Wie wil mijn G36 maken?

Motorordonhans

Well-Known Member
23 okt 2014
485
190
Trophies
15
Hoi, Ik heb al 2 jaar een kapotte Umarex H&K G36C liggen. De G36 heeft een G36 CV gearbox.
Omdat ik gelukkig nog andere replica's heb is deze een tijdje blijven liggen.
Ik kan deze zelf uit elkaar halen maar...................................inderdaad!
Ik weet wat er stuk is, er moet in ieder geval een nieuwe piston in.,
Daarnaast weet ik dat de G36 uit uit ongeveer 100 stukje bestaat) Wie wil en kan deze weer tot een werkende machine maken? Dit tegen een redelijke vergoeding en onkosten van de onderdelen. Komen we vast uit.
Ik hoop dat er iemand is die er aardigheid in heeft?
Ik woon in Alkmaar maar wil de onderdelen ook naar je opsturen! Kosten zijn natuurlijk voor mij.
Vast bedankt,
Groet, Hans ( MotorordonHans)

Hey Hans,
Balen dat ik de komende periode erg weinig tijd heb. Anders was het geen probleem geweest. Ik woon in hoorn en werk in alkmaar dus afstand was geen probleem geweest.

Ik weet niet of je er een tijdslimiet aan hebt. Maar als 1 a anderhalve maand geen probleem is. Zou ik er best naar kunnen kijken. een nieuwe piston is opzich niet moeilijk te plaatsen.

........ Dit tegen een redelijke vergoeding en onkosten van de onderdelen. ( MotorordonHans)

Moi Hans. Ik wil niet "mierenn**ken. Alleen als jij een vergoeding hier voor geeft ben jij en de persoon die je helpt strafbaar. Dit omdat dit voor de wet comercieel werk is. Hiervoor is door de helpende een wapenleer certificaat voor nodig. Je moet eigenlijk vragen of iemand je kan helpen. En bij een positieve reactie spreek je via pm met elkaar waarbij je het dan onderling over vergoeding hebt. Is nog steeds illegaal maar doordat je het niet openbaar aankondigt weet alleen jij en de helper hier van.
of je moet de replica "verkopen voor bedrag x met vergoedingskosten er bij in verwerkt/gecamoufleerd en dan zonder de extra kosten weer terug kopen.

Kort samengevat; zet het niet openbaar dat je vergoeding geeft ;)

(Edit laatste alinea nav post sander)

Laatst bewerkt:
Jij betaalt de onderdelen, en de ander helpt je met inbouwen voor de lol.
Zo is't en niet anders.

Kort samengevat; zet het niet openbaar dat je vergoeding vraagt ;)

@Toothpick Ik denk dat je bedoelt: zet niet openbaar dat je een vergoeding "geeft"

Het vergoeding deel was me niet eens opgevallen. Ik help vaker team maten en vraag sowieso nooit om een vergoeding omdat ik me bewust ben dat het niet mag;)

• Leuk
Waarderingen: Toothpick
Tja, Dat was dan inderdaad een naïef. Ik ben daar gelukkig niet zo mee bezig. In dat geval wens ik de gene die mij helpt een beetje geluk. Volgens mij zit op geluk (nog geen) 21% omzetbelasting. Maar bedankt voor de tip.
Mijn nieuwe oproep zal dan zijn:

Welke goede vriend(in) wil met zijn handen op zijn rug bij mij thuis, aanwijzingen geven. Zodat ikzelf mijn legaal verkregen replica in elkaar kan zetten. Als het is gelukt wens ik deze oude goede vriend veel geluk.
Daarmee is mijn vorige oproep niet meer geldig.

Ik wil het forum wel legaal houden, ik distantieer mij van mijn eerste oproep. ( viel onder mijn verantwoordelijkheid)

Ik wil je wel helpen met die G36 heur.
Wij,mijn vrouw en ik,hebben er allebei 1tje en ze zijn alle 2 al een keer uit elkaar geweest.
Dus geheimen zal die van jou niet voor mij hebben.
Stuur mij maar een pb'tje voor de bloederige details.:eek:

Laatst met de nabv gemaild en vergoeding mag gewoon zolang er geen commercieel belang is. Echter als je een event aan maakt voor vervoer word dit niet goedgekeurd door de nabv.

Ik ben toch zeker al een paar keer bij mensen geweest met mn replica voor een verbouwing of reparatie, en de evenementen werden altijd goedgekeurd.

Ja, als je het event benoemt als transport, zal ie worden afgekeurd, zelfde voor overnachting. Ben trouwens benieuwd hoe de NABV dit gaat doen met first-look.

Maar in ieder geval, als je het event iets noemt als training, inschieten, dan kunnen ze er weinig aan ontdekken.

Laatst met de nabv gemaild en vergoeding mag gewoon zolang er geen commercieel belang is. Echter als je een event aan maakt voor vervoer word dit niet goedgekeurd door de nabv.

NABV heeft wel vaker geen verstand van zaken; zie tornado's

Maar ik maak altijd een onderhoudsevent aan en dat gaat goed. tenslotte doe je dat ook. hoogstens als het op andere locatie dan je eigen adres is dan moet je toestemming hebben van de bewoner van die locatie.