Welke tactiek blowde je mind? ;)

• Onderwerp starter Onderwerp starter Jan
  • Startdatum Startdatum

Jan

Well-Known Member
10 mei 2014
3.489
2.077
Trophies
30
JAWEL! Ik ben benieuwd wat voor jullie een mind = blown moment was toen je een bepaalde drill, tactiek of move ontdekte binnen het airsoften!

tim-and-eric-mind-blown.gif

Het hoeven geen mega operator of ingewikkelde dingen te zijn, maar wat was voor jou een moment dat je dacht; Shit! Waarom doe ik dit nu pas!

Ik denk voor mij het slicing the pie in combinatie met leanen en vuren (geleerd bij RTT). Hierdoor dring je de persoon aan de andere kant (het liefst wanneer je een kamer in moet) een hoek in zodat je zeker weet dat die persoon daar staat. Hij kan simpelweg nergens anders naartoe omdat hij anders door je vuur heen moet. Werkt voor mij echt super!

Haakt in op een andere tactiek die ik heerlijk vind werken en dat is ondersteuningsvuur. <3 <3

Slicing the pie ken ik vanuit online shooters, is inderdaad een goede taktiek. Werkt super, vooral als in je in je eentje een kamer moet schoonvegen. Het geeft je de meeste overlevingskans.

Voor mij: niet altijd schieten, ook al zie je iemand! Ik had laatst bij Paintball World in Arnhem gespeeld en daar runde ik alleen met pistool om lekker snel te bewegen. Juist wanneer mijn team volledig één kant op ging, ging ik in mijn eentje de andere kant op. Het andere team hoopt op om ons team tegen te houden en ik loop in mijn eentje om om vervolgens achter ze te komen. Het was me meerdere keren gelukt om 4-5 man in de rug te schieten voordat ik zelf gepakt werd. Vaak zag ik al eerder mensen maar ik koos ervoor om eerst verder te lopen zodat ik het juiste moment kon uitkiezen om te gaan schieten.

Nog een tip om stiller te kunnen bewegen: lichtelijk 'veren' wanneer je je voeten neerzet, dus met een beetje gebogen benen - dat maakt je voetstappen heel wat stiller.

EDIT: Fake granaten zijn ook leuk! Gewoon een stukje hout of iets dergelijks oppakken, de kamer ingooien en roepen 'GRANAAT!'. De tegenstander duikt weg en jij komt binnen om ze af te schieten!

Iets wat ik bij de zuiderburen heb meegekregen.
Single shot schieten.
Ik ga er te vaak full auto in maar de belgen schieten vaker single shot en ik stond dus vaker in de respawn dan zij.
Een bijkomend voordeel van single shot is dat je na je schot ff tijd hebt om de situatie opnieuw te beoordelen.
Op full auto betrap ik mijzelf er op dat ik achter de rennende persoon die ik raken wil aan aan het schieten ben.
In single shot heb ik dan ff de tijd om mijn line of fire te verleggen tot vlak voor mijn rennende tegenstander.
En dat resulteert in (meestal) een hit i.p.v.een lachende tegenstander die ongeschonden zijn dekking weet te bereiken.
En het scheelt hoopjes BB's.:oops:

"Rush B".
Afgelopen skirm met een paar gewoon "hard erin gaan" om een object te pakken. Vervolgens netjes weer extraction om daarna door je teamgenoot vol in je snufferd gesprayed te worden. Gotta love new guys :D:rolleyes:

Haha @Stey herkenbaar! Ik had een mooie flink actie gedaan bij Office Two (CQB), kwam een squad van 5 man in de rug, allemaal gepangd. Vervolgens liep ik ze trots voorbij en toen werd ik door 4 teammaten doorzeefd :confused:

giphy.gif

• Leuk
Waarderingen: BoomSmurf, Sadiek en Jan
@Foodie88 Ik deed dit idd ook wel bij online shooters alleen dan zonder het schieten erbij. Grappig dat je dit zegt ja. Maar ook helemaal eens met het niet schieten! Dit heb ik echter al opgepakt in Project Reality. Mijn standaard order als squad-leader daar was "RETURN FIRE STANCE!"

• Leuk
Waarderingen: jules.cornelissen
De klassieker om een sniper positie te ontdekken. Helm op de barrel van je replica zetten, helm net boven je dekking laten uitsteken. De sniper schiet en je buddy heeft zijn locatie gespot. Of niet @Bart hahahah Sta er nog steeds van te kijken hoe veel snipers daar anno 2016 nog steeds in trappen.

Overigens ook voortaan een klein spiegeltje(10 bij 8 cm) in een van mijn zakken zitten. Werkt ideaal als om-de-hoek-kijker.
#tevensookommijnbaardingametekammen hahahah

wegmet die modern war tactics, Oldskool is de shit!

Nu je het zegt ja klopt, beide genomede truckjes komen in die film voor haha.
Ach ja zolang het maar werkt.

• Leuk
Waarderingen: Foodie88
keer in helenaveen: Door het midden getrokken en zo 3 of 4 man gepangt (ergens op mijn YT staan de beelden)

Laatste keer op BH. Sniper in voorterrein. Ik met aris onder dekking van teammaat dichterbij. OP ca 10M afstand met alleen bosje tussen ons in tel ik rustig af en gaan we tegelijk naar die gast. Mijn aeg stond nog op DMR(misfet in andere aeg laatste keer gebruikt) en bij Aris was er ook wat mis tijdens de aanval blijkt later. Maar die gast gaf zich gelijk bij het begin van onze rush over tewijl ik net 1 schot dus had gedaan en even moest wachten (2sec) voor ik weer kon schieten)

• Leuk
Waarderingen: Jan
@manderspaul dat met die helm heb ik al een paar keer geprobeerd met een maat, maar er kwam bar weinig reactie =P
En dan hebben we allebei zo'n leuke stalen helm waar iedereen zo graag op schiet.

• Leuk
Waarderingen: Toothpick
De klassieker om een sniper positie te ontdekken. Helm op de barrel van je replica zetten, helm net boven je dekking laten uitsteken. De sniper schiet en je buddy heeft zijn locatie gespot. Of niet @Bart hahahah Sta er nog steeds van te kijken hoe veel snipers daar anno 2016 nog steeds in trappen.

Overigens ook voortaan een klein spiegeltje(10 bij 8 cm) in een van mijn zakken zitten. Werkt ideaal als om-de-hoek-kijker.
#tevensookommijnbaardingametekammen hahahah

wegmet die modern war tactics, Oldskool is de shit!
Heb ik ook geprobeerd in mijn begin tijd. Snel alweer laten zitten. Want op je hand geraakt worden is ook dood hier... :( Of je moet hem op een stokje zetten zodat je hand ook achter dekking blijft.

De trick is om alleen de helm zichtbaar te maken voor de tegenstander @Jan , Heeft niet veel nut als ze zien dat de helm rust op een loop of stok.
Wat trouwens ook een gave actie was om je voor te doen als een teamgenoot van de vijand. Zodoende heb ik onlangs bij Fort Barchon een enemy medic naar mij toe laten komen waarop ik hem killde met mijn boksbeugel!(uiteraard een rubberen).

Verstoppen in een busje.

Bij Paintballworld in Arnhem heb ik dit laatst twee keer gedaan, en twee keer hebben we het potje daardoor gewonnen. We deden een soort hide and seek. Wij moesten ons verstoppen en het andere team moest zoeken. Ik zag telkens mensen voorbij lopen op zoek naar die laatste persoon,, maar even doot het raampje van die bus kijken zat er niet bij. Erg spannend, maar een geweldig gevoel als de marshall fluit en jij de enige overbent en juichend uit die bus komt, en iedereen die zich voor z'n kop slaat van 'waarom heb ik daar niet gekeken?'

Efit: overigens een erg leuk topic om te lezen.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Jan
De trick is om alleen de helm zichtbaar te maken voor de tegenstander @Jan , Heeft niet veel nut als ze zien dat de helm rust op een loop of stok.
Wat trouwens ook een gave actie was om je voor te doen als een teamgenoot van de vijand. Zodoende heb ik onlangs bij Fort Barchon een enemy medic naar mij toe laten komen waarop ik hem killde met mijn boksbeugel!(uiteraard een rubberen).
Ik had het over je spiegeltje sorry! Ik had een klein spiegeltje bij me in België toen ik net begon met airsoft. Maar vond het niet handig omdat mijn hand die de spiegel vast had, ook achter cover vandaan kwam. Op je vinger geraakt worden is ook hit. Dus een spiegel op een stokje is dan wel een beter alternatief!