Welke replica?

Maple leaf bucking en nub: http://www.skirmshop.nl/en/maple-leaf-macarone-flathop-bucking-60.html en http://www.skirmshop.nl/en/maple-leaf-nub-tensioner.html

Barrel:
Madbull steel 6.03 barrel 290 mm of kleiner ~30 euro
Maple leaf 6.03 barrel: http://www.skirmshop.nl/en/maple-leaf-maple-leaf-precision-barrels-603-aeg.html?id=13576413&quantity=1 35 euro
PDI 6.05 Steel barrel: http://www.x-fire.org/etop/05.html 285mm ~50-60 euro

Ik ga je geen parts van gunfire aanraden want over het algemeen zijn die niet veel beter dan stock buckings/barrel of hebben ze niet de juiste barrel lengte van het merk. Ja ja ze hebben G&G green bucking en prometheus purple, maar really is dat een kleine verbetering tegenover de over stap naar een flat hop. Daarnaast is dit inbouwen een fluitje van een cent, als zelfs @robin97 het kan dan kan iedereen het :P. Er zijn nog meer opties voor flat hop maar dat houdt in dat je zelf wil modden en dat bespaar ik je maar en qua barrels moet je zelf kiezen hoeveel je wil uitgeven.

@Rebelattack Voor een aeg kun je beter de maple leaf macron 50° aanraden.

Ties;23407 zei:

Helemaal waar, sorry mijn fout. Vergeet ook altijd dat ze die niet hebben op skirmshop, zou jij dan kunnen linken waar hij die wel kan halen want dat weet ik niet :|? Neem aan dat je het wel eens bent met de rest?

Ik kwam een aantal shs onderdelen tegen die ik heel goedkoop kan krijgen. Is het merk SHS goed of is dat ook geen.verbetering tov stock?

Jorst;23410 zei:
Ik kwam een aantal shs onderdelen tegen die ik heel goedkoop kan krijgen. Is het merk SHS goed of is dat ook geen.verbetering tov stock?

SHS maakt goede aftermarket onderdelen, maar niet qua buckings, nubs en barrels. Daarnaast als je alleen maar je bucking vervangt voor een andere standaard bucking en nub dan zul je daar niet heel veel van merken en als je die onderdelen dan toch koopt kan je beter meteen voor flat hop gaan.

Eindelijk alles erop gezet en klaar voor de eerste skirm met mijn eigen replica.

IMG_20160725_WA0001.jpg

Ik weet alleen niet welke replica dit is aamgezien ik een B02 had besteld in half tan maar deze niet overeen komt met de afbeelding op de doos. Ik had ook extra mags besteld (fatty voor 850bbs en 2 midcaps in tan, dus die tan er maar ingezet voor de foto, want er is een grijze ? meegeleverd door Gunfire.

En nog even mijn mandrake voor buiten:

IMG_20160701_233131.jpg

Edit: in de preview deden de plaatsjes het wel

Rebelattack;23409 zei:
Ties;23407 zei:

Helemaal waar, sorry mijn fout. Vergeet ook altijd dat ze die niet hebben op skirmshop, zou jij dan kunnen linken waar hij die wel kan halen want dat weet ik niet :|? Neem aan dat je het wel eens bent met de rest?

Om nog even terug te komen op iets van een maand geleden :p
Heb een winkel gevonden in HK die ze verkoopt. Was het idd eens met de rest van je post.

@Jorst Hij ziet er wel vet uit zo met het tan en zwart. Maar... zit die front post niet gruwelijk in de weg?

De red dot pakt net de top, dus ik heb een verlichte iron sight :wink:
De front post kan er af, maar moet ik met grof geweld een 4 tal pinnen er uit slaan. En weet niet of ik die dan weer goed erin krijg (zijn holle pennen) en ik moet dan een extra sling attachement halen en iets om de rail vast te zetten omdat die er anders af valt.

En als het niet werkt bestel ik op aliexpres een M4/M16 handvat met rail, kan de red dot er boven. Is weer €20 dus eerst even zo testen.

@Ties, tegenwoordig heeft skirmshop ook de 50 graden maar ik heb ze bij sniper-as.de gehaald voor 7 euro ps. Heb ze zelf nu ook getest in mijn ics en hij schiet heel fijn.

Nice en Nice,
@Jorst je zou de center post uit de front iron sight kunnen schroeven, scheelt misschien al iets.

Scheelt iets maar is niet noemenswaardig.

Ik wilde eigenlijk al een handvat aan gaan schaffen, heb ik altijd erg prettig gevonden met real steel, en het is goedkoper om een handvat te kopen dan alle RIS rails. Opzet stukje er bij en de red dot kan daar weer boven. heb ik altijd een back up

http://s.aliexpress.com/2ErY7ZJr

En als alles geupgrade is (schiet nu 340 ~ 345 fps) dan misschien een silencer met langere loop en een mooie scope voor buiten en zoals hij nu is met red dot. Uiteraard wil ik uiteindelijk dat ding maximaal laten presteren zodat ik een iets minder ver schietende sniper flink kan beschieten.

Je weet dat de loop daar maar een minuscule invloed op uitvoert he hoe ver je schiet?

Niet alleen de loop uiteraard upgraden. Als de hop up, bucking en alles geupgrade is, maakt de loop dan helemaal niets uit?

Jorst;24316 zei:
Niet alleen de loop uiteraard upgraden. Als de hop up, bucking en alles geupgrade is, maakt de loop dan helemaal niets uit?

Range, miniscuul, maar op consistentie en grouping een stuk meer. De bore zelf is dan ook niet het meeste belangrijkste maar juist de tolerantie oftewel wat is de ± afwijking in mm van de werkelijke bore. PDI heeft bijvoorbeeld een hele lage afwijking, om even als voorbeeld te noemen. Daarnaast wordt over het algemeen staal geprefereerd over messing en aluminium vanwege het minder trillen wat de andere factor is die invloed uitvoert op je grouping en consistentie, dit kan verder nog worden opgelost door met barrel spacers te zorgen dat de barrel totaal niet meer kan bewegen in de outer barrel.

Voor snipers haal ik ze bij sgh shop. Ben zelf ook benieuwd naar aeg spacers want de "ingang" waar mijn inner in gaat is heel smal maar wijder na een paar cm. Hoe krijg ik daar ooit een goede spacer in..

Tape in een spiraal om de barrel is de meest gebruikte manier, het is niet altijd nodig hoor en inderdaad vaker bij snipers gebruikelijk dan bij AEG's.