Veel zaken zijn voor ons herkenbaar.
Het bewust maken van headshots waar torso shots ook mogelijk zijn kunnen 2 teamgenoten, helaas, beamen. Voor ons gevoel waren er verhoudingsgewijs ook veel snipers aanwezig maar dit kan natuurlijk ook toeval zijn.
Het veld zelf was inderdaad dicht begroeid, ook nog eens met de verkeerde zaken zoals brandnetels en bramenstruiken. Enerzijds vervelend omdat je moeilijk vooruit komt, anderzijds interessant omdat je je haast in een Vietnamese jungle waande waar bij je en moet vechten tegen de natuur en tegen je zenuwen omdat elke bocht een ambush kan betekenen. Geluid discipline was hier key!
In de ochtend met een mannetje of 5 in een goed opgezette ambush gelopen.
Vier van team geel die keurig tussen het riet lagen te wachten op hun volgende slachtoffers en die tegelijkertijd omhoog kwamen om ons onder vuur te nemen. Voor ik het wist was ik gehit en was de chaos aan onze kant compleet. Volgens mij was jij 1 van die 4 personen
@Kevinvr,
well done!
Het dichtbegroeide kan zowel een nadeel als voordeel zijn, verdedigen is makkelijker maar het geeft je ook, indien goed uitgevoerd, de mogelijkheid om ongezien door vijandelijke linies heen te komen. Zo waren wij tegen 13:30 met 15 man, zonder in contact te komen met team geel, het hele veld overgestoken en hadden we positie ingenomen in de compound van de vijand. De gezichten van de mensen van team geel die voorbij kwamen op de weg terug naar hun spawn… priceless!
Conclusie: Het veld ligt je of het ligt je niet. Ik vrees dat een lente / herfst niet veel zal veranderen aan het moeilijk vooruit komen, het enige dat anders zal zijn, is dat je sneller gezien zal worden. Het drastisch terugsnoeien van struiken op de verschillende paden kan hierin een goede oplossing zijn.