Ww2 fanaat ontdekt Airsoft...

Jeroen1982

Member
10 jul 2016
12
2
Trophies
3
Hallo allemaal,

Ik ben Jeroen van der Meijde, 33 jaar en (heul!!) nieuw in de wereld van airsoft. Ik heb al sinds kind af aan een interesse in de tweede wereldoorlog en na jaren in de boeken lijkt het me nu wel een mooi punt om te kijken hoe tactics etc. in de praktijk werken. Ik had me al in reenactment gestort maar dat bleek niet te combineren met mijn gezin en werk, simpelweg omdat ik dan te veel van huis/werk zou zijn. Eigenlijk nooit bij airsoft stilgestaan tot ik er bij toeval tegenaan liep. Super! :#

Mijn focus ligt dus op ww2. De meeste doen US/allies en heb zo tussen de regels gelezen dat er maar weinigen kiezen voor de Wehrmacht. Kan het fout hebben hoor maar die indruk kreeg ik. Mijn gear is bijna in orde, (geïnspireerd door Major König uit Enemy at the gates, minus de Swedish M1906 parka want die werd niet door wehrmacht troepen gebruikt) Enkel nog een goede K98. Flink sparen want om alles kloppend te krijgen kost een stevige bak duiten! :s

Gisteren eindelijk mijn NAVB pas binnen gekregen dus het kopen van replica's kan beginnen! B) :#

Het lijkt me super om hopelijk in de toekomst naar ww2 skirms mee te kunnen/mogen en ww2'ers te leren kennen.

Tnx en see y'all soon!

Welkom

Ik ben zelf ook een groot WW2 fanaat maar speel in een moderne loadout. Super dat je voor de wehrmacht kiest, ik kan het duitse spul altijd goed waarderen, zo vind ik de K98k een schitterend exemplaar. Ik ben zelf gefascineerd door de technologie die de duitsers vroeger hadden, bijv die tanks, kanonnen en uiteraard de StG 45.

Dankjewel!

Ja zeker weten. Als je ziet hoeveel van de moderne wapenplatformen hun oorsprong vinden bij wapens die door de wehrmacht werden gebruikt..biza gewoon. De stg44 is daar inderdaad een mooi voorbeeld van. Iconisch ook en spreken tot de verbeelding. Mp40...een wapen waarvan iedereen direct weet dat het een Duits wapen is, of je er nou verstand van hebt of niet. Om over de Kar98k nog maar te zwijgen. Fantastisch wapen.

Gaaf om te lezen dat je ook een ww2 fanaat bent. Heb je buiten de moderne ook een ww2 loud-out?

@manderspaul speelt in ww2 US ranger outfit. Op het acn youtube kanaal staat een gear filmpje van zijn gear!

Ja ik heb 'm gezien. Second Rangers. Ziet er geweldig uit. Zijn er veel ww2 "spelers" hier? Kon eerlijk gezegd niet zo snel vinden waar en door wie ww2 events worden gedaan.

Moet nog een beetje de weg vinden in Airsoftland :)

Hey Jeroen,

Welkom op het forum! @manderspaul kan je wellicht oo weg helpen wat WW2 skirms betreft. Ik geloof dat hij een paar maanden terug naar een dergelijke skirm was geweest.

Hey en welkom, top om nog een WW2 Fanaat te zien :)

Ben zelf ook veel aanwezig geweest bij grotere reenactments, heb heel lang WW2 verzameld. Enkel nog een repro volledig Wehrmacht uniform in bezit, welke te koop is. Gaaf om te zien dat je voor Duits gaat, blijft een mooi plaatje.

Wellicht tot ziens op het veld! :smiley:

Heej Jeroen,

Welkom op het lekkerste airsoft forum van Nederland!
Leuk dat je ook die interesse hebt voor WW2.

Het kan kloppen dat je weinig tot geen informatie vind op het web qua ww2 skirms.
Dit omdat dat allemaal besproken en georganiseerd wordt op een geheime Facebookgroep.

We proberen om 1 keer in de 2 maanden een terrein af te huren voor onszelf zodat we ook zelf de kleding regels mogen bepalen. Dus geen moderne gear of replica's op het veld.

Ben overigens maar niet bang dat je de enige bent met een Duits ww2 uniform. Normaliter als we skirms organiseren hebben we een ruim overschot aan Duitsers ten opzicht van de Allies. Uiteraard worden sommige emblemen wel afgeplakt of niet gedragen. Waarom? Dat is weer een andere discussie die ik hier nu niet ga opstarten.

Aangezien je een beginner bent in deze sport adviseer ik je toch echt!

Ga niet meteen een WW2 outfit en replica's halen. Airsoft is een dure sport en als je een complete ww2 loadout wilt kost je dat nog veel meer dan een moderne outfit. Bereid je dus goed voor op de hoge kosten.
Probeer de sport eerst met een standaard platform. een M4 en een dpm setje van de dump kom je al ver mee. Dan weet je of de sport jou een beetje ligt. Niet dat je dalijk veel geld investeert en er dan achter komt dat het toch niet iets voor je is.
Daarbij leer je dan met replica's omgaan. Ook de internals leer je kennen. Kom je er niet uit zijn er genoeg mensen met ervaring. Ga je daarentegen een K89 uit elkaar halen zijn er maar weinig mensen die je daarbij kunnen helpen en die hulp is in het begin echt wel fijn. Trust me!

Hoe dan ook mocht je het toch willen doorzetten wens ik je alvast veel succes en plezier in deze sport en wie weet tot ooit

gr Paul

Ha Jeroen! Welkom :D Tof dat je voor WW2 gaat, al vind ik de tip van Paul ook wel een belangrijke ja. Als je zegt dat reenactment niet te combineren is, heb je die kans misschien ook met airsoft!

Hallo Paul,

Dankjewel voor het advies! Gelukkig ben ik al een poosje mijn uniform aan het verzamelen. Moet allemaal kloppen tot in het detail (misschien voor airsoft niet nodig, dus meer voor mijzelf) dus sommige onderdelen kosten wat meer tijd. Het kost inderdaad wat meer, maar gelukkig doe je wel rrn tijd met een goed uniform. Is geen bevlieging o.i.d. want ben er al meer dan twee jaar mee bezig. Wat mijn wapen betreft, ik haal zoiezo een aeg mp40 en later een goede k98. Heb nog een zf41 replica liggen die dan eindelijk een keer gebruikt kan worden. Die k98 wordt even sparen. Een G&G K98 zet je toch $450 dollar achteruit. Dus, die maar als laatste. Wil je daar mee goed om kunnen gaan is wat meer praktijk ervaring met een mp40 wel een goed idee denk ik.
Wat zijn de eisen om op wo2 skirm mee te kunnen?

Hallo Jan,

Dankjewel! Ja is absoluut een goed punt. Gelukkig is dit wat minder frequent en makkelijker in te plannen voor mij. Dus ik ben hoopvol :smile:

Jeroen1982;23900 zei:
Die k98 wordt even sparen. Een G&G K98 zet je toch $450 dollar achteruit. Dus, die maar als laatste. Wil je daar mee goed om kunnen gaan is wat meer praktijk ervaring met een mp40 wel een goed idee denk ik.
Wat zijn de eisen om op wo2 skirm mee te kunnen?

Ik ken nog wel iemand die 2 G&G kar98's heeft gekregen bij zijn order ipv 1 die hij had besteld denk dat hij de 2de wel wil verkopen.

Hallo Rebelattack,

Zo da's mazzel hebben! 2 voor 1.... kijk, dat gebeurt mij dus nou nooit hè. :D

Maar als je dat zou willen vragen, zou wel mooi zijn. Alvast bedankt in ieder geval.

De eisen om mee te doen met zo'n WW2 skirm

- Uitgenodigd worden voor de facebookgroep
- Uniform moet geheel correct zijn naverhand een bepaalde periode(bijvoorbeeld tussen 1942 en 1945)
- Geen moderne slings, schoenen, halmstraps of wat dan ook
- NABV lid, wel zo makkelijk
- Correcte replica's, een M4 of G36 kan niet. Daarentegen als Duitser met een "'Gejatte" Thompson lopen kan maar zie je over het algemeen niet.
- Geen nazi gerelateerde emblemen(of iig afgeplakt)
- Ammo restrictie(real life ammo count zeg maar)
- En soms de correcte taal spreken(hoop dat je Duits goed is)
- en last but not least een fair play mindset. Omdat de ww2 community in Nederland klein is en wij die in eigen beheer hebben zeg maar kunnen wij het fairplay gehalte hoog houden door onsportieve deelenemens niet meer uit te nodigen(nog niet gebeurd overigens).

Dat was het wel zo'n beetje.
Mocht je tegen de tijd dat je alles hebt(gear en replica's) interesse hebben in zo'n skirm. Laat mij dit dan weten.

• Leuk
Waarderingen: Jeroen1982
@manderspaul , heb nog een vraag hoor als je het niet erg vindt; in hoeverre is rang qua uniform relevant? Nu bezig met een uniform(en) voor een major, zowel veld als gebardine full dress. Uiteraard is een uniform voor een lagere rang ook geen probleem om er naast te hebben. Vroeg me af of daar restricties op zijn?

Wordt normaal gesproken niet zo spastisch over gedaan. Echter heb je altijd mensen erbij zitten die er iets van moeten vinden(zucht, weer een andere discussie). Ik hecht geen waarde aan de captain logo's en insignes op mijn uniform en leg het ook altijd zo uit tegen iedereen. Weinig tot geen moeilijke mensen meegemaakt op dat gebied.

Hou wel van een discussie ;) hopelijk ooit een goede met een pot bier erbij. :#
Maar goed, valt weer mee. Top!
Tnx Paul.