Airsoft Bazaar verwelkomt Airsoft Club Nederland Forum

Jan

Well-Known Member
10 mei 2014
3.489
2.077
Trophies
30
Airsoft Bazaar verwelkomt Airsoft Club Nederland Forum: een nieuwe start voor de Nederlandse airsoftgemeenschap

Een paar weken geleden benaderde Airsoft Bazaar ons met de vraag of we geïnteresseerd waren in een overname. We hebben met de heren achter Airsoft Bazaar wat zitten kletsen en de ideeën die ze hadden voor deze community vonden we een mooi vervolg op wat wij een paar jaar geleden hebben neergezet. In de praktijk betekent dit dat het Airsoft Club Nederland forum geïntegreerd gaat worden in Airsoft Bazaar, waardoor een levendige en actieve community ontstaat waar airsoft liefhebbers hun passie kunnen delen, advies kunnen inwinnen en de sport samen kunnen laten groeien.

Airsoft Bazaar & Airsoft Club Nederland

Airsoft Club Nederland werd opgericht kort nadat airsoft in Nederland legaal werd, en groeide uit tot het grootste airsoft forum van het land. Echter, met het uiteenvallen van het Airsoft Club Nederland team nam de activiteit op het forum af. Airsoft Bazaar, de toonaangevende marktplaats voor airsoft gerelateerde producten, zag het potentieel van het forum en besloot om het forum nieuw leven in te blazen en de waardevolle informatie en initiatieven te behouden.

Meertalig forum voor een bredere gemeenschap

Naast het integreren van het Airsoft Club Nederland forum in Airsoft Bazaar, wordt het forum ook uitgebreid naar meerdere talen. Dit stelt airsoft enthousiastelingen van verschillende nationaliteiten en taalvaardigheden in staat om bij te dragen aan het forum, waardoor de gedeelde kennis en ervaring op het platform diverser en rijker wordt. Deze uitbreiding zal bijdragen aan de groei en populariteit van airsoft, zowel in Nederland als daarbuiten.

Toekomstige plannen en voordelen voor de gemeenschap

Dankzij de samenvoeging van Airsoft Club Nederland forum en Airsoft Bazaar, kunnen leden profiteren van een uitgebreid aanbod van airsoft gerelateerde producten, evenementen en informatie, allemaal op één centrale plek.

Momenteel onderzoekt Airsoft Bazaar de mogelijkheden om het forum het best te integreren in het bestaande platform. Hierbij wordt nagedacht over de accountstructuur, privacy en gebruikersvriendelijkheid. De volledige integratie verwacht Airsoft Bazaar in de tweede helft van dit jaar af te ronden.

Conclusie

De integratie van het Airsoft Club Nederland forum in Airsoft Bazaar markeert een nieuw begin voor de Nederlandse airsoftgemeenschap. Wij zijn enthousiast over de plannen van Airsoft Bazaar en kijken uit naar de groei van de sport en de versterking van de banden tussen airsoft liefhebbers in Nederland en daarbuiten. We nodigen iedereen uit om deel te nemen aan deze vernieuwde community en bij te dragen aan de toekomst van airsoft.

 
Ik denk zelf dat het juist achteruit gaat als dat zo is. Maar we zullen het zien..
 
Ik denk zelf dat het juist achteruit gaat als dat zo is. Maar we zullen het zien..

Dag Olaf,

Hopelijk kunnen wij je het tegendeel bewijzen. Wat kunnen we naar jou mening doen om het platform te verbeteren en of zijn er dingen die je mist?

Met vriendelijke groet,

Jordi
Airsoft Bazaar
 
Ik denk eerder, maar corrigeer me alsjeblieft als ik het fout heb, dat Olaf er op doelt dat deze samenwerking niet verkeerd is (het kan inderdaad zelfs een versterkende werking hebben), maar dat het een indicatie is dat de interesse in de airsoftsport over het algemeen aan het inboeten is bij huidige (en potentieel nieuwe) leden; het loopt op dit forum, sinds de pandemie, nou niet echt meer storm op het forum en "Dat andere forum" bestaat ook al enige tijd niet meer.

Dat ligt niet aan ACN, Airsoft Bazaar of het samengaan van deze twee, maar aan het huidige tijdsbeeld en de toch wel relatief hoge drempel om deze sport te (gaan of blijven) beoefenen.

Maar goed, dat zijn mijn twee centen, dus wellicht zien anderen het anders.
 
Ik hoop dat het forum in de toekomst weer wat levendiger word door deze samenwerking.
 
  • Leuk
Waarderingen: QuickFix
Leuk! Het was mij ontgaan dat er op airsoftbazaar een forum was! Tot het mij vanmorgen opviel!
Ik ben blij verrast dat dit het oude ACN forum is.
Het ACN- forum was naar mijn mening altijd het meest vriendelijke en informatieve forum binnen het NL airsoft.
Ik hoop dat dit zo blijft en men elkaar blijft respecteren!
Goed werk Jan en airsoftbazaar!
 
Leuk! Het was mij ontgaan dat er op airsoftbazaar een forum was! Tot het mij vanmorgen opviel!
Ik ben blij verrast dat dit het oude ACN forum is.
Het ACN- forum was naar mijn mening altijd het meest vriendelijke en informatieve forum binnen het NL airsoft.
Ik hoop dat dit zo blijft en men elkaar blijft respecteren!
Goed werk Jan en airsoftbazaar!

We hebben sinds deze week op zowel de marktplaats als webshop een forum linkje geplaatst en zijn begonnen met de integratie. In de loop der maanden/jaren zullen we de integratie steeds nauwer maken.
 
Misschien ook een stukje op de site van de NABV plaatsen. Schreeuw het van de daken….
 
Dag Olaf,

Hopelijk kunnen wij je het tegendeel bewijzen. Wat kunnen we naar jou mening doen om het platform te verbeteren en of zijn er dingen die je mist?

Met vriendelijke groet,

Jordi
Airsoft Bazaar
Jullie hebben alleen maar bevestigd dat ik gelijk heb. Ik kan de forums en alles gewoon lezen zonder ingelogd te zijn. Vind ik persoonlijk nog wel een belangrijk ding als we het over Airsoft hebben. Dat betekent dat iedereen zonder account hier alles kan lezen. Bij ACN was dit niet het geval. Hopelijk gaan jullie dit nu snel aanpakken en afschermen van de gewone wereld? Anders denk ik dat het niet nodig is om hier nog een account te hebben. En haalt het de functie van een forum als dit weg.
 
  • Leuk
Waarderingen: Deleted member 3348
Jullie hebben alleen maar bevestigd dat ik gelijk heb. Ik kan de forums en alles gewoon lezen zonder ingelogd te zijn. Vind ik persoonlijk nog wel een belangrijk ding als we het over Airsoft hebben. Dat betekent dat iedereen zonder account hier alles kan lezen. Bij ACN was dit niet het geval. Hopelijk gaan jullie dit nu snel aanpakken en afschermen van de gewone wereld? Anders denk ik dat het niet nodig is om hier nog een account te hebben. En haalt het de functie van een forum als dit weg.

Mee eens
 
  • Leuk
Waarderingen: Olaf
Nou, je kon op het oude forum gewoon alle threads gewoon zien hoor, ook zonder inlog. Afschermen is dom en werkt averrechts. We willen mensen terug een forum intrekken, weg van Facebook, discord etc. Laagdrempeligheid en simpelweg gezien worden is dan nodig. Dus niet afschermen!
 
  • Leuk
Waarderingen: Pluimpie en campesteijn
Jullie hebben alleen maar bevestigd dat ik gelijk heb. Ik kan de forums en alles gewoon lezen zonder ingelogd te zijn. Vind ik persoonlijk nog wel een belangrijk ding als we het over Airsoft hebben. Dat betekent dat iedereen zonder account hier alles kan lezen. Bij ACN was dit niet het geval. Hopelijk gaan jullie dit nu snel aanpakken en afschermen van de gewone wereld? Anders denk ik dat het niet nodig is om hier nog een account te hebben. En haalt het de functie van een forum als dit weg.
Hoi Olaf,

Bedankt voor je waardevolle inzichten. Wanneer we een forum ontoegankelijk maken voor niet-ingelogde gebruikers, houdt dit in dat de content niet door Google wordt geïndexeerd. Dit heeft twee belangrijke gevolgen:

Potentiële nieuwe leden zullen het forum minder snel via Google ontdekken.
Interessante discussies en essentiële informatie worden achter een login verborgen.

Voor groei is het volgens SEO-principes (search engine optimization) altijd gunstiger om de inhoud zichtbaar te houden. Bovendien zijn wij van mening dat het afsluiten van toegang tot data niet de juiste weg is. Een account zou gecreëerd moeten worden omdat iemand actief wil deelnemen en bijdragen, niet enkel om toegang te krijgen tot informatie. Accounts die niet bijdragen aan discussies of nieuwe topics voegen enkel een cijfer toe zonder meerwaarde. Ook willen we op termijn het forum en de marktplaats meer fuseren.

Daarnaast was het forum op ACN al toegankelijk, met uitzondering van enkele gedeeltes speciaal voor het ACN-team. Deze blijven ook nu verborgen.

Kortom, we streven naar een open en actieve community waarbij de nadruk ligt op echte deelname en bijdrage.
 
Voor mij ook een verrassing...tijdje het forum niet bezocht.....log ik laatst in op airsoftbazaar.....huh...een forum ? ff neuzen... huh ik ben al ingelogd ??
Misschien dat je bepaalde delen zoals foto topics een beetje "verstopt" (alleen leesbaar voor forumleden) , want wapens dus eng :eek: , maar een groot deel van het forum zou je inderdaad openbaar moeten houden, om vindbaar te zijn, iemand die informatie of een community zoekt te bereiken, en misschien zelfs deze hobby op een positieve manier te kunnen promoten....
 
  • Leuk
Waarderingen: Pluimpie