3D printen van lensprotector

Ik heb ze gewoon gezaagd met een decoupeerzaag en daarna met een strookje isolatietape voor de lens getaped :p
 
Ik gebruik honeycomb killflash. Realistisch en werkt!

Je kan ook de honeycomb uit de killflash slopen en daar een stuk polycarbonaat in dezelfde afmeting voor in de plaats terug monteren.
Ik gebruik zelf oude lenzen van mijn Smith crossbril, lekker dun en supertaaie (sterk!) lens, gewoon stukkie uitknippen en in het frame van de killflash inbouwen
 
Je kan ook de honeycomb uit de killflash slopen en daar een stuk polycarbonaat in dezelfde afmeting voor in de plaats terug monteren.
Ik gebruik zelf oude lenzen van mijn Smith crossbril, lekker dun en supertaaie (sterk!) lens, gewoon stukkie uitknippen en in het frame van de killflash inbouwen

Goeie man! Wil ik wel proberen. En hoe zorg je dat het polycarbonaat blijft zitten?
 
Als het goed is, zit er aan de voorkant gewoon een ring met schroefdraad, die klemt het stukje honeycomb in de hoofdring. Zit wel ergens een inkeping waarmee je de voorste kan losdraaien
 
Je zou ook even kunnen experimenteren met voorzichtig verwarmen dmv een industriële föhn (verfafbrander), daarvoor zou je een soort fold-out variant kunnen knippen/snijden van je lensprotector / DIY protector-case voor je GoPro (3mm lexaan zou voldoende moeten zijn, bouncy as hell).
Daarmee bedoel ik dat je een soort 'mount-wings' mee knipt en die ombuigt dmv verwarmen. (Wel eerst effe het beschermfolie verwijderen ;) ) Wat tools zoals een tangetje (want heeeeet) en iets wat als een make-shift malletje/helper kan dienen zijn wel aan te raden (blokje hout oid). Snel afkoelen in een bakje koud water en het blijft 'in shape'.

Heb zelf op die manier wel custom ringetjes en 'lensjes' gemaakt voor andere, non-airsoft, projecten. Ben van plan om op die manier een setje lensprotectors te maken voor mn EOtech replica.

Ter illustratie:

b_15538.jpg


Wat @Blade hierboven roept is idd een erg goed idee. Kan ook es kijken of ik het voor elkaar krijg om een lexaan plaatje in een Holosight 5xx series kill-flash te mounten. Ik heb ook nog blauwe en rode stickup doppen (bloedspoor tracking / kaartlezen) voor mn Fenix TK15 lamp liggen, die wil ik ook ombouwen naar lensprotector dmv lexaan. Gebruik dat ding bijna dagelijks, soort van onverwoestbaar, maar een goedgemikte BB op de lens...hmmgg...zonde..

Als er geen schroefdraad in je killflash zit, kan je nog overwegen om je makeshift lens erin te lijmen met hot-glue. Kans is aanwezig dat ie er es een keer uitgeschoten wordt, maar dan heb je iig je glas gered.
 
Laatst bewerkt:
Wacht.. wacht.. je gaat heel snel! Als ik het zo lees heb je wel top ideeën! :)

Wat je zegt is dat ik met een verfafbrander een acrylplaat kan verwarmen zodat het buigzaam wordt? Dat klinkt wel heel goed.

En kun je dat laatste iets meer ‘dummie’-style uitleggen? stickupdoppen?
 
Ik sta bekend om mn top-ideetjes. ;)

Voor mn tactical zaklamp heb ik 'doppen', denk aan een diffuser:
https://www.knivesandtools.nl/nl/pt/-fenix-aod-m-diffusor-medium-diameter-40-mm.htm
en aan zoiets:
https://www.knivesandtools.nl/nl/pt/-fenix-filter-rood.htm

Je zou voor je ACOG ook kunnen zoeken naar een passende 'tube' waar je een stukje lexaan (poly-carb) in vast lijmt. Maar zoals hierboven genoemd, een killflash opendraaien en modden, moet volgens mij prima gaan. Ik heb al gezien dat dat voor die 500 series Holo-doppen vrij makkelijk moet gaan, de meesten komen met 3 honeycombs, dus de 'mal' heb ik al. Ze zullen er na een goed geplaatste tik wel uit vliegen, maar je glas is ongetwijfeld nog heel. Die flip-ups zien er in de eerste plaats niet uit en ze gaan kapot want perspex.

Ennnn, ja je kan lexaan verwarmen, maar ik zou niet meteen met vol enthousiasme een 1500w föhn op 2cm er boven hangen. :D
Tis even oefenen met verdelen van de warmte, je voelt vanzelf wel aan wanneer het warm genoeg is om te buigen. Snij gewoon wat reepjes en gewoon even proberen. Beetje 'wapperen' met de föhn ahw. als je een kant van zo'n reepje op een blokje (liefst niet brandbaar materiaal, hout kan wel, maar gewoon in beweging blijven, vliegt echt niet meteen in de fik...tenzij je goedkoop vurenhout oid hebt) legt/drukt met een tangetje/tooltje en een stukje 'over laat hangen', merk je wel wanneer je het kan manipuleren/buigen. Het moet ook weer niet zo zacht worden dat het smelt. It needs to 'give in', snap je?
 
Laatst bewerkt:
Kijk, nu komen we ergens! ;)

Jammer dat zulke doppen niet voor mijn taclights te vinden zijn.

Ik ben erg benieuwd of het goed werkt dat verwarmen. Volgende week maar eens proberen. Probeerde met een fijn zaagje op een hoog toerental de plaat te bewerken met een decoupeerzaag, maar dat was 3x niets ;)
 
Wat voor taclights heb je? Vast wel te vinden als je de juiste diameter weet. En ik hanteer één regel (van de velen): Always a way to make it fit.

Fijn zaagje gaat vaak klapperen met dat spul, je kan het beste gewoon een paar keer snijden, knippen werkt ook. Of heb je een dikke plaat gekocht?
 
54d4s4.jpg


Makkelijk zelf te maken. Geen shapeway voor nodig. Voor een paar prints kun je makkelijk een eigen printer kopen. Gebruik hierbij 2mm hobbyglas. Houd een. 25 gr tegen vanaf 1 meter 350fps. Geschoten op een grote plaat. Kleine plaatjes zijn sterker. Makkelijk te wisselen en een hobbyglas plaatkost een paar euro. Daaruit haal je 60-70 glaasjes.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan
Ziet er netjes uit Husky!

Je hebt een houder geprint en van hobby glas het glaasje voor erachter gemaakt?
 
Ja klopt. De houder schuif je vast aan de voorkant. Zit 2 of 3 lipjes aan (ook een gemaakt voor een teammaatje met een andere eotech model). Het glaasjes schuif je vanaf de onderkant erin. Zo zit het glaasje goed vast en is ie steveriger. Zal als ik thuis ben wat betere foto's nemen. Ook van mn reddot protector voor mn mp5k
 
Ziet er netjes uit Husky!

Je hebt een houder geprint en van hobby glas het glaasje voor erachter gemaakt?
Huskie-Airsoft is een new member, niet te verwarren met Husky, that’s another Nordic.
 
Laatst bewerkt:
Huskie-Airsoft is een new member, niet te verwarren met Husky, that’s another Nordic.
Had ik gezien idd. Dacht ik typ alleen het eerste gedeelte en tag m niet zodat jij geen melding krijgt. Thanks tho! ^_^
 
Ziet er mooi uit. Zag van de week kant en klare alu flashhiders langskomen bij iemand, maar zelf maken is wel zo leuk.
 
Ik vind het altijd wel mooi dat 3D printen, vooral voor dit soort kleine dingetjes. Alleen ben ik bang dat ik dat apparaat 5 keer gebruik :p En daarna niet meer. Dus dan is het een beetje zonde om een 3D printer te kopen
 
Dit is de reddot protector voor mn mp5.

Ja, snap wat je bedoeld Niels :). Ik print helaas iets meer. Nu nog op het werk (hobby hoek). Maar wil deze zomer mn eigen printer aanschaffen. Met de hoeveelheid projecten die ik nog heb staan kan ie een jaar aan staan.
 
Terug
Bovenaan