Ares AR-SOC feeding probleem

MadDog999

New Member
18 sep 2025
4
0
Hallo,
Ik heb een AR-SOC van Ares en die wil niet feeden. Ik heb al verschillende magazijnen geprobeerd en een nieuwe 11,1v accu, maar zonder resultaat.
Het is dus een bullpup model, 2e hands op bazaar gekocht.
Heeft er iemand een idee waar dit aan kan liggen?
Ik heb het niet open gehad, het is een bijna niet gebruikt exemplaar.

hop up is niet goed

Bijlagen

• hop.jpg
    hop.jpg
    45,1 KB · Weergaven: 16
Ik ken de replica verder niet zo goed, maar kan kijken wat ik kan doen om je te helpen. Ik heb daardoor wel watmeer 'algemene vragen'. :)

Paar vragen, voor iets meer info en om je beter te kunnen helpen:
- Je hebt deze replica dus tweedehands gekocht. Heb je hem bij de koper ook getest? Had je toen ook feedingsproblemen?
- Heeft de verkoper hier in het voren iets over gemeldt? Klinkt allemaal nogal vervelend zo.
- Welke BB's (Merk en gewicht) gebruik je?
- Welk merk magazijnen gebruik je? Zijn dit Hi-caps, midcaps of low-caps? Had je ze helemaal gevuld of bijvoorbeeld tot de helft of maar een bb of 10 ofzo?
- Heb je toevallig dit probleem ook als je test met een 7,4v accu?

Ben benieuwd. Laat het maar weten.

Ik ken de replica verder niet zo goed, maar kan kijken wat ik kan doen om je te helpen. Ik heb daardoor wel watmeer 'algemene vragen'. :)

Paar vragen, voor iets meer info en om je beter te kunnen helpen:
- Je hebt deze replica dus tweedehands gekocht. Heb je hem bij de koper ook getest? Had je toen ook feedingsproblemen?
- Heeft de verkoper hier in het voren iets over gemeldt? Klinkt allemaal nogal vervelend zo.
- Welke BB's (Merk en gewicht) gebruik je?
- Welk merk magazijnen gebruik je? Zijn dit Hi-caps, midcaps of low-caps? Had je ze helemaal gevuld of bijvoorbeeld tot de helft of maar een bb of 10 ofzo?
- Heb je toevallig dit probleem ook als je test met een 7,4v accu?

Ben benieuwd. Laat het maar weten.
Hoi kroeskoppie,
Hij deed het prima met een ICS highcap magazijn.
Bb's onbekend, een stuk of 20 mee getest.
Er staat in de technische omschrijving dat je een 11,1v moet gebruiken.

feed hij niet of hoor je de motor ook niet omdat je ook al een anderen accu hebt gebrobeerd? feed hij wel als je het magazijn aan drukt wat heb je al geprobeerd

Hoi kroeskoppie,
Hij deed het prima met een ICS highcap magazijn.
Bb's onbekend, een stuk of 20 mee getest.
Er staat in de technische omschrijving dat je een 11,1v moet gebruiken.
Oke, je had hem dus prima werkend met een Hi-Cap magazijn. Dat is in ieder geval een referentiepunt. Een slechte hop-up is dan nog niet helemaal uitgesloten, maar ik zou dat idee voor nu even laten rusten.
Ik zie inderdaad dat Ares zelf het bij deze aanraadt om juist een 11,1V Lipo accu te gebruiken. Dat van de 7,4V accu kan inderdaad de prullenbak in.

Als ik een beetje naar afbeeldingen kijk van de replica op het internet, zie ik dat het vaak wordt afgebeeld met een Midcap van Ares zelf. Zijn dit de midcaps die je bij je replica ook gebruikt of welke erbij zaten? Of gebruik je iets anders?

Helaas is het zo dat niet altijd van alle merken alle m4 magazijnen passen. Verschilt heel erg per merk, wat heel vervelend/irritant is.
Verder heb je kans dat je last hebt van het zogehete 'midcap-syndroom'. Aangezien je aangaf dat dit nog een weinig gebruikt exemplaar/replica is. De veer die in je midcap zit heeft namelijk een tijdje nodig om een beetje 'in te slijten'. Als je je magazijnen propvol druk met BB's, kan de spanning van de veer in het magazijn zo hoog zijn, dat deze je hop-up vol drukt, met feedproblemen/verstopping tot gevolg.

Als voorbeeld: het eerdere genoemde midcap magazijn van Ares heeft ruimte voor 140 bb's. Je zou je magazijn eens kunnen vullen met maximaal 100 bb's (dat is ongeveer zo'n kleine speedloader vol) en kijken of het probleem dan wegblijft.

Hallo,
Ik heb een AR-SOC van Ares en die wil niet feeden. Ik heb al verschillende magazijnen geprobeerd en een nieuwe 11,1v accu, maar zonder resultaat.
Het is dus een bullpup model, 2e hands op bazaar gekocht.
Heeft er iemand een idee waar dit aan kan liggen?
Ik heb het niet open gehad, het is een bijna niet gebruikt exemplaar.
Kan van alles zIjn,

Verschillende magazijnen proberen (zoals hierboven al aangegeven wordt), want niet alle magazijnen zijn 'geschikt'. Nieuwe magazijnen kunnen nog stroeve veren hebben die ingewerkt moeten worden. Als dat het geval is, magazijn driekwart vullen en zo laten voor een dag of twee zodat de balletjes niet 'hard' tegen de hop-up chamber worden gedrukt.

Als dat het niet is, maar wel dat je bvb magazijnen los zitten, een klein beetje duktape aan de bovenkant van de magazijnen plakken zodat de magazijn niet los er in zit. Helpt vaak.

Het kan ook aan de hop-up chamber liggen, dat er viezigheid inzit, niet goed op zijn plek zit of een beschadigde bucking.

Probleem dat ik zelf had, was dat de nozzle defect was waardoor er überhaupt geen balletjes geschoten konden worden.

Andere soort BB's proberen qua gewicht. Kan ook wel eens een probleem zijn.

Succes

Hierbij even een foto van de hopup.
De gears gaan goed rond en de lucht komt uit de loop, hij doet dat dus goed.
Alleen gaan de bb's er niet in. Het standaard magazijn en andere heb ik geprobeerd.

Bijlagen

• QKzuVb0l1jUHu219W0o1IH4H9wK06XNIX2jz76lE.jpg
    QKzuVb0l1jUHu219W0o1IH4H9wK06XNIX2jz76lE.jpg
    1,5 MB · Weergaven: 15
Kan er iets zijn met de magazijnen dat hij de hopup niet bereikt? Denk hierbij aan de afstelling van de nozzel die in de magazijn zit en de hoogte/positie van de hopup.