16 juli - TacSim bij Airsoft Heaven

Daar wil ik zeker vanuit gaan. Daar voor doe je deze prachtige sport ook(ik te minste wel). Nu dit te weten kan ik mij met een gerust hart inschrijven.

Is er al een locatie bekend van deze skirm?

See you on the field.

Mooi. Laten we hopen dat iedereen met die gedachtegang een Replica in zijn/haar handen neemt. :)

De TacSim wordt gespeeld op het terrein van Airsoft Heaven in Almere. Let wel; dit is geen 'gewone' Skirm, maar een TacSim; oneindig BB's knallen en Capture The Flag of bijvoorbeeld Team Deathmatch gaat hier niet op; het gaat om tactiek en missies volbrengen. Desnoods zonder ook maar één BB te vuren. Dat moet je wel aan staan uiteraard ;-)
 
  • Leuk
Waarderingen: Michiel en Man of War
Mooi. Laten we hopen dat iedereen met die gedachtegang een Replica in zijn/haar handen neemt. :)

De TacSim wordt gespeeld op het terrein van Airsoft Heaven in Almere. Let wel; dit is geen 'gewone' Skirm, maar een TacSim; oneindig BB's knallen en Capture The Flag of bijvoorbeeld Team Deathmatch gaat hier niet op; het gaat om tactiek en missies volbrengen. Desnoods zonder ook maar één BB te vuren. Dat moet je wel aan staan uiteraard ;-)

Het uit voeren van missies vind ik vooralsnog leuker dan het dom van je afstaan te knallen op alles wat lijkt te bewegen. Dus dat komt helemaal goed.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joris
Mooi! De volgende keuze die je moet maken is of je voorkeur uitgaat naar NEO of TU. Lees vooral de website van Airsoft Heaven om hierin een keuze te maken. Het gaat dan niet alleen om het verhaal dat je aan moet staan, maar ook om de camo die je hebt. Staat er ook bij geschreven.

Succes!
 
  • Leuk
Waarderingen: Man of War
Mooi! De volgende keuze die je moet maken is of je voorkeur uitgaat naar NEO of TU. Lees vooral de website van Airsoft Heaven om hierin een keuze te maken. Het gaat dan niet alleen om het verhaal dat je aan moet staan, maar ook om de camo die je hebt. Staat er ook bij geschreven.

Succes!

Ik heb volledig DPM dus die keuze was niet zo heel moeilijk. NEO natuurlijk.
 
Top! Mocht je dan het ACN peloton willen joinen is dat geen probleem. Leuk zelfs! :)

Zie lijstje dat ik plaatst eerder vanavond.
 
  • Leuk
Waarderingen: Man of War
Heb alleen headset met een dopje. Nooit gebruikt dus geen probleem.

Portos zijn net ingesteld op PMC kanalen en nog wat leuke andere kanalen met de hulp van @Robin
 
  • Leuk
Waarderingen: Robin
Het is alweer 2 dagen geleden dat we compleet zijn leeggezogen door de vuistgrote muggen die er leven, maar man o man o man wat was dit gaaf om te doen.

Ik wil niet teveel vertellen over hoe en wat, maar na veel planning voorraf in de appgroep vol goede moed naar mijn eerste airsoft tacsim. Navigatie aan, paar uur van te voren met alle ACN mensen aanwezig en lekker voorbereiden. Kennis gemaakt met de battle bro's en samen gezellig keuvelend gereed gemaakt voor de skirm.

We speelden 15 tegen 15 wat ik lekker vond spelen. NEO (De goederikken) speelde met 4 teams, waarvan Alfa en Bravo volledig ACN waren en Charlie was met @Jorel van Klaveren die toevallig 3 bekenden van hem tegenkwam. Verder was er nog de commandant met 2 sidekicks dus de teams waren snel gevuld.

Heerlijk missies gespeeld met @Sander, @Michiel en mijn buddy Joris in team Bravo. De missies waren leuk en divers en er was redelijk wat actie. Op een gegeven moment werden Michiel, Joris en ik gevangen genomen terwijl Sander lekker in een greppel ging liggen. Een klein half uur later gingen Joris en ik met een ontrekkende beweging terug naar het objective waar ik onder vuur kwam te liggen van onder andere Sander :D omdat we sneller dan verwacht onze bestemming bereikte.

Al met al een heerlijke dag gehad met veel fair play, geen discussies gehad qua regelgeving en een super ervaring.

Wat me helemaal aansprak was, zodra bekend was dat we met ACN waren, we gelijk langs een soort lat gelegd werden en er dingen van ons werden verwacht. Gelukkig hebben we ons, onder deskundige leiding van Sander en Michiel in mijn ogen bewezen en we werden zelfs na afloop door de marshalls bedankt.

Kan niet wachten tot ik weer met deze groep, en nog veel meer van het forum, kan skirmen en lachen in en rond het veld.
 
Dat vat de dag wel goed weer @Boudewijn

Was inderdaad erg gaaf. En die greppel actie was ook wel cool stiekem wel een hoogte punt van de dag . Gewoon doodstil in de greppel (met brandnetels) liggen wachten tot de artillerie strikes zouden komen. Ondanks dat ik niet kon bewegen en opgevreten werd door de muggen. Hebben ze op 2 meter langs mij gelopen en mij niet ontdekt.
 
Ik zoek nog een foto van mijzelf in PMC outfit tijdens deze tacsim (badge score :rolleyes:). Heeft iemand die toevallig nog, of in zijn whatsapp media geschiedenis?

EDIT: Hem hem al!
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan