Drop in v2 gearbox of zelf bouwen

ghalil

Member
14 okt 2018
22
4
Trophies
1
Ik heb een G&G CM16 SRL thuis liggen die ik als mijn 'hobbyproject' wil aanpakken. Dit is niet mijn hoofdapparaat.

Ik twijfel tussen een drop-in gearbox V2 (zoals die van bijvoorbeeld Gate) of er zelf een bouwen. Wat zijn jullie ervaringen met een drop-in gearbox en natuurlijk met zelf een gearbox in elkaar bouwen?

Als ik voor zelf bouwen ga, dan wil ik sowieso een split gearbox. Buiten een split gearbox, wat voor onderdelen/merken raden jullie aan om te gebruiken?

Ik was vandaag dagen oud toen ik er achter kwam dat er schijnbaar kant en klare V2 Gearboxen bestaan. Weer wat geleerd. :)

Hier in ieder geval dus geen ervaring met de complete built in gearbox.

Ik heb vroeger een standaard ICS SplitGearbox door Com-Bat (Winkel in Geldermalsen die niet meer bestaat) laten upgraden met een Gate Titan (V1) en was eigenlijk met de stock internals altijd dik tevreden. Split gearboxen worden volgens mij vooral gebruikt in ICS Replica's en die replica's zijn daar ook omheen gebouwd. Ik zie even het voordeel niet ervan om dit in een G&G te doen en durf ook eigenlijk niet te zeggen of dit eigenlijk wel kan.

Daarmee geef ik ook denk ik wel aan dat ik weinig ervaring heb met gearboxen, omdat ik eigenlijk nooit problemen daarmee had. Ik heb er altijd bewust voor gekozen dit uit te besteden. Totdat ik mijn MTW kocht, want toen had ik geen gearbox meer.

Denk dat het vooral belangrijk is om te kijken wat je precies wilt bereiken met de upgrade en je daarop in te stellen. De Gate Titan Upgrade kan ik in ieder geval wel aanraden: Ik kreeg direct een betere trigger response en het geheel liep veel fijner als met de standaard triggercontacten van ICS. Geen vastlopers meer of dergelijk.

• Haha
Waarderingen: ghalil
Ik was vandaag dagen oud toen ik er achter kwam dat er schijnbaar kant en klare V2 Gearboxen bestaan. Weer wat geleerd. :)

Ik heb vroeger een standaard ICS SplitGearbox door Com-Bat (Winkel in Geldermalsen die niet meer bestaat) laten upgraden met een Gate Titan (V1) en was eigenlijk met de stock internals altijd dik tevreden. Split gearboxen worden volgens mij vooral gebruikt in ICS Replica's en die replica's zijn daar ook omheen gebouwd. Ik zie even het voordeel niet ervan om dit in een G&G te doen en durf ook eigenlijk niet te zeggen of dit eigenlijk wel kan.

Daarmee geef ik ook denk ik wel aan dat ik weinig ervaring heb met gearboxen, omdat ik eigenlijk nooit problemen daarmee had. Ik heb er altijd bewust voor gekozen dit uit te besteden. Totdat ik mijn MTW kocht, want toen had ik geen gearbox meer.

Denk dat het vooral belangrijk is om te kijken wat je precies wilt bereiken met de upgrade en je daarop in te stellen. De Gate Titan Upgrade kan ik in ieder geval wel aanraden: Ik kreeg direct een betere trigger response en het geheel liep veel fijner als met de standaard triggercontacten van ICS. Geen vastlopers meer of dergelijk.
Je bent nooit te oud om wat te leren haha.

Toen ik de Titan mosget in de gearbox ging plaatsen, heb ik de hele gearbox moeten openen. Pokkenwerk om hem weer dicht te krijgen. Met een split gearbox hoef je in dit geval alleen het onderste deel te openen. Is het nuttig? Jazeker, als je dus dingen op den duur wilt vervangen wanneer dat nodig is.

Ik mis wat rpm en wat betere lucht dichtheid. Wat op wenslijst staat zijn de gears gears vervangen van 18:1 naar 13:1. Piston (met stale tanden omdat de plastic er een beetje versleten zijn) en piston head.
Cilinder head en nozzle met o-ring.

Misschien nog een ander spring guide, maar verder weet ik niet echt wat er nog meer vervangen kan worden.

Laatst bewerkt:

Shimmen moet sowieso gedaan worden, maar dat haat ik als de best en ben er slecht in. Dat laar ik dan wel weer doen.