Welke tactiek blowde je mind? ;)

• Onderwerp starter Onderwerp starter Jan
  • Startdatum Startdatum
Shit, al geraden :(

Helaas heb ik nog maar 1 organisatie gevonden waar ik het gebruiken mag icm schieten :l

Toen mijn vriendin zachtjes met haar to... Oh het ging over airsoft? :P

Room clearing. Gewoon, omdat het van begin tot einde zo'n megamooi gecoördineerde actie is. Van het maken van het treintje, tot het verkrijgen van eventuele breaching middelen om toegang te forceren. Vervolgens het binnentreden zelf, waar je als point man echt op de snelheid van de personen achter je moet vertrouwen, omdat je een eigen hoek hebt en je niet op andere hoeken mag focussen. Het benoemen van de ruimte en nieuwe ruimten/deuren, eventuele bijzonderheden (KIA's etc.) tot de stack-up om de ruimte te verlaten en weer opnieuw te beginnen voor de volgende. Het lijkt wel een dynamische groepsdans, waarbij je blind de juiste passen neemt.

Voor de rest zijn er zo veel mooie en bruikbare tactieken zoals patching the road, jezelf aanwennen om ready-low of ready-high te kiezen bij een binnentreding of zelfs de plaatsing van je voeten om zo min mogelijk geluid te maken. Jammer genoeg kun je het merendeel niet op de gemiddelde skirm toepassen :(

• Leuk
Waarderingen: Jan
@Eviltwin-NL wat, echt waar? Geloof er niks van xD

Btw, nog een "tactic" die ik laatst langs zag komen: jezelf verstoppen in een groep mensen die gehit zijn en dan vanuit daar gaan schieten :eyeroll:
En ja, mensen doen het echt.. >.<

• Leuk
Waarderingen: Jan
Ik en @MichaelLensen stonden gewoon achter een boom bij B&A...
Nieuwe spelers liepen ons zo voorbij.

Vervolgens mijn specialty: Replica op safe hebben staan terwijl je wilt gaan schieten... *zucht* :rolleyes:

• Leuk
Waarderingen: Vladimir
Chaos, I shit you not.
En als je ziet hoe simpel en goedkoop, dan wil iedereen er één.

Met wat zoekwerk vind je genoeg Airsoft related spul...
Zelf vind ik cornershots niet echt wat, want het volgende dat je gaat krijgen in bijvoorbeeld woodland is iemand die achter cover zit, en met camera over de cover heen kijkt en gaat schieten... ik zou het bijna cheaten gaan noemen (nee, niet blindfire)

Bij meeste skirms heb je er niet zoveel aan, maar bij roomclearing kun je even een sneakpreview doen en aan je maten laten zien waar ze zitten :)

Bij PWA heb ik hem een ronde mogen gebruiken met schieten, maar heb hem toen niet eens gebruikt. Andere organisaties zien het als een te groot discussie risico (geen blind fire, wat ik volledig begrijp. Vandaar enkel in overleg met de organisaties gebruikt)

• Leuk
Waarderingen: Stey
Je hebt een gigantisch voordeel in tegenstelling tot je tegenstander... maar daarnaast geeft een Ghillie-suit net zo goed een voordeel mits goed gebruikt.. waar trek je dan de lijn... Lastig lastig

Ik heb zelf RS versies on rond hoeken te kijken, maar met airsoft zou ik die nooit gebruiken. Ook al zou ik het correct doen, de persoon aan de andere kant van de loop kan niet zien of ik hem überhaupt gebruik envan niet gewoon zeg van wel maar eigenlijk blindfire. En ik ken zat prutsers die hem ook zo zouden inzetten.

Maar in een ideale wereld of wanneer blindfire niet uit maakt ben ik voorstander.

Waarmee ik spelers telkens mee kan verassen is tijdens een vuurgevecht even in hun richting vuren vanuit dekking, wachten tot ze dekking zoeken en dan aan hun blinde kant zo snel mogelijk de afstand verkleinen en ze compleet overrompelen in de flank. De meesten bevriezen en wachten tot het vuren ophoudt.

Waarmee ik spelers telkens mee kan verassen is tijdens een vuurgevecht even in hun richting vuren vanuit dekking, wachten tot ze dekking zoeken en dan aan hun blinde kant zo snel mogelijk de afstand verkleinen en ze compleet overrompelen in de flank. De meesten bevriezen en wachten tot het vuren ophoudt.
Ook een leuke ja! Dat heb ik laatst bij Chapter Four een klein beetje kunnen ervaren. Niet op de manier hoe jij het beschrijft, maar meer als een teamgenoot met ze bezig is als een speer om ze heen en ze dan verrassen ja.

@Fl4m3s87 Wij mogen hier nog wel wat meer ervaring in op doen. Af en toe komen we een klein beetje in de buurt van hoe jij het beschrijft, idd al erg vet! Kan me voorstellen als je dit helemaal onder de knie hebt dat het erg tof is ja!