welke short dot?

Rens Ruigrok

Well-Known Member
8 jul 2017
302
103
Trophies
10
een goeden midag!

ik ben op zoek naar een degelijke short dot maar ik kan maar weinig ervaringen vinden van gebruikers dus ik hoop hier mischien iemand te vinden

ik zit momenteel te kijken naar de strike force short dot 1-4

en de leapers 1-4 IEMDQ

de leapers is een stukje duurder maar lijkt een beter bekent merk te zijn en daar lijkt iedereen aardig positief over

zijn er hier mensen met andere goede alternatieven of tips etc?

Nuprol zr-10
Zou vooral als tip geven, probeer ze uit om de eyerelief te bekijken en dan zelf kiezen wat je t fijnst vindt

ik zie dat de nuprol zr10 1.25-4 is werkt dit dan nog steeds met bijde ogen open op 1.25 zonder teveel gedoe?

Ik heb toevallig recent de Visionking 1.25-5x26 short dot aangeschaft en die heeft een zeer goede eyerelief (ideaal voor wanneer je bijvoorbeeld een full-face masker gebruikt). Dat is wel heel prettig.

Echter, ik merk dat 1.25 niet heel prettig kijken is met beide ogen open. Ik vermoed dat dit per persoon (en misschien wel per oog :)) verschilt want zoals Thomas hierboven zegt werkt dit voor andere wel goed. Dus probeer dat vooral uit (indien mogelijk) als je echt met beide ogen open wilt gebruiken. Ik vond dat namelijk wel een tegenvaller, dus bij de volgende short dot ga ik wel voor een 1x ipv 1.25x.

(De Leapers is zeker aan te raden trouwens, ik heb de 'bug buster' scope en die is ook zeer degelijk)