Zijn Co2 replica's te down-graden?

Camilo

Well-Known Member
16 dec 2016
810
465
Trophies
20
Hey peeps!

Ik was nu op zoek naar een Makarov voor een load-out en had deze gevonden: https://gunfire.pl/product-eng-1152212026-PM-Air-Gun.html

Gezien de prijs vindt ik het een goede keuze, nu is het probleem dat hij 390-400 fps schiet. En dus niet skirmbaar is hier NL. Is er een manier om een Co2 replica te downgraden wat betreft fps?

Ik had al wat research gedaan en las dat je de hamer lang gespannen kan late (al is dit tijdelijk). Een andere permanente oplossing zou zijn om de veer van de hamer te knippen. Is dit een betrouwbare oplossing voor het probleem?

Alle info is welkom! ^^
 
Kan je gunfire zelf de replica niet laten downgraden? Zij hebben toch de gratis downgrade service. Als je de extra wachttijd te lang vind kan je altijd een berichtje sturen naar Gunfire. Dan zorgen hun dat je replica die zelfde dag nog verzonden word.
 
Kan je gunfire zelf de replica niet laten downgraden? Zij hebben toch de gratis downgrade service. Als je de extra wachttijd te lang vind kan je altijd een berichtje sturen naar Gunfire. Dan zorgen hun dat je replica die zelfde dag nog verzonden word.

Dat is voor AEG's voor GBB's en vooral pistolen is het vaak een hoop DIY stuff zolang er geen NPAS voor is.
 
Dat is voor AEG's voor GBB's en vooral pistolen is het vaak een hoop DIY stuff zolang er geen NPAS voor is.

Edit: Ik had hem even opgezocht, nu snap ik ongeveer wat het doet ;)

Die zou je er dan als het goed is in schroeven ipv de originele valve?
 
Volgens mij is het meestal de nozzle waar het zit maar weet niet hoe het exact werkt.

Had eerder ook iets gezien over o-ringen op de nozzle plakken. Ik denk ook dat het hem in de nozzle zit, voor zover ik het snap.

Geen idee hoe dit de fps doet zakken, maar het bleek wel te werken. Ik wacht ook nog ff m'n PM van Chaos af. Ben benieuwd welk model hij precies heeft/hoe hij hem heeft kunnen fielden :p
 
Hammerspring is inderdaad een oplossing indien technisch mogelijk.
Als je de apparatuur hebt kun je de innerbarrel ook inkorten.

De meest simpele oplossing zonder diy is echter een hervulbare co2 patroon vullen met greengas

airsoft.tiger111hk.com/p27365/PPS-CO2-cartridge-shape-green-gas-storage-(12g)/product_info.html

Ook in Europa te krijgen

www.airsoft-entrepot.fr/accessoires/outils/pps-shs-cartouche-de-co2-remplissable.html
 
  • Leuk
Waarderingen: Camilo
Hammerspring is inderdaad een oplossing indien technisch mogelijk.
Als je de apparatuur hebt kun je de innerbarrel ook inkorten.

De meest simpele oplossing zonder diy is echter een hervulbare co2 patroon vullen met greengas

airsoft.tiger111hk.com/p27365/PPS-CO2-cartridge-shape-green-gas-storage-(12g)/product_info.html

Ook in Europa te krijgen

www.airsoft-entrepot.fr/accessoires/outils/pps-shs-cartouche-de-co2-remplissable.html

Oeh ik wist niet dat dat bestond. thanks! Dat is de perfecte oplossing :D

Ik ga hem later pas halen (hoorde net dat het als sniper-side arm niet de beste kandidaat is xD) maar voor dan zal ik deze zeker onthouden. Goede tip, bedankt @Oddball ^^
 
Check m'n PM, @Camilo. Geloof me; zo doet 90% van de co2-spelers het ;)

Gedaan, toppie thanks ^^
Las net van Chaos dat de zijne 330 doet, dus mocht het zover zijn dan zit ik qua fps goed ;)
Helaas was het niet echt een goede back-up voor m'n SVD, meer een hebbedingetje xD
 
Je moet de valve uit je mag draaien en dan een paar passende shims doen aan de kant waar het gas uit komt.
De valve kan dan minder ver open en dus krijg je een lagere fps. Ik heb het ook zo gedaan en het werkt prima.
Ik heb uit karton ringen gesneden die de maat hebben van de metalen ring die achter de veer van de valve zit.
 
  • Leuk
Waarderingen: Camilo
Je moet de valve uit je mag draaien en dan een paar passende shims doen aan de kant waar het gas uit komt.
De valve kan dan minder ver open en dus krijg je een lagere fps. Ik heb het ook zo gedaan en het werkt prima.
Ik heb uit karton ringen gesneden die de maat hebben van de metalen ring die achter de veer van de valve zit.

Toppie das een goede tip! Die ga ik onthouden :D
 
Goeie tip @ChaoSState, nadeel is wel dat je constant een vermindering van je mogelijke fps hebt. Oftewel; na pak 'm beet 30 rounds zou je rond de 340 fps moeten schieten, maar door je shim haal je bijvoorbeeld maar 310fps. na 40 rounds bijvoorbeeld 290 in plaats van 310.

Je tip vind ik goud waard voor de eerste 20 rounds, maar daarna..?
 
280 fps op een sidearm is ook prima. Mn TM schiet 280 en die schiet een stuk strakker dan mn makarov.
En de fps blijft best constant. Ik heb na de downgrade 2 mags leeg geschoten en de fps ging niet echt omlaag. Hij zou juist weer wat hoger kunnen worden aangezien de ringen nog wat kunnen comprimeren waardoor er weer meer gas vrijgelaten wordt.
 
  • Leuk
Waarderingen: Camilo
280 fps op een sidearm is ook prima. Mn TM schiet 280 en die schiet een stuk strakker dan mn makarov.
En de fps blijft best constant. Ik heb na de downgrade 2 mags leeg geschoten en de fps ging niet echt omlaag. Hij zou juist weer wat hoger kunnen worden aangezien de ringen nog wat kunnen comprimeren waardoor er weer meer gas vrijgelaten wordt.

Inderdaad het was meer voor de veld-limieten. Ben toch erg blij met m'n TM Glock ondanks dat ie niet russisch is, hij schiet erg strak en best ver. En dat is dat ik hem nog goed moet afstellen ;)

Was van plan er binnenkort er iets in te laten graveren, zag gister in een topic dat dat bij Airsoftcenter kan :D
Op de slide is het plan, maar moet nog ff mailen of dat kan (Op facebook hebbben ze videos, heel vet ^^).