Welke sniper is technisch de beste?

Welke is volgens jullie de beste?


  • Totaal aantal stemmers
    13

TheKiiwii

Member
20 jun 2019
22
1
Trophies
3
Hey mensen..

Ik ben enkele maanden geleden begonnen met airsoft en een well gekocht.. L96 van 200 met scope en bipod inclusief.. Dus het goedkoopste da ge kunt hebben. Heb voor +/- 175€ aan upgrades gekocht (500FPS veer, metale spring guide, metale piston, precision barrel, nieuwe hop up, nieuwe bukkin en spacers).

Hij schiet cva... ma ik moet toegeven... hij schiet toch SERIEUS minder ver dan ik hoopte.. veel spelers zeide van... stop met upgrade.. verkoop hem en koop één van de volgende. Maar nu komt de vraag.. welke is volgens jullie de beste? (Comment dan ook wrm)

- Novritsch SSG-24
- TM VSR-10
- SRS Silverback

Ik heb super ervaren spelers die allemaal verschillende dingen zegge.. voor sommige ist den SSG.. voor andere weer den VSR.. en sommige de silverback...
Wat ik jullie mening?
Niet vergeten, ik ben belg. Dus hier is het limiet 500FPS voor een sniper en max gewicht van 0.5gram.

Groetjes,
Timo ^^
 
de TM en SRS gaan de SSG verslaan, de ene ootb de andere na upgrades en beide na upgrades royaal. De vraag is of je weer wil gaan upgraden.
 
  • Leuk
Waarderingen: Crix
Persoonlijk heb ik geen probleem met upgrades. Ik vind het zelfs redelijk tof. Maar ik zou iets willen dat zo goed als perfect schiet.. want ik word er dan pissig van als het niet gaat waar ik wil enzo.. Heb nu een 100% upgraded TM 5.1.. en ben er mega blij over.. nu nog den sniper :p
Welke zouden jullie aan raden en welke prijs moet ik in gedachte hebben eens deze volledig geupgrade zou zijn?
 
Als je echt van knutselen houdt ga dan voor de VSR. Uiteindelijk zal je dan na veel testen en redelijk wat tijd een sniper hebben die beter schiet dan een standaard SSG. Andere optie is toch voor de SSG te gaan en deze verder fine tunen. Met de SSG heb je al een goed functionerend platform en als je dit verder kan verbeteren heb je echt een top sniper. Voordeel is inderdaad dat je in België zit en niet de beperkingen hebt van Nederland. Ben zelf vorige week naar de Chambers geweest en daar ook geschoten met een SSG van een medespeler. Schoot toch een stuk beter dan degenen die ik in Nederland ben tegen gekomen na de invoering van de joule regels.

Over de SRS kan ik weinig vertellen. Is momenteel een stukje duurder dan de SSG (geld wat je bespaart kan je dan weer voor andere zaken gebruiken zoals upgrades). Ben er zelf geen fan van. Moet eerlijk zeggen dat ik er nog maar twee keer mee heb geschoten. Hij schiet niet slecht maar vind het een draak om te gebruiken door het ontwerp. Nu kan iemand anders daar uiteraard anders over denken maar het heeft niet mijn voorkeur.
 
Haha cool! Ik was er ook :D zaterdag :D Eerst team blauw, dan team rood.. beide gewonne.. OURAH xD haha

Ma gij denkt dus dat een geupgrade SSG beter is? Ik hoor wel van iedereen dat de enigste upgrades van bij novritsch dan ook moeten komen.. klopt dat?
 
Haha cool! Ik was er ook :D zaterdag :D Eerst team blauw, dan team rood.. beide gewonne.. OURAH xD haha

Ma gij denkt dus dat een geupgrade SSG beter is? Ik hoor wel van iedereen dat de enigste upgrades van bij novritsch dan ook moeten komen.. klopt dat?

Niet perse zo past de TNT Apsx inner barrel bijvoorbeeld ook in de ssg. En is er momenteel een kleine beweging gaande met de rhops van zeon. Die zijn op maat gesneden voor de ssg barrel te samen met een geflathopte modify green. Ook is sniper mechanic bezig met een bucking voor de ssg (flamingo) en is hij bezig met een ssg wasp.

Zelf heb ik de silverback en ben er meer dan te spreken over. Maar met de drie snipers die je noemt kun je sowieso niet verkeerd gaan.
 
Niet perse zo past de TNT Apsx inner barrel bijvoorbeeld ook in de ssg. En is er momenteel een kleine beweging gaande met de rhops van zeon. Die zijn op maat gesneden voor de ssg barrel te samen met een geflathopte modify green. Ook is sniper mechanic bezig met een bucking voor de ssg (flamingo) en is hij bezig met een ssg wasp.

Zelf heb ik de silverback en ben er meer dan te spreken over. Maar met de drie snipers die je noemt kun je sowieso niet verkeerd gaan.

Jep ma ik wil ni.. "ni verkeerd gaan" .. ik wil echt iets top.. zodat al kost het me veel... ik derna content kan zijn van... das den beste da er is.. en verder zal ik nimeer moeten investeren.. want tis al op't maximum mogelijk...

Langs den ander kant hoor ik dat VSR/JG bar 10 dan weer den beste is... kan er echt nimeer aan uit :'(
 
Jammer dat je overigens zondag niet bij the Chambers was. Anders had je met mijn srs mogen schieten.

De vsr is lekker licht en ligt ook goed in de hand. Makkelijk up te graden en heeft qua inhoud lekkere grote magazijnen.

De ssg is erg luid. Maar met de komst van de wasp in de nabije toekomst is dat opgelost. Niet zoveel upgrades als bij de andere twee platformen maar dat zal uiteindelijk wel moeten komen. Heeft verder nog steeds wat kinderziektes. Zo valt de spring guide uit de triggerbox en moet je vast tapen als fix.
En zijn de bij de rings nog steeds veel te ruim. Er is een gast op Facebook genaamd Chris chatfield die vervangende verkoopt.

De srs is compact maar wel zwaar. Als je met een masker speelt dan heb je moeite recht door je scope te kijken. Verder is het een open Bolt. Dus er komt troep in je receiver en eventueel in je bucking. Mede hierdoor is het in de winter een slechte keus. Upgrades zijn er genoeg en out of the box is het de stilste spring sniper die er is. Kwaliteit is ook hoog. Verder is het een bullpup model. Hier moet je van houden. Als je het niet gewent ben dan kan het laden lastig zijn. Went snel of went helemaal niet.

Dit zijn een beetje de algemene dingen. Andere mensen zullen hun eigen toevoegingen hebben. Als ik in jou schoenen zou staan zou ik voor de vsr gaan.
 
Ik heb zowel een SSG als een SRS en zou persoonlijk de VSR niet eens overwegen. Heel erg leuk dat er zoveel parts beschikbaar zijn en de VSR is heel belangrijk geweest in de wereld van airsoft snipen, maar het is echt een licht speelgoedje. SSG en SRS voelen beide zoveel beter aan.

SSG is ootb prima en langzaam beginnen er steeds meer upgrade parts voor te komen; WASP (komt eraan), Snipetor Rhop, Chris Chatfield hopup arm etc.

SRS is ootb ook prima en nog beter te upgraden dan de SSG. Qua ergonomie niet voor iedereen want door het ontwerp speelt het wel anders dan een 'standaard' BASR.

Als je toch bereid bent om meer uit je replica te halen door middel van upgrades dan zou ik gewoon kijken naar wat je fijner vindt spelen. De SSG of de SRS, van beide kun je hele goede replica's maken.
 
Persoonlijk heb ik geen probleem met upgrades. Ik vind het zelfs redelijk tof. Maar ik zou iets willen dat zo goed als perfect schiet.. want ik word er dan pissig van als het niet gaat waar ik wil enzo.. Heb nu een 100% upgraded TM 5.1.. en ben er mega blij over.. nu nog den sniper :p
Welke zouden jullie aan raden en welke prijs moet ik in gedachte hebben eens deze volledig geupgrade zou zijn?
Ik ben nu net gestart met upgraden TM vsr10 met een bolt en op co2 van wolverine. Vooruitzicht is goed
 
  • Leuk
Waarderingen: Akita
Wil geen party pooper zijn maar sinds kort is er de SFC Double Bell VSR uitgekomen. Een fully TNT ugraded VSR met full wood stock ipv. de plastic versie. Kost "slechts" 369,- dollar en schijnt in dezelfde klasse als de SSG te vallen.
 
Wil geen party pooper zijn maar sinds kort is er de SFC Double Bell VSR uitgekomen. Een fully TNT ugraded VSR met full wood stock ipv. de plastic versie. Kost "slechts" 369,- dollar en schijnt in dezelfde klasse als de SSG te vallen.

Hier is mijn oog ook een paar weken geleden op gevallen, alleen kan ik er maar niet achter komen waar SFC vandaan verstuurt? Weet jij dit toevallig? Enigste wat ik kan vinden is dat ze een locatie hebben in Taiwan, alleen verzenden ze hier ook vandaan?
 
Ik zag idd zoiets ook,maar had al een stock tm vsr10 in huis.
Is mijn eerste zelfbouw project, wil wat meer in de techniek duiken.
Dat geeft mij meer voldoening ,dan zo kopen ;)
 
Net eindelijk contact gehad met iemand van SFC. Ze versturen inderdaad alleen nog maar uit Taiwan, dus houdt er dan wel rekening mee dat je nog invoerrechten en BTW moet betalen over die $369,-

Ook werd er aangegeven dat er nog een aantal testen mee gedaan worden om de replica nog wat kleine verbeteringen mee te geven, hij had het erover dat er begin volgend jaar waarschijnlijk een 'advanced' versie uit gaat komen waar deze kleine verbeteringen in zijn meegenomen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Akita
Weet niet of je nog zoekende bent. Maar je mag mijn replica wel overnemen. Jg bar10 met silencer. AA hopup met maple leaf 60graden daimond bucking AA barrel spacers. Wolverine bolt. Schiet met 0.45 over de 100 meter. Op 480fps heb de silencer gevult met foam ding is echt muis stil. En schiet perfect. Laatst skirm bij bunker hill schoot hij strak 2.25j 4schoten precies t zelfde. Fps/joule natuurlijk regelbaar via de regulator. Schiet nu met de nieuwe regels in nederland zo’n 85-90 meter met max 0.4g bbs