Young, single and... I wanna try airsofting.

• Onderwerp starter Onderwerp starter Ayme
  • Startdatum Startdatum

Ayme

Member
22 aug 2018
6
0
Trophies
1
Howdy!

Maak je geen zorgen hoor, dat was vooral een stomme grap. Ik ben Aiko, 22 jaar oud en ik wilde toen ik zo'n 16 was al een keertje airsoft proberen. Niet dat dat toen uberhaupt mogelijk was voor mij (niet in Europa anyway). Een weekje geleden ben ik weer wat Airsoft videos tegen gekomen (die zijn heel erg gestegen in kwaliteit over de afgelopen 6 jaar trouwens, whew!) en kort daarna heb ik besloten dat ik dat binnenkort inderdaad een keertje wil doen.

Ik woon tussen Rotterdam en Den Haag in (dus lekker dichtbij meerdere airsoft locaties) en heb ook al een paar vrienden opgetrommeld (2-5 ofzo) die het ook graag een keertje willen doen. Weten jullie misschien wat in dit geval de beste oplossing is voor een eerste keer met meerdere mensen?

Ook vroeg ik me af of het mogelijk was om zonder een NABV lidmaatschap goggles en een mesh masker te kopen (Voor de prijzen die ik gezien heb zou ik dat best los aan willen schaffen, ik vind er vast wel een nut voor als airsoften toch niets is voor mij).

Aangename kennismaking en bij voorbaat dank voor jullie hulp!,

~Aiko

Als ik het goed heb begrepen kan je gewoon alles kopen wat je wilt zonder NABV zolang het geen replica gerelateerde dingen zijn.
Maar dat weet ik niet 100% zeker.

Tof! Dus zolang het geen replica's, attachments en mags zijn is het ok. Goed om te weten :D

welkom op het forum! Je mag alles kopen zolang het geen replica is of op wapen gelijkende onderdelen. Dus ik zou ook geen magazijnen kopen als ik jouw was. Voor de rest is alles vrij spel. Let je wel op dat je goede brillen koopt met veiligheidskenmerk? en 166F is echt het minimum, maar kijk ook of een bril voldoet aan zwaardere eisen. Ikzelf draag bijvoorbeeld dit: https://www.swisseye-tactical.com/en/tactical-glasses/details/raptor

Welke niet alleen voldoet aan en 166 (en getest is), maar ook STANAG 2920 . Dat is een best serieuze test, zoals hier te zien:
http://www.body-armour-protection.co.uk/stanag-protection-levels.html

En deze kost rond de 35 euro.

Meshmaskers kan je eigenlijk overal kopen. Deze hoeven naar mijn mening niet te voldoen aan een veiligheidskenmerk, omdat ze van metaal zijn en niet missiekritiek zijn. Als ze falen, wat ze bijna nooit doen, heb je misschien een bloedende wang, niet een bloedend oog.

Mocht je interesse hebben om eens te gaan, check of het veld huurkitjes heeft. Ik zou je eventueel ook in september mee kunnen nemen naar een veld als introducee, maar dan zou ik maximaal twee man mee kunnen nemen. Twee is het maximaal dat ik alleen mee zou kunnen nemen legaal gezien. Ik zou iemand anders mee kunnen vragen met nabv pas, maar ervaring leert dat het gewoon teveel is om op meer dan twee personen te letten op het veld en ervoor te zorgen dat hun kit proper functioneert.

Oh, over veiligheidskenmerken had ik nog helemaal niet nagedacht! Een van mijn ogen kijkt al een beetje de verkeerde kant op, dus het is niet alsof ik er een kan missen!

Ik kan me inderdaad voorstellen dat het niet echt een goed idee is om meer dan 2 mensen mee te nemen. Ik zal er zeker over nadenken, had je al wat gepland in September?

Ik heb nog niks gepland, maar dat kan worden veranderd natuurlijk.

Het enige moeilijke is dat ik eigenlijk niet op zaterdagen kan vanwege werk. Zijn veel velden op zondag open? Daar had ik nog niet echt naar gezocht.

Anders vraag ik wel vrij, maar dan moet ik het wel een paar weekjes van tevoren doen. Of als het jou dan wat beter uitkomt.

Ik ga ook even kortsluiten met mijn vrienden wat dan het beste idee is. Ik denk dat het zoiezo handig is om een keertje mee te lopen ipv gewoon ergens naartoe gaan en een setje huren, omdat we allemaal juist wat meer geinterreseerd zijn in het tactische element en ik ben bang dat dat dan misschien wat moeilijker is in de tweede situatie.

Bij voorbaat dank trouwens!

Veel velden zijn zondag open ja. Als je tactischer wil spelen als een groep is een radio een echte must. Een boafeng uv-5 met ptt en simpele headset kost bij elkaar rond de 60 euro als je rondkijkt op alieexpres.

stuur me even een pb als je echt graag meewilt in de nabije toekomst.

Laatst bewerkt:
Ik denk nu trouwens wel heel hard vooruit, maar ik ga komend jaar naar Japan en naar wat ik gelezen heb is het gewoon prima om (Als NABV lid) airsoft wapens te importeren. Word dat wel vaker gedaan? Veel problemen met de douane?

Ik kan er wel een aparte thread over starten maar die reis is nog zo ver weg.

Terugkoppeling van mijn vrienden is dat ze eerst een keertje gewoon een public skrim met zijn allen willen doen voordat ze er wat serieuzer naar gaan kijken, maar ik wil in ieder geval wel een keer mee.

Welkom op het forum. We spreken liever over replica's ivm verwarring en ja dat kan meestal sturen mensen het op terug naar huis omdat het makkelijker is dan het meenemen in het vliegtuig, alle alarmen zullen anders wel afgaan bij de scanners van je tassen anders.

@Oddball, weet hier wss meer over.

Laatst bewerkt:
Welkom op het forum. Je kan lekker dichtbij naar Running the Target, Airsoft Inc en Combat City Leiden so even uit mijn hoofd. Ben daar vaak geweest om te skirmen, woon er ook vlakbij.

Welkom,
Als groepje van 5 is het op een locatie waar je kunt huren zeker een leuke optie. Weeg de eerste keer niet erg aan het tactische gedeelte. Mijn ervaring met groepjes van een man of 5 huurders is dat er veel gelachen word en het serieuzere deel komt bij degene die besluiten om toch voor een NABV te gaan later vanzelf. Als je tactisch gericht bent sluit vooral aan met 1 of 2 man bij meer ervaren spelers die dan in jullie team zitten en wissel elkaar zo een beetje af. Fun is in ieder geval gegarandeerd

Zo, terug van mijn werk. Dank aan iedereen die mij welkom heet :D

Welkom op het forum. We spreken liever over replica's ivm verwarring en ja dat kan meestal sturen mensen het op terug naar huis omdat het makkelijker is dan het meenemen in het vliegtuig, alle alarmen zullen anders wel afgaan bij de scanners van je tassen anders..
Ik hoopte eigenlijk dat ik ze onder mijn reizigersexemptie van 430 euro mee kon nemen, maar ik zie wel, ik was toch van plan om meer dan 430 euro aan spullen te kopen :)

Welkom op het forum. Je kan lekker dichtbij naar Running the Target, Airsoft Inc en Combat City Leiden so even uit mijn hoofd. Ben daar vaak geweest om te skirmen, woon er ook vlakbij.
Ik zag inderdaad op de NABV kaart dat ik op een mooi plekje zat. Ruim keuze, zeker gezien het feit dat het nog niet eens zo lang legaal is!

Welkom,
Als groepje van 5 is het op een locatie waar je kunt huren zeker een leuke optie. Weeg de eerste keer niet erg aan het tactische gedeelte. Mijn ervaring met groepjes van een man of 5 huurders is dat er veel gelachen word en het serieuzere deel komt bij degene die besluiten om toch voor een NABV te gaan later vanzelf. Als je tactisch gericht bent sluit vooral aan met 1 of 2 man bij meer ervaren spelers die dan in jullie team zitten en wissel elkaar zo een beetje af. Fun is in ieder geval gegarandeerd
Ik denk dat ik er uiteindelijk op uit gekomen ben dat ik allebei ga doen. Heb er erg veel zin in!