Wide bore naar tight bore inner barrel?

Akita

Well-Known Member
9 mei 2018
672
429
Trophies
20
Iemand bekend met dit systeem? Tijdje geleden sprak ik een sniper bij Balls and Arrows in Lelystad. Deze meneer vertelde mij dat hij in zijn L96 (Well MB01) een inner barrel gebruikte die van wide bore naar tight bore bij het uiteinde van de loop liep. Voordeel hiervan zou zijn, volgens hem, dat er meer kracht achter de bb kwam maar op het einde toch meer precisie zou geven.

Is hier iemand bekend met deze barrels en wie is de producent hiervan? Werkt dit inderdaad ook?
 
Ik volg heel wat airsoft nieuws e.d. maar hier heb ik nog nooit van gehoord.

Lijkt me ook haast onmogelijk om een fatsoenlijke barrel te maken op dat principe.
 
Andersom wel, dus die op het einde meer open zijn. Echter wat hij zegt rammelt aan alle kanten. De wide bore laat initieel veel meer lucht er langs, oftewel je systeem is minder efficiënt en dan opeens sluit je het af waardoor alle lucht erachter opeens meer druk op de bb zet en hem een zetje geeft.
 
Klinkt alsof hij door elkaar haalt van tight naar widebore. Dat is het systeem dat de Maple leaf Crazy jets en Edgi dual bore gebruiken.
 
TNT barrels maken ook gebruik van dit concept. Heb ook nog nooit gehoord van een omgekeerd systeem.
 
  • Leuk
Waarderingen: JWieleman
Had er inderdaad ook nog nooit van gehoord dus dacht vraag het hier maar eens. Thanx voor de info. Verklaart een hoop.
 
Dual bore barrels worden gebruikt in system met een kleine cylinder inhoud. Zoals bijvoorbeeld de striker.

Omdat hij aan de kant van de hop window wat smaller is gaat de druk beter achter de bb zitten.
Maar een widebore Barrel is accurater omdat het oppervlak waar de bb tegen aan schuift kleiner is. Dus de laatste 3 centimeter wordt dan wat groter gemaakt.
 
Dual bore barrels worden gebruikt in system met een kleine cylinder inhoud. Zoals bijvoorbeeld de striker.

Omdat hij aan de kant van de hop window wat smaller is gaat de druk beter achter de bb zitten.
Maar een widebore Barrel is accurater omdat het oppervlak waar de bb tegen aan schuift kleiner is. Dus de laatste 3 centimeter wordt dan wat groter gemaakt.

Het lijkt me dat het contactverschil nou niet zo significant is en dat je meer hebt aan een goed afgewerkte barrel. Het is al vaak genoeg terug gekomen dat een goed afgewerkte barrel, zowel in de fabriek of dmv thuis lappen meer doet dan een verschil in bore.
Voordat de REEEE's komen, ik zeg hier niet meer dat het niet klopt, het lijkt me alleen niet significant tov een andere methode. Ik zou zelf eerder een Striker bouwen met een hele kleine bore en korte barrel, die gepolijst is.
 
Het lijkt me dat het contactverschil nou niet zo significant is en dat je meer hebt aan een goed afgewerkte barrel. Het is al vaak genoeg terug gekomen dat een goed afgewerkte barrel, zowel in de fabriek of dmv thuis lappen meer doet dan een verschil in bore.
Voordat de REEEE's komen, ik zeg hier niet meer dat het niet klopt, het lijkt me alleen niet significant tov een andere methode. Ik zou zelf eerder een Striker bouwen met een hele kleine bore en korte barrel, die gepolijst is.

Nou heb ik zelf een Striker S1 en heb mijne geüpgraded met een kortere Outerbarrel en heb er een Crazy jet 310mm geloof 6.01 of 6.02 inzitten. Wel cylinder geüpgraded etc ook, maar hij creept nu iets tov negatieve creep bij de standaard Striker S1.
 
Nou heb ik zelf een Striker S1 en heb mijne geüpgraded met een kortere Outerbarrel en heb er een Crazy jet 310mm geloof 6.01 of 6.02 inzitten. Wel cylinder geüpgraded etc ook, maar hij creept nu iets tov negatieve creep bij de standaard Striker S1.

Is toch geheel logisch, in principe is de CJ gewoon een normale barrel, alleen met een porting op het einde of een hele diepe taper.
 
Het lijkt me dat het contactverschil nou niet zo significant is en dat je meer hebt aan een goed afgewerkte barrel. Het is al vaak genoeg terug gekomen dat een goed afgewerkte barrel, zowel in de fabriek of dmv thuis lappen meer doet dan een verschil in bore.
Voordat de REEEE's komen, ik zeg hier niet meer dat het niet klopt, het lijkt me alleen niet significant tov een andere methode. Ik zou zelf eerder een Striker bouwen met een hele kleine bore en korte barrel, die gepolijst is.


Jup. Ipv messing nog liever staal en goed gepolijst van binnen mijn pdi is gepolijst tot 0.5 micron.