance out of the box. Bought it from Gunfire. It's hefty, though, weighing in at 3,5 kgs.

• Leuk
Waarderingen: Twinfromhell en Jan
I have an E&L AKS74 and I couldn't be happier! It looks very nice, is extremely sturdy and has a good performance out of the box. Bought it from Gunfire. It's hefty, though, weighing in at 3,5 kgs.
Check this video E&L AK vs The real AK47 ;)

• Leuk
Waarderingen: Foodie88
Good way to still get an E&L externally but not internally is to either buy a forcecore one or buy the meister arms one. They are almost just E&L gen1's which means a very good external, with okay internals. For the price you can get them it is really not bad for either a beginner or a person that wants to upgrade them internally.

En heeft iemand ervaring met FN Herstal?

Deze maken geen replica's, dat is een merk dat echte geweren maakt en de trademarks voor airsoft zijn door cybergun gekocht. Deze zet die dan op replica's van andere merken en verkoopt ze dan onder het merk cybergun. Dus het is hier weer afhankelijk van welke replica je wil, maar de P90 van Tokyo Marui is toch wel een van de betere en niet super duur voor TM (300-350) en voor een Scar kan je dus het beste kijken naar een VFC. Volgens mij zijn de cyberguns Scar's zelfs gewoon VFC Scar's maar dan met de trademarks erop en worden voor meer verkocht.. Weet niet welk specifiek model je zit te kijken? Misschien handig om eerst een keuze te maken van welk soort model je wil dus een M4/M16 of een Scar, etc. en daarna kunnen wij je wel helpen met merken.

Deze maken geen replica's, dat is een merk dat echte geweren maakt en de trademarks voor airsoft zijn door cybergun gekocht. Deze zet die dan op replica's van andere merken en verkoopt ze dan onder het merk cybergun. Dus het is hier weer afhankelijk van welke replica je wil, maar de P90 van Tokyo Marui is toch wel een van de betere en niet super duur voor TM (300-350) en voor een Scar kan je dus het beste kijken naar een VFC. Volgens mij zijn de cyberguns Scar's zelfs gewoon VFC Scar's maar dan met de trademarks erop en worden voor meer verkocht.. Weet niet welk specifiek model je zit te kijken? Misschien handig om eerst een keuze te maken van welk soort model je wil dus een M4/M16 of een Scar, etc. en daarna kunnen wij je wel helpen met merken.

http://www.evike.com/products/32613/

Is inderdaad een Vfc, zit momenteel nog te twijfelen tussen een m4 en een scar-l.
Maar zoals ik de revieuw begreep werk die scar op een soort van m4 platform?

http://www.evike.com/products/32613/

Is inderdaad een Vfc, zit momenteel nog te twijfelen tussen een m4 en een scar-l.
Maar zoals ik de revieuw begreep werk die scar op een soort van m4 platform?

Voornamelijk waar ik moeite mee heb is de magezijnen vinden voor het goede type replica. vaak zie ik alleen high-caps beschikbaar maar hoorde ook dat je niet op alle skrims met high-caps mag spelen.
Het liefst zou ik een mooie scar-l willen halen die full metal is met full metal gearbox dus gewoon lekker out of the box.
Maar ook waar ik ruime keuze aan magezijne zou mooi zijn als m4 formaat past. Zo niet dan hang ik weer meer maar een m4 ( welk model maakt mij niet zoveel uit) wil gewoon lekker universeel zijn met mags en out of the box gewoon lekker met de rest kan meespelen.

Scar-L eet dus ook M4 magazijnen.
Net als de L85.
Daarom heb ik dus alles ook met de stanag standaard. Zelfs mijn G36 heeft een adapter voor de stanag magazijnen.
Hier door heb ik maar 1 soort magazijnen.
En zowel low mid als high cap.
De scar-H heeft andere magazijnen.

• Leuk
Waarderingen: Valmijaan
Alles wat een bepaald soort mag eet bijvoorbeeld, stanag's, AK mags (7.62 of 5.45 maakt niet uit), G36, etc neemt vaak eigenlijk elk merk mag wel, soms zijn er uitzonderingen maar die kun je meestal wel vinden door een google search van je replica te doen. VFC Scar's zijn gewoon heel goed, als je er een wil en bent bereid om online te bestellen dan raad ik je aan om te kijken bij airsoftrastelli of safara airsoft te kijken, bepaalde merken in Italië zijn nou eenmaal goedkoper.

Michel if i were in your position i will take the smart way.
Get Ares Amoeba M4 about €287 or AM-016 about €289
it's modern rifle and look very nice plus light weight, it has modular rail system which allows a wide array of optional accessories such as lights, lasers and whatever you want..etc
The stock 3rd generation electronic firing control system can withstand around 30 firing mode, which ensures more steady firing speed and prolongs spring longevity, and more than that the easy way to change your spring (in 3 minutes no more) without risking your gearbox.
Very upgrade-able gun and one of the highest quality brands in the market.
The inner barrel 300mm which allowed you to upgrade it with (PDI or Prometheus, 6.01 in the future) and this is big advantage by it self, which is mean you will get VSR 10 sniper rifle in full auto, so your estimating accurate range it would be 50~55 meter (so what do you need any more?). If you select the correct accessories to this M4 it would be magnificent and it's compatible with many mid or high cap magazine.
The M4

am_013_bk_lr_enlarge.jpg

The M16
211068-01-800x600.JPG

Other than that check out this display and this one

@b.samriey, Way to expensive mate I can get those for 220 euro with included shipping and the new one for 270 with included shipping. Also despite that their honey badgers are great little guns and perform very well for a stock gun, this is not the same for all ARES replica's.

Still though for 220 euro's getting a replica that can handle a 11.1V and shoots a decent 40 meters out of the box ain't bad. I would rather upgrade it with a PDI 6.05 then a 6.01 but that is pure preference and also I would upgrade the bucking and nub first before doing a barrel upgrade.

6.05 for short barrel is not good since he restricted by 360fps and below, but for long barrel and high fps just piece of cake and highly recommended. definitely he will do some upgrade but this will come later when get an experience and know what he want and what to do.

6.05 for short barrel is not good since he restricted by 360fps and below, but for long barrel and high fps just piece of cake and highly recommended. definitely he will do some upgrade but this will come later when get an experience and know what he want and what to do.

Yeah barrel length is not gonna influence that don't even know what you getting at with the fact that a short barreled rifle can't use a 6.05, I use a 229mm 6.05 with a flat hop and it shoots fine at long distance. Just flat hop or R-hop it, overvolume it with a bigger cylinder and use a .28 or .30 and you are good to go at long ranges. Actually shorter barrels AEG's are much more favorable then longer barrels as a shorter barrel is more easily over volumed resulting in less FPS loss when going up in bb weight or better said you have a more lineair curvature for the joule. With a 6.01 you need to consider the bb brand you use because, not good bb brands could actually jam and also means more consistent cleaning to avoid jams.

Both a PDI 6.01 and 6.05 with the correct upgrades would likely perform the same considering range, but my personal preference is a 6.05 due to the fact that it has less possibility on a jam due to a misformed bb.