Infrarood en thermal/flir scopes

Crumble

Well-Known Member
23 mei 2017
564
426
Trophies
19
Goedemorgen,

Ik vroeg mij af of mensen ervaring hebben of überhaupt mensen gezien hebben op het airsoft veld die met infrarood of Flir/thermal scopes spelen?

Ik heb ze nog niet voorbij zien komen, maar lijkt het me wel een gave upgrade (uiterlijk dan) op een dmr/sniper build.

Echter vraag ik mij ook af wat de toegevoegde waarde is aangezien de afstanden bij airsoften waarop je iemand kan raken niet zo groot zijn dat je zulke scopes misschien nodig hebt.

Hoor graag jullie meningen :)

Groet, Sven

Ontiegelijk duur lijken ze me voor puur airsoften, als je al ziet wat de prijs is voor een normale real steel red dot, dan wil ik niet eens weten wat een flir kost. Daarbij als het door een bb kapot kan eorden geschoten wordt je helemaal niet vrolijk.
Kort gezegd lijken ze me niet praktisch voor airsoft.

Airsoft Heaven heeft vroeger ook nachtskirms georganiseerd (Milsim), dus de behoefte snap ik. Of zij nog steeds organiseren, weet ik niet.

Je bent natuurlijk duurder uit dan een reddot van aliexpress, maar hebt dan ook wel echt wat leuks in handen.
Maar je wilt dan natuurlijk ook een skirm vinden waar je deze in kan zetten....

Succes en deel je ervaring mocht je tot aanschaf over gaan, er is genoeg interesse op dit forum.

Heb er zelf ook al naar gekeken, maar dan ben je tussen de 5.000 en 10.000 euro kwijt voor een scope.

Er zijn een paar mafkezen die hier mee rondlopen op skirms. Flinke doekoe's voor wat airsoft fun ;) Het geeft je natuurlijk wel een extreem voordeel tegenover de tegenpartij bij milsim ops. Pay to win principe to the max! ;)

Op reguliere skirms kan een FLIR handig zijn om door een jungle zoals bij Balls and Arrows heen te gluren. Je hebt er niets aan qua BB's, tenzij je er 6 magazijnen in pompt, maar je weet in ieder geval waar een poppetje zit.

Zoals ik al dacht dus vrij onpraktisch en alleen voor het coole "kijk mij een flirscope hebben" een noodzaak.
Thanks voor de feedback, miss ooit een leuke gadget als ik een keer de loterij win :P

Ze zijn zeker praktisch zeker voor CQB. Leden van het dsi en at gebruiken ze ook. Nightvision Goggles voor op de helmen. Tijdens training met deze eenheden gewerkt en die Goggles zijn zeker een voordeel.

Ze zijn zeker praktisch zeker voor CQB. Leden van het dsi en at gebruiken ze ook. Nightvision Goggles voor op de helmen. Tijdens training met deze eenheden gewerkt en die Goggles zijn zeker een voordeel.

En nu weer terug naar airsoft, waar je een hobby uitvoert voor je plezier en conditie. Lijkt me niet echt dat daar uitrusting van 5000-10000 euro bij hoort.

Zat te denken bij een nightskirm een simpele nachtzichtkijker mee te nemen, dis zijn "maar" €300+

En nu weer terug naar airsoft, waar je een hobby uitvoert voor je plezier en conditie. Lijkt me niet echt dat daar uitrusting van 5000-10000 euro bij hoort.

Klopt, maar in de praktijk heeft het zeker effect, maar voor een particulier is het echt absurd veel geld. Daar ben ik het zeker mee eens:P

Klopt, maar in de praktijk heeft het zeker effect, maar voor een particulier is het echt absurd veel geld. Daar ben ik het zeker mee eens:p

Haha dat kan ik begrijpen, ze sturen al die spec ops er niet voor niets mee de strijd in soms, maar om voor die paar keer per jaar er zoveel geld in te stoppen lijkt me inderdaad een beetje te gek.

• Leuk
Waarderingen: Blekkienl

Bij veel milsims in Engeland heb ik toch zat lui leren kennen die daar anders over denken

Een voorbeeld hier van is mattthemusketeer met de meest recente generatie night vision. Ding is ook een paar duizend euro.

Mij niet gezien tho. ;)

• Leuk
Waarderingen: BoomSmurf
Bij veel milsims in Engeland heb ik toch zat lui leren kennen die daar anders over denken

Leuk, maar ik vind het absoluut gekken werk, kan je net zo goed meteen ook trainen voor elite leger eenheden gezien je de meeste gucci gear ook al hebt. Ik snap dat mensen vette gear willen, want zoals Garand Thumb het zegt, half the battle is looking cool, maar dan nog vind ik dit echt een absurd niveau aannemen ook al zullen vast een hoop dat ook zeggen als ik een 100 euro mosfet koop of een 100 euro gear set.

• Leuk
Waarderingen: BoomSmurf
Het is waar je de grens legt.
Veel mensen verklaren mij voor gek omdat ik een ptw heb gekocht.
En sinds ik er een heb wil ik niks anders en graag een tweede :D

Duur is een relatief begrip.
Wat voor de een duur is is voor de ander goedkoop.
Je kan ook niet in iemands portemonnee kijken.

Een gen3 nvg kost rond de 3500 tot 5000.
Er zijn inderdaad genoeg die dat geld wel voor hun hobby over hebben.
Dat heeft niks met trainen voor elite eenheden te maken.

Duur is altijd relatief, maar alsnog is 3500-5000 een hoop geld voor een groot deel voor de bevolking, denk dat voor de gemiddelde Nederlander toch wel 2-3 maanden salaris is wat je even uitgeeft aan een artikel dat voot het grootste deel van een jaar ligt stof te happen. Ik vind het iig overdreven om dit soort artikelen aan te schaffen voor een hobby/sport, maar iedereen is natuurlijk geheel vrij om dit te doen. Zoals ik ook al aangaf zullen mensen mij ook gek verklaren als ik een 110 euro dure gear set koop.

Also dat over trainen voor elite eenheden was natuurlijk als grapje bedoelt.