Welke replica?

Jorst

Well-Known Member
6 jun 2016
252
106
Trophies
11
Ik ben sinds kort dus bezig met de verslaving. Ik heb een hoop dingen al besteld maar nog geen replicas. Moet even wachten op VOG etc.

Nu is het budget er redelijk doorheen gegaan maar ik kan er nog wel iets uit halen. Ik ga voornamelijk voor CQC ennik zoek iets dat lijkt op M4 oid en een side arm.

Ik wil wel diverse rails op de replica, o.a. voor go pro, bipod/grip, flashlight/laser en sight.

Nu twijfel ik tussen:
http://www.taiwangun.com/en/electric/cm-516-cm?from=listing&campaign-id=19
of
http://www.taiwangun.com/en/electric/cm-501-cm?from=listing&campaign-id=19

of
http://gunfire.nl/product-eng-1152209517-SRT-20-carbine-replica.html

Side arm wil ik laser of lamp op kunnen zetten, elektrisch of CO2 maakt me weinig uit. Ben alleen bang dat CO2 e hard schiet bij room clearen en korte afstanden.

Welke replica is verstandig voor klein budget beginner, en welke mods raden jullie aan? Liefst mods die ik er direct op kan laten plaatsen zodat ik niet direct alles hoef te proberen. Zodra er wat meer budget vrij komt volgen er waarschijnlijk meer replicas (6 mnd a 1 jaar) waarna ik lekker met de oude kan gaan leren en experimenteren.

Alvast bedankt.
 
Zou met een side arm nog even wachten en dat geld in je main replica stoppen, toch weer een euro of 60.

De links die je plaatst zou ik (persoonlijk) allemaal afraden, het zijn de goedkoopste van de goedkoopste replica's. Allemaal plastic en gewoon "slechte" kwaliteit. Uitgaand van de links heb je een budget van +/- €100, tel daar de 60 bij op van een side arm zit je op een mooi bedrag waar je echt een degelijke beginners replica voor kan kopen. Denk aan specna arms bijvoorbeeld

Edit: ook als je wat meer besteed aan je main replica hoef je ook niet gelijk te upgraden. Dan kom je redelijk mee met de rest van de spelers, uitzonderingen daar gelaten. Met bovenstaande links kan je de kwaliteit/range vergelijken met huursetjes..
 
Helemaal mee eens, kijk op gunfire bij Specna en dan heb je een goede replica voor niet al te veel geld.
De SA B-02 is een mooie korte versie en goed voor CQB.
 
De sidearm die ik zoek is nodig voor de club die in de buurt zit. Moet je, als je lid wilt worden, een side arm hebben.

Ik ben druk aan het zoeken waar ik een replica vandaan kan halen tegen een scherpe prijs en ben nog druk zoekende naar een scherpe prijs/kwaliteit. Wanneer ik op gunfire kijk zie ik een heleboel niet leverbaar. Heb al een site of 15 gehad en kon weinig vinden. Ook hier op het forum gezocht maar kwam maar een paar merken tegen die echt de top waren en verder weinig.

http://gunfire.pl/product-eng-1152200031-Specna-Arms-SA-B02-carbine-replica.html

Ik vond deze ook erg mooi, vraag me alleen af of de sight aan de voorkant er af kan. En het budget gaat er dan ff flink doorheen.

Verder nog een vraag. Alle rails die ik ooit heb gebruikt waren picatinny dus past mijn gear op de rails? Nooit getest eigenlijk.

De sidearms zag ik al vanaf €30 en zodra deze 10 meter ver schieten ben ik tevreden.
 
Standaard rails op een m4 model is 22mm ris.

Apart dat je een side arm nodig hebt voor een club, maar goed als dat hun regels zijn..

Zelfde geld voor side arm als main: voor 30 euro zal die full plastic zijn en elektrisch. Uiteindelijk ga je echt een full metal side arm willen hebben en ben je alsnog duurder uit. Vooral met airsoft; goedkoop = duurkoop.

Heel even door sparen en een mooie replica kopen waar je meerdere skirms mee kan doen, en dan kan die ook een stootje hebben als je replica van metaal is. Van plastic word ik altijd een beetje nerveus in de omgang
 
Ik heb natuurlijk weinig tot geen ervaring, maar maak andere keuzes dan jij, omdat ik van mening ben dat het meest essentiele om te airsoften een replica is. Dit veel meer dan camo, helm, schoenen, allerlei pouches etc, Ik heb dan ook de keuze gemaakt een red. bedrag uit te geven aan een replica (ca. 250 e) en dan voorts alleen essentials als gezichts-/zichtbescherming, accu, bb's. Dingen als schoeisel en camo laat ik even. Persoonlijk denk ik dat het handiger is dat je deze volgorde aanhoudt als je relatief weinig budget hebt.

Maar goed, dat is nu natuurlijk mosterd na de maaltijd, want de rest heb je al. Wat ik begreep is CYMA echt troep en Spartac mwah. Zoals gezegd is het zonde als je geld insteekt in goedkope zooi wat de lol uit spelen zal halen (delen die afbreken, een haperende replica, beperkt bereik, bb's die alle kanten opgaan, etc.)In jouw situatie zou ik nu dus een maandje wachten, tot er weer salaris is en dan een 100 e extra in je replica steken. en een 30 e extra in je side-arm. Dat zal een hoop ellende en gedoe schelen.

Als je echt niet kunt wachten, koop dan een van je genoemde replica's en zie het als (weggegooid) leergeld, zodat je over drie maanden wel een goede replica en side-arm aanschaft. Dat heeft ook zo z'n charme. Je eerste autootje was ook een rammelbakje, de mijne althans wel. :p

Sterkte met je keuze.
 
Het wordt een G&G of de Specna Arms. En wanneer mijn eigen gear niet past komt dat later wel.

De gear die ik heb liggen / koop zijn ook voor mijn reguliere werk. Binnenkort een dienstje (4 weken) in het buitenland en dan is een replica niet erg nuttig :wink:

Ik kan voorlopig niet gek veel simmen dus 1x per maand zou leuk zijn dus een €190 replica is wel even de max. De sidearm zal ik weinig gebruiken, en als het moet kan ik er vast wel 1 lenen. Mijn real steel meenemen lijkt me niet verstandig :wink:

Nu de laatste vraag:
Waar kan ik het beste bestellen? Gunfire of zijn er nog ergens anders "geheime" adresjes?

Alvast bedankt mensen.
 
Jorst;23266 zei:
Het wordt een G&G of de Specna Arms. En wanneer mijn eigen gear niet past komt dat later wel.

De gear die ik heb liggen / koop zijn ook voor mijn reguliere werk. Binnenkort een dienstje (4 weken) in het buitenland en dan is een replica niet erg nuttig :wink:

Ik kan voorlopig niet gek veel simmen dus 1x per maand zou leuk zijn dus een €190 replica is wel even de max. De sidearm zal ik weinig gebruiken, en als het moet kan ik er vast wel 1 lenen. Mijn real steel meenemen lijkt me niet verstandig :wink:

Nu de laatste vraag:
Waar kan ik het beste bestellen? Gunfire of zijn er nog ergens anders "geheime" adresjes?

Alvast bedankt mensen.

Voor specna en G&G ga je niet goedkoper zijn ergens anders.
 
@DjStitch82 Cyma is niet alleen maar goedkope troep, hun full metal segment voor m4 en AK is prima en net zo goed als Specna.
En ik heb afgelopen 3 skirms replica's kapot zien gaan van merken waar je het niet van zou verwachten.
En mijn Cyma doet het nog steeds prima.. :smile:
 
Mee eens met bovenstaande. Maar geldt eigenlijk voor alle reoolicas van +/- 70 eu. Je krijgt waar je voor betaald...
 
Als sidearm kun je ook voor een elektrische gaan als je echt perse een side-arm moet hebben voor die club (rare verplichting maar ja). Deze zogenoemde AEP zijn een stuk goedkoper en gaan meestal langer mee dan een GBB van dezelfde prijs. Maar hier is het ook weer hit or miss met je aankoop in deze prijsklasse.
 
@ChaoSState Je hebt gelijk ja. Maar Cyma is wel ernstig oververtegenwoordigd in het laagste prijssegment, waardoor relatief meer troep. Zelfde geldt voor bv JG. Ook zij hebben duurdere replica's en die zijn vast beter, maar het gros zit in laagste prijssegment.
 
Klopt, maar onder de 100 euro wordt alles crap.
En Cyma gearboxes schijnen goed aangeschreven te staan.
Maar ik zou ook geen plastic replica kopen hoor.
 
Cyma is intern okey, maken redelijke stock pistons, gears afhankelijk van materiaal en nog wat meer, maar meestal is de hop up, bucking, nub en barrel gewoon slecht waardoor je niet zo heel ver komt stock. Kwaliteitscontrole is gewoon crap.
 
Ik meen overigens dat lasers niet toegestaan zijn. Ik waardeer het iig niet als mensen die dingen gebruiken. Als ik met mijn vergrotende scope zon laser in mijn oog krijg...
 
Keuzes keuzes, het blijft lastig en elke euro kan maar 1x rollen.
Graag jullie mening over de King Arms Kalashnikov (SVD based) versus de TM VSR-10. Zonder upgrades, wie kiest wat en waarom?
 
Unicorn71;23340 zei:
Keuzes keuzes, het blijft lastig en elke euro kan maar 1x rollen.
Graag jullie mening over de King Arms Kalashnikov (SVD based) versus de TM VSR-10. Zonder upgrades, wie kiest wat en waarom?

Geen van beide, als ik moest kiezen zou ik eerder voor een SR25 want makkelijker qua upgrades IMO, maar als ik moest kiezen als beginner zou ik eerder voor een AEG gaan dan meteen een DMR of sniper replica zonder upgrades, zelfs al is het een TM, het schiet niet zo lekker als een fully upgraded sniper en een DMR vergt ook wel wat werk om lekker te functioneren, maar dat is mijn opinie.
 
Vsr-10, svd is leuk en aardig maar is een dmr, iets wat niet alle velden toestaan en dus maar beperkt gebruikt kan worden.
Verder schiet een vsr-10 standaard al best aardig en is het het beste te upgraden spring-sniper platform, iets wat je gegarandeerd gaat doen of je verkoopt het ding weer.
 
Gewoon een aeg kopen. Je budget is als niet te groot en voor sniper "moet" je gaan upgraden. Je kan natuurlijk stock spelen maar dan heb je kans dat aeg's je er uitschieten, en de meeste snipers zullen sws veder dan jou schieten(vanwege upgrades). Dit zal je het plezier van de sport niet ten goede komen en uiteindelijk ben je duurder uit
 
Ik heb deze week voor het eerst in NL een uur gespeeld en direct de pas aangevraagd toen ik klaar was.

De replicas die gebruikt werden waren specnas en ze speelden heerlijk. Ik weet het nu zeker, het wordt http://gunfire.pl/product-eng-1152200031-Specna-Arms-SA-B02-carbine-replica.html

Wel wik ik er nog wat aan upgraden, ik denk aan een hop up, bucking en inner barrel maar kom er niet uit welke ik zal kiezen. Liefst ook via gunfire, want dan worden ze er direct ingezet.

Is er iemand die me tios / links kan geven, het liefst met wat uitleg.

Alvast bedankt.