ACN & Joost

JoostL

Active Member
20 jul 2015
25
7
Trophies
3
Hi all!

Sinds september 2014 ben ik lid van de NABV en ben ik aan het verzamelen geslagen van AA's en gear. Gisteren, zaterdag 18 juli, heb ik voor de eerste keer geairsoft met al die eigen gear. In Ulicoten ben ik een aantal leden van ACN en het forum tegengekomen waaronder @Arjan. @jules.cornelissen , @manderspaul, @campesteijn en Jeroen. Aangezien september 2014 en juli 2015 nogal ver uit elkaar liggen raadde Jules me aan om lid te worden van het ACN forum, zodat ik vaker zou gaan airsoften. Erg goed advies vond ik dat, dus bij deze stel ik mijzelf voor.

Details

Ik ga door het leven als Joost L, of Twister, afhankelijk van of je me online of offline tegenkomt. In september start ik, na vijf jaar, aan het laatste jaar van mijn studie aan de TU/e. Daar studeer ik Industrial Design. Ik heb een enorme liefde voor design en technologie, en maak hier gebruik van om zelf nieuwe toepassingen te vinden voor technologie. Ik houd van praktisch, high-tech en waardevolle interacties en probeer dit terug te laten komen in mijn concepten. Check mijn website voor een aantal voorbeelden.

gnx001bsD09wA3Or187leCScm0scOu3J9l03wnA4sLEk=w770-h526-no
Cho2KBhXoocVFGsytXVw3f5XAY4icH_QTJUMU4lVmuxi=w770-h526-no
wAjMPMQ5QYwl0quUeLndXZQXLPbh03Kan9JFiqrmaEs8=w770-h526-no

Naast mijn eigen studenten projecten doe ik veel voor onze studievereniging Lucid. Hier hebben we een bar, waar ik een poos aan het roer heb gestaan. Deze tijd heb ik gebruikt om de bierprijs te verlagen (de prijs is nu 89 cent :)), meer speciaalbier aan te bieden, een nieuwe bar te ontwerpen en bouwen en het unieke karakter van de bar verder uit te breiden dmv een nieuwe huisstijl met bijbehorende viltjes, glazen en posters

.
KfJG3padekHBPMA-SEIO-zOaQ5cKm2DpwCIyHMHK1qi7=w2256-h1269-no

Verder heb ik lang gehonkbald, ben ik een groot liefhebber van skiën en game ik geregeld op de PC. Momenteel speel ik geregeld BF4 en Heroes of the Storm als Twister360 (hit me up on battlelog en battle.net)

Airsoft

Vijf jaar geleden heb ik voor het eerst geairsoft in Schoten, om het vervolgens vorig jaar in mei nog 1 keer te doen met een huurkit. In september vond ik het tijd om mijn eigen gear aan te schaffen. Sindsdien heb ik een aantal stuks gear verzameld waaronder een G&G M4 CM16 Raider en KJW KP-05 M1911.

9BJr17qicOWNiNcecrQzqCO1UXOpoAIbOc_e38ZVIprM=w2256-h1269-no

de luchtbuks is van een vriend

In de tijd dat ik wel alle gear had, maar nog niet heb geairsoft, heb ik gesleuteld aan mijn AA. Want ja.. wat moet je anders. Van de M4 heb ik de hopup uitgewisseld voor een metalen hopup unit van G&P en de bucking veranderd voor een bucking van Madbull. Naast de standaard high-cap mag van de M4 heb ik ook 5 midcaps van G&G waar ik momenteel misfeed/dryfire problemen heb. Mocht je tips hebben, hoor ik het graag!

STWyHzv6cwPl2rAnc3YtMGmRnJ7Q5MAhbwlrf1XE1Bay=w2256-h1269-no

In de keren dat ik heb geairsoft is me opgevallen dat ik wat defensief speel. Ik sta geregeld op de 2e linie om het overzicht te houden en te ondersteunen waar nodig. Ook merk ik dat ik net als bij mijn studie tijdens het airsoften probeer te begrijpen wat er gebeurt en een bepaald scenario uit te denken. Tot nu toe heeft me dat goed gedaan, gezien het lekker ging gisteren. Gisteren heb ik ook ervaren hoe prettig het is om met teamwork te spelen, en dit wil ik graag vaker doen. Erg tof om iemand te kunnen spotten, dit door te geven aan een teamgenoot, die 'm vervolgens kan uitschakelen.

Ik ga jullie hopelijk vaker zien op een Airsoft veld, ik kijk er naar uit!

TL:DR: Airsoft fanaat, Industrial Design Master student en liefhebber van speciaalbier en games

XoLYsv8jOB5h_kpJBErRWJtemULYpY5-OWZ2w9AQlfwF=w714-h1269-no

Laatst bewerkt:
Hoi Joost ten eerste welkom op het forum en ten tweede was gisteren erg leuk om met je samen Door het veld te gaan hoop je vaker tegen te komen

Heej Joost,

Heb je inderdaad gezien afgelopen skirm

Kan me echter niet herinneren of dat ik ook met je gesproken had. Nja dat zal in de toekomst wel goed komen.

Welkom op dit foum en tot ziens op het veld :D

Moi joost, welkom hier. Was fijn met je samen gespeeld te hebben. Je was voor mij vooral herkenbaar aan je nl vlag patch waarvan bovenste kleur al vervaagd is ;)

Hey joost

Jij kon teminste fatsoenlijk spelen

Ik had kuren met de P90

Ha joost! Wat een toffe voorstel post! 

Mooi werk maak je, ziet er echt tof uit. 

Ik vind het interessant dat je nog niet veel hebt geairsoft, maar wel aan het upgraden bent gegaan. Hoe heb je besloten welke upgrades je dan wilde hebben? 

En je speelstijl klinkt wel goed! Dat is eigenlijk de stijl die ik als platoon leader moet hanteren, maar niet genoeg aan toe kom jammer genoeg :P Zou leuk zijn om je een keer te ontmoeten. Houdt onze agenda in de gaten en ga gezellig mee als je wilt. Ook niet leden zijn meer dan welkom zoals je wellicht hebt gemerkt ^_^ 

Hi Jan! Ik sluit zeker een keer aan, tof om aan te sluiten bij een groep teamplayers. Een goeie leider staat natuurlijk wel op de frontlinie, dus misschien sta je daar juist goed :) Wie weet kunnen we van elkaar leren. 

Over het upgraden. Mijn eerste aankoop was de G&G CM16 Raider. Hiervan wist ik dat het een budget AA was, maar met redelijk goeie internals. Ik wilde toch graag iets doen met mn nieuwe gear, en aangezien ik niet ging airsoften (te koud, niemand gaat mee, [enter excuse here]) ben ik gaan zoeken welke dingen er worden aangeraden om te upgraden aan de CM16 Raider. Zodoende. De CM16 laat nog wel te wensen over aan bereik en accuracy, dus dat was mijn eerste prioriteit. In de toekomst wil ik wss vrijwel alle internals vervangen zodat er een 11.1V LiPo in kan. En een mosfet 

Ook heb ik geprobeerd te flathoppen, maar ik heb weinig succes met de nubs. Deze zelf maken met de buitenkant van kabel en gummetjes loopt toch niet heel lekker. Schuine nubs, etc..

Dankjewel voor de complimenten, Jan! En dankjewel voor het welkom heten, iedereen. 

Welkom op het forum Joost. Leuke beginners collectie heb je inmiddels.

Voor je midcaps, probeer ze eens naar voren te duwen tijdens het schieten....

Of juist naar achter te trekken tijdens het schieten.

Als een van de twee methodes werkt, een keer een stukje klittenband tape in je mag-houder plaatsen.

Ook van mij uiteraard welkom.Je neemt geen halve maatregelen.Het siert je dat jje de spoty zo goe doordach toppakt.

Ik zie in je foto's echter een beginners vautje.....Je mag alleen bolletjes gebruiken..Puntjes zijn ten strengste verboden!! :)

Ook van mij uiteraard welkom.Je neemt geen halve maatregelen.Het siert je dat jje de spoty zo goe doordach toppakt.

Ik zie in je foto's echter een beginners vautje.....Je mag alleen bolletjes gebruiken..Puntjes zijn ten strengste verboden!! :)

Puntjes?

Bolletjes??

Waar heb je het over???

Ondertiteling a.u.b.

Als je de luchtbuks bedoelt,ik denk dat die puur voor sier mee is genomen op de foto. 

En ook namens mij welkom op dit forum.
Leuk wat je doet met led's en hout.
Daar zou ik als ik jou was mee verder gaan.
Zie ik wel toekomst in.
Zie je op de velden.

De dingen die je maakt zien er snaak uit! Wat heb ook moge zijn haha ;). Maar die M4 AA die je hebt ondanks dat je er niet helemaal 100% tevreden over bent (toch?) zou je em wel aanraden als eerste AA?

Balen dat je trouwens BF niet op de ps4 speelt hehe.

Haha, Vladimir, ik zat ook eerst te kijken van 'waar heeft ie het over?'. Ik denk inderdaad ook de puntjes broodjes :P 

@John Doe Ik ben tot nu toe erg te spreken over mijn G&G CM16. Die dingen staan ook bekend om hun hoge 'waar voor je geld'  gehalte. Vooral als beginner. De nieuwe CM16 RS (S/L/XL) Die binnenkort te koop is, is gewoon erg tof als beginner AA. Ik ben er vanuit gegaan dat als ik hiermee begin, ik dan langzaamaan alle internals een keer vervang. Dat terwijl ik dan wel een degelijke (wel kunststof) buitenkant heb. Die nieuwe CM16 heeft een aluminium keymod rail btw. Hier staat een review: https://www.youtube.com/watch?v=wOW0p0hgTsM

@JoostL Die nieuwe CM16 ziet er behoooorlijk strak uit! En ook niet zo heel duur als ik het zo hoor! Zeker iets om ff in de gaten te houden. Hij had het erover dat ze eind zomer, begin herst uitkomen. Dat komt mooi uit, rond die tijd zal ik ook weer terug zijn hehe :).