220 FPS G&P m4 upgrade!

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Jan
  • Startdatum Startdatum
Gebruik je ook airseal grease ? Helpt bij mij vaak de 100% airseal te krijgen. Zit bij de fps test op max 2 fps verschill :)

En zo te zien gaat het de goede kant op je vind in iedergeval lekken.
 
Zaterdag ga ik hiermee naar com-bat om daar te sleutelen. Dan kan ik gelijk testen of de maxxmodel nozzle met 2 o rings wel dicht. Als dat niet het geval is koop ik er gelijk een nieuwe cilinder head bij. Ik zit dan op de bron dus kan als het goed is, weg gaan met een M4 die een mooie 330/340 FPS knalt :)
 
Allright! Deze is nu gefixed ^-^

@Rebelattack Mocht je dit interessant vinden om te weten: de maxxmodel nozzle met double o ring zorgde voor een FPS van 307 (komend vanaf 220). Hij dichtte perfect waar de Lonex (enkele o ring) dat niet deed.

Daarna via de verenmeter (komt later een artikel over) geschat welke veer ik nodig had om hem rond de 340 te brengen. Dat was prommy M100. Mijn M4 pakt nu een mooie 330 FPS en feed gelukkig nog goed! Daar was ik ook nog bang voor met de nieuwe nozzle.
 
Laatst bewerkt:
@Jan, kan ook goed liggen aan de O-ringen zelf, heb vaak genoeg dat de ene nozzle stroef loopt en de andere soepel terwijl ze beide een O-ring hadden, soms zelfs bij hetzelfde merk gehad dit probleem, maar iig mooi dat deze wel werkt. Ik mag ook weer aan de slag 2 GB's liggen al open om te geupgrade worden, maar de examens zijn voorbij :D.
 
@Jan, kan ook goed liggen aan de O-ringen zelf, heb vaak genoeg dat de ene nozzle stroef loopt en de andere soepel terwijl ze beide een O-ring hadden
Aah allright! Dus een andere van lonex had het wellicht ook gedaan? Nahja, het is nu opgelost ^_^ Succes met je eigen gearbox projecten!
 
Aah allright! Dus een andere van lonex had het wellicht ook gedaan? Nahja, het is nu opgelost ^_^ Succes met je eigen gearbox projecten!

Mogelijk ligt aan de consistentie van de fabrikant, maar bij lonex zullen ze wel redelijk consistent zijn in de productie, een andere cylinderhead had het bijvoorbeeld ook kunnen oplossen, zo krom is dat XD. Dank je gaat lukken, van eentje komt misschien nog een uitgebreide forum post.
 
Andere cilinderhead paste weer niet in de cilinder. Dus dan had ik die ook moeten meepakken :P was het backup plan als de maxxmodel niet had gewerkt geheh