Verwijderen negatieve review

R59

Member
14 mrt 2024
9
1
Gisteren werd een negatieve review van mij over een ander lid verwijderd
Snap dat het hier geen twitter is
Maar als je schijnbaar niks negatiefs mag zeggen hier
Ik gaf een lid 1* met een boel kommentaar
Kreeg daarna een mail dat dat lid mijn gang van zaken als slecht had ervaren
Wat is het nut van dit hele systeem als negatieve reviews worden verwijdert
 
Snap dat het hier geen twitter is
Ik snap deze opmerking even niet, maar dat zal wel komen doordat ik niet op Twitter zit. :cool:
Gisteren werd een negatieve review van mij over een ander lid verwijderd
Maar als je schijnbaar niks negatiefs mag zeggen hier
Ik gaf een lid 1* met een boel kommentaar
Kreeg daarna een mail dat dat lid mijn gang van zaken als slecht had ervaren
Wat is het nut van dit hele systeem als negatieve reviews worden verwijdert
Ik hoor hier volgens mij een hoop frustratie/geklaag om iets wat schijnbaar niet goed verlopen is. Ik ken hier het verhaal van beide kanten ook niet, dus kan hier moeilijk iets over zeggen.

Als dit een klacht is over de gang van zaken bij Airsoftbazaar, dan is dit forum daar niet de goede plek voor. Je kunt je dan beter richten op de klantenservice pagina, eventueel via de chat rechtonderin je scherm. Daar kunnen ze je vast beter helpen als random airsofters hier op een forum.

Als het goed is, kunnen zij van beide kanten het verhaal ook inzien en je daar een betere, inhoudelijk reactie opgeven als wij hier op het forum. Ze zullen een reden hebben dat je review is verwijderd. Dat zal men vast wel willen toelichten.

Deze forumpost geeft momenteel alleen maar reden tot speculatie, waar we qua forum niet zo mee opschieten, denk ik.
 
  • Leuk
Waarderingen: QuickFix
Ik zit zelf ook niet op twitter dus dat was mischien wel een rare opmerking
Het gaat er mij alleen maar om of je hier geen negatieve reactie,s mag plaatsen schijnbaar
Want dan word die door een modderator ?
Verwijdert
 
Ja, het is wellicht een beetje onduidelijk en OP is vrij nieuw hier, maar tot verkort hadden dit forum en Airsoft Bazaar helemaal niks met elkaar te maken; ik kan mij dus voorstellen dat @R59 dit forum ziet als verlengstuk/discussieplatform/helpdesk van het verkoopgedeelte (Airsoft Bazaar), ook gezien zijn/haar andere post over "Pasje op profiel".

Net als @Kroeskoppie kan ik hier geen oordeel over geven, aangezien ik er ook niet bij was en geen moderator ben, maar het lijkt me dat je best wel een negatief oordeel mag hebben over het handelen met een medelid, maar dat je daar zakelijk, onderbouwd en to-the-point in moet blijven en eventuele frustraties en emoties buiten beschouwing moet houden.
 
Ik snap deze opmerking even niet, maar dat zal wel komen doordat ik niet op Twitter zit. :cool:
Beetje flauwe reactie, maar simpelweg omdat je op twitter (bijna) alles mag schrijven wat je denkt/vindt.
Ik hoor hier volgens mij een hoop frustratie/geklaag om iets wat schijnbaar niet goed verlopen is. Ik ken hier het verhaal van beide kanten ook niet, dus kan hier moeilijk iets over zeggen.
Das een verkeerde aanname. De frustratie in dit bericht gaat over het verwijderen van een negatieve review.
Als dit een klacht is over de gang van zaken bij Airsoftbazaar, dan is dit forum daar niet de goede plek voor. Je kunt je dan beter richten op de klantenservice pagina, eventueel via de chat rechtonderin je scherm. Daar kunnen ze je vast beter helpen als random airsofters hier op een forum.
Ben ik niet helemaal met je eens. Door het forum te koppelen met de site van airsoftbazaar, krijg je nu eenmaal kruisbestuiving. Dus ook logisch dat hier op het forum dan ook gesproken wordt over het wel of niet functioneren van de site/forum/reviews/marktplaatshoek/whatever.
Als het goed is, kunnen zij van beide kanten het verhaal ook inzien en je daar een betere, inhoudelijk reactie opgeven als wij hier op het forum. Ze zullen een reden hebben dat je review is verwijderd. Dat zal men vast wel willen toelichten.
Als men de review verwijderd heeft vanwege taalgebruik of iemand zwart proberen te maken, terecht. Maar, als een medegebruiker zich niet aan afspraken houdt, er een potje van maakt of niet (of slechte waar ) levert, waarom niet ? Ik begrijp heel goed dat de grens tussen een slechte review, en iemand zwart maken flinterdun is. Maar aan de andere kant, als de slechte review terecht is, dan is het eigenlijk een vorm van "legaal" zwart maken, toch ? Daarvoor zijn er inderdaad moderators/beheerders, maar als die net zo actief zijn als hier op het forum.....:rolleyes:

Deze forumpost geeft momenteel alleen maar reden tot speculatie, waar we qua forum niet zo mee opschieten, denk ik. Zolang er geen namen genoemd worden, is er 0 speculatie. Dit bericht is bedoeld als vraagstuk : heeft het zin om een slechte review te plaatsen, als hij toch verwijderd wordt ? Als dit zo is, dan inderdaad nee, dan heeft het geen zin, tenzij het terecht verwijderd is. Daarover kan alleen MOD of beheerder beslissen, wij niet. Als test heb ik even een persoon opgezocht waar ik ooit een 4 sterren review over geplaatst heb, en nog wist dat er ook 1 sters reviews geplaatst waren door anderen. Deze reviews staan er nog steeds. Ook zijn er weer genoeg positieve reacties bijgekomen, dus ik denk dat die verkoper in kwestie wel iets geleerd heeft van de negatieve reacties (en dus iets geleerd heeft). Dus ik vermoed dat de review van R59 misschien te ver is gegaan. Maar, dat is nou een beslissing die hij/wij als forum gebruikers naast ons neer moeten leggen. Soms zal een review terecht verwijderd worden, soms niet, dat is nou eenmaal zo.

En waarom reageer ik hier nou op ? Ten eerste omdat ik vind dat dit zeker besproken mag worden. Maar dan wel het deel "negatieve reviews verwijderen", niet de inhoud van die review !
Ten tweede omdat ik nu ook een gesprek had lopen met een verkoper, en deze gewoonweg niet meer reageerd, terwijl ik hem tegemoed kwam in het handelen. Dit nijgt naar ïntresseert me geen zak, dus ik reageer niet meer. Beetje normaal met elkaar omgaan is er steeds minder bij, net zoals op het "normale" marktplaats. Iets met normen een waarden :(
 
  • Leuk
Waarderingen: QuickFix
En waarom reageer ik hier nou op ? Ten eerste omdat ik vind dat dit zeker besproken mag worden. Maar dan wel het deel "negatieve reviews verwijderen", niet de inhoud van die review !
Dat is volledig fair en kan ik mij alleen maar bij aansluiten. :)
Ten tweede omdat ik nu ook een gesprek had lopen met een verkoper, en deze gewoonweg niet meer reageerd, terwijl ik hem tegemoed kwam in het handelen. Dit nijgt naar ïntresseert me geen zak, dus ik reageer niet meer. Beetje normaal met elkaar omgaan is er steeds minder bij, net zoals op het "normale" marktplaats. Iets met normen een waarden :(
Ook dit herken ik, dus ook daar geef ik gelijk in. Zitten daar op 1 lijn. Het is bij mij zelfs irritatiepunt nummer 1 op online verkoopsites...
Beetje flauwe reactie, maar simpelweg omdat je op twitter (bijna) alles mag schrijven wat je denkt/vindt.
Ik heb echt geen verstand van Twitter. 😅
Das een verkeerde aanname. De frustratie in dit bericht gaat over het verwijderen van een negatieve review.
Topicstarter had in in de openingpost over 'een boel commentaar'. De aanname 'frustratie/geklaag' is rechtstreeks daarop gebaseerd. Vandaar mijn aanname.
Ben ik niet helemaal met je eens. Door het forum te koppelen met de site van airsoftbazaar, krijg je nu eenmaal kruisbestuiving. Dus ook logisch dat hier op het forum dan ook gesproken wordt over het wel of niet functioneren van de site/forum/reviews/marktplaatshoek/whatever.
Kruisbestuiving klopt inderdaad. Alleen denk ik wel dat wij als forumgebruikers hier niet zoveel aan kunnen doen, simpelweg omdat we daar de tools niet voor hebben. Al is ervaringen delen wel een optie, op zich.
Als men de review verwijderd heeft vanwege taalgebruik of iemand zwart proberen te maken, terecht. Maar, als een medegebruiker zich niet aan afspraken houdt, er een potje van maakt of niet (of slechte waar ) levert, waarom niet ? Ik begrijp heel goed dat de grens tussen een slechte review, en iemand zwart maken flinterdun is. Maar aan de andere kant, als de slechte review terecht is, dan is het eigenlijk een vorm van "legaal" zwart maken, toch ?
Een negatieve ervaring met iemand is ook een ervaring en dat daar een negatieve beoordeling aanhangt, is logisch; oorzaak/gevolg. Maar zoals je keurig aangeeft: dat moet wel onderbouwt zijn en op een nette manier. Dat haalde ik dus niet per se uit de openingspost.
Dit bericht is bedoeld als vraagstuk : heeft het zin om een slechte review te plaatsen, als hij toch verwijderd wordt ?
Is het dan stiekem eigenlijk wel een vraagstuk, als je het antwoord al weet? 🧐
Dus ik vermoed dat de review van R59 misschien te ver is gegaan.
He, kijk, speculatie. Iets waar ik het niet over wilde hebben en wat ik eigenlijk wilde voorkomen.
Als test heb ik even een persoon opgezocht waar ik ooit een 4 sterren review over geplaatst heb, en nog wist dat er ook 1 sters reviews geplaatst waren door anderen. Deze reviews staan er nog steeds. Ook zijn er weer genoeg positieve reacties bijgekomen, dus ik denk dat die verkoper in kwestie wel iets geleerd heeft van de negatieve reacties (en dus iets geleerd heeft).
Ook goed om te weten dat er dus wel per defintie negatieve review blijven staan. Zijn deze review nog relatief recent of zijn ze al van wat langer terug? Het zou kunnen zijn dat het review beoordelingbeleid van Airsoftbazaar misschien recent veranderd is, theroretisch.

Maar even eerlijk: volgens mij zitten we qua denkbeeld best wel op 1 lijn. Ik zie nu alleen wel dat dit topic ook op een andere manier geinterpeteerd kan worden als wat ik eerder, bij mijn eerste reactie zag. Dus dank daarvoor, ook voor je toelichting. 🙂
 
Kijk, naar elkaar luisteren (lezen) :-D werkt.
En met een beetje wederzijds begrip komen we een heel end.
Misschien worden we ooit nog eens beste vrienden :p:D:cool:
Leuk om zo even te sparren., nu weer ontopic.
 
Ik lees ook hier in de comments dat Airsoftbazaar en het forum
niks met elkaar te maken hebben
Als dat werkelijk zo is komt het op mij toch zeer verwarrend over
Want het staat wel op de site naast elkaar
En wat betreft om mijn Nabv pas op mijn profiel foto te zetten
dat werd me aangeraden door dat lid waar ik een negatieve review
op had geschreven
Omdat hij om mijn pas vroeg
En ik tegen hem zij dat hij zelf ook geen pas op zijn profiel had staan
Ik heb hem ook nog om z,n e adres gevraagd
Zodat ik die pas kon mailen
Maar daar kwam ook geen antwoord
Toen ik zij dat hij zelf ook geen pas op z,n profiel had staan
Wou hij de verkoop niet meer afhandelen
Vandaar mijn negatieve review
 
Ik lees ook hier in de comments dat Airsoftbazaar en het forum
niks met elkaar te maken hebben
Als dat werkelijk zo is komt het op mij toch zeer verwarrend over
Want het staat wel op de site naast elkaar
Ik snap de verwarring hier. Laat mij dit uitleggen.

Dit forum was vroeger het Airsoft Club Nederland forum, welke vast zat aan Airsoft Club Nederland (ACN). Een airsoft club die ondertussen is opgeheven, maar waar o.a. nog wel heel veel filmpjes van online staan op Youtube.

Door het opheven van ACN liep het forum echter ook leeg, maar er was heel veel informatie nog te vinden op dit forum. Airsoft Bazaar heeft vervolgens het forum 'overgenomen'. Je hebt hier dus eigenlijk het oude ACN forum, in een AirsoftBazaar jasje.
Om te zeggen dat dit forum en Airsoftbazaar niet bij elkaar horen is een beetje kortaf, maar er zit dus wel kern van waarheid in. In ieder geval voor de oud gediende(n).
En wat betreft om mijn Nabv pas op mijn profiel foto te zetten
dat werd me aangeraden door dat lid waar ik een negatieve review
op had geschreven
Omdat hij om mijn pas vroeg
En ik tegen hem zij dat hij zelf ook geen pas op zijn profiel had staan
Ik heb hem ook nog om z,n e adres gevraagd
Zodat ik die pas kon mailen
Maar daar kwam ook geen antwoord
Toen ik zij dat hij zelf ook geen pas op z,n profiel had staan
Wou hij de verkoop niet meer afhandelen
Vandaar mijn negatieve review
Het lijkt mij alsnog verstandig om dit te melden bij de klantenservice van Airsoftbazaar, zoals genoemd in mijn eerste reactie.
 
  • Leuk
Waarderingen: QuickFix
Ok bedankt
Erg verwarrend
Wat als je iets koopt via hun waar je je pas moet tonen
Dan verwacht ik dat je over dat geene hier een review kan plaatsen
Of zitten ze eigenlijk op Discord
 
Ok bedankt
Erg verwarrend
Wat als je iets koopt via hun waar je je pas moet tonen
Dan verwacht ik dat je over dat geene hier een review kan plaatsen
Of zitten ze eigenlijk op Discord
Discord is aanwezig, zie de onderkant van deze forum webpagina, rechtsonderin:
1714822289516.png

Anders via deze pagina en dan de chatbot gebruiken, rechtsonderin.
1714822388327.png


Succes!