wetens vraagje

bobby

Member
28 mei 2018
14
9
Trophies
3
Beste airsofters: welke camo kleuren worden het meest gebruikt/aangeschaft door jullie?

Graag hoor ik jullie meningen hierin.
 
Ikzelf ben begonnen met multicam. Ik vond dit wel een mooi patroon plus er was veel in te krijgen. Zowel in dump winkels als op internet.

Later kwam Multicam Tropic uit. Het groenere vond ik veel mooier en werkte in NL naar mijn gevoel ook veel beter, waardoor ik daarop ben overgestapt. Het zoeken naar gear was toen even iets ingewikkelder omdat het net nieuw was, maar dat probleem werd langzaamaan steeds minder, helemaal toen o.a. Taiwangun het ging leveren.
 
Ik draag gewone Multicam. Vind het mooier dan het DPM of Woodland dat redelijk veel gedragen wordt en het Amerikaanse vind ik zelf wel cool passen bij me m4.
 
Ik draag de Nederlandse DPM (woodland) in defensie klederdracht.
 
Ik draag zelf basis woodland/OD green. vind het er geweldig uit zien.
Als ik toe ben aan een nieuwe set wil ik waarschijnlijk voor flecktarn gaan, vind dat ook een tof patroon.

als ik een paar oudere spelers moet geloven maakt camo niet zo heel veel uit in airsoft. zij spelen soms in hawaii shirts en alsnog ziet niemand ze ( neem dit mogelijk met korrel zout.)
Kies wat je mooi vind, ik vind https://en.m.wikipedia.org/wiki/M90_(camouflage) zelf ook erg tof!
 
Hmm nou, in een dicht bos is t wel een aardig verschil.. woodland vs army grey. Woodland is sws een strakke camo.
 
in de zomer maanden is greenzone uf pro zeker aan te raden in bosrijke omgeving is wel pittig duur ;) , daarnaast NL DPM
 
Ik draag nu nog US M81 woodland maar zit naar een nieuwe camo te kijken. Twijfel tussen Multicam Tropic en Ranger Green.

EDIT: Laat maar, ik zag zojuist het FFI G3 Combat Uniform in Tiger Stripe en ben helemaal verliefd!
 
Laatst bewerkt:
Het is net wat je leuk vind en hoeveel tijd en geld je er aan wilt besteden. En wat vele ook zeggen, het maakt je niet ontzichtbaar. Vooral de beweging valt op in het bos. Of je wilt de hele dag gaan liggen campen.... Maar pas op met zandkleuren in een bos, ik had laatst een zandkleurige bonny en werd hele tijd voor mn kop geschoten. Totdat ik het hoedje afdeed...

Toen ik ging airsoften zag ik dat 98% in dezelfde meuk rond loopt, dus dpm/multicam/woodland, en allemaal van de airsoft winkel. Leuk maar heb ik geen zin in. De lol die ik heb in de research en het zoeken naar spullen brachten mij bij jaren 90 Russisch. De camo die ik draag is vsr 93, flora of golden leave.
 
Ik had eerst NL woodland. Mede omdat mijn baas ook wou dat ik dit droeg. Toen ik de mijn 2e SA80 had ben ik gaan overstappen op MTP (multicam maar dan iets beter) van de Britten omdat dat past bij mijn replica's. Heb ondertussen complete afghanstan loadout van de britten
 
Wat de meesten al hebben gezegd, het is meer een kwestie van wat je zelf mooi vindt (op voorwaarde dat de kleurcombinatie natuurlijk wel werkt met je omgeving) dan dat de ene camo zo veel beter werkt als de ander.
Multicam schijnt nog steeds de standaard te zijn, ik zie ook regelmatig Woodland voorbij komen (want standaard voor de Nederlandse strijdkrachten?) maar ik ben zelf nog altijd fan van mijn ATACS-FG camo.
 
Het is inderdaad voor iedereen persoonlijk. Ik ben vooral van de Flecktarn <3
 
Pencott greenzone in de zomer. Multicam in de hersft & winter