Advies bij upgrade

Ktm rider

Well-Known Member
4 feb 2018
60
2
Trophies
5
Hallo

Ik heb pas geleden een ICS CXP-MARS SBR S3 Gekocht.
Alleen ben ik niet heel tevreden over hoe die schiet
Nu wil ik hem graag upgraden zodat die wat beter schiet wat verder enz
Wat kan ik het beste aan passen

De barrel en hop up ?
Of anderen dingen hoop hier wat info te krijgen
En ook van welk merk ik het beste erin kan doen

Alvast bedankt

De barrels van ICS zijn standaard redelijk. De buckings zijn dan weer een Tegenvaller, de hopup unit doet wat hij moet doen, en is echter niet compatible met een alternatief.

Beste optie om je range te vergroten is een (modify) flathopje. (makkelijk en goedkoop.)

Hij moet betere range hebben en accurater
Liefst iets meer fps

Wat raad je aan voor barrel enz
Dan weet ik voor welk merk ik kan kijken

Als je het goed wil doen pak je eerst je airseal aan. Als die constant is zal je replica al accurater schieten... om het af te maken kan je een betere barrel pakken waarbij doorgaan prometheus “the best bang for you buck” geeft. Als je dat gedaan hebt ga je de juiste veer zoeken om de FPS te halen die je graag wilt. Dan idd nog een flat hop erin en dan ben je een heel eind!!

Succes.

Groet,
Peter

Oké top dan ga ik eens kijken ervoor en wat voor barrel is dan het beste een 6.01 of 6.03? Heb geen idee wat er nu in zit

Barrel en een flat hop zullen de grootste performance boost geven, air seal is meer om te fine tunen en het laatste eruit halen zijn, daarbij verwacht ik van de ICS wel een aardige stock compressie en zal voornamelijk nog de nozzle wss alleen wat lucht lekken. Of het een 6.01, 6.02 of 6.03 is maakt niks uit hoe consistent en hoe netjes de bore zelf is afgewerkt is veel belangrijker.

Ik en mijn teammates hebben zelf allemaal ICS replica's. Zoals eerder is gezegd is een modify flathop een hele goede upgrade voor maar 12,50. Daarna een Prommy 6.03 (363mm bij ons) erin en thats it. Een sterkere veer zou ik er niet zomaar inzetten want als het goed is schiet een ICS zo rond de 360 als hij uit de fabriek is. Sommige van mijn teammates schoten zelfs iets te hard...

De enige airleaks die ik ben tegengekomen waren, zoals Rebelattack al zegt, door de nozzle. Het is minimaal maar ik heb nog steeds geen goede upgrade gevonden die geen problemen met zich meebracht, het is net een ander maatje dan de standaard m4 nozzles.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

@89s, wat is de lengte van de nozzle? Heb met specna's ook dat hun nozzle 21 mm zijn ipv de 21.4 van een M4 en ik dus een MP5k nozzle moet gebruiken, dus misschien na opmeten kan je er eentje vinden die precies lang genoeg is, heb mensen horen zeggen AK nozzles of is het niet alleen de lengte. Als mensen af vragen hoe significant die .4mm is, ik heb al met meerdere specna's gehad dat hij met 21mm het prima deed en met 21.4 ik misfeeds had.

Graden definieert de hardheid van de bucking, dus weet niet of 0 bestaat maar als het zo is zal deze aardig zacht zijn tot een punt dat het niet nuttig is voor airsoft XD. Iig om je vraag te beantwoorden 50/60 is prima voor de meeste builds.

Zie ook goede reviews over een prowin hopup chamber is dit van belang on te vervangen of doet dit niet veel veranderen?

Laatst bewerkt:
@Rebelattack de lengte van de ICS nozzles schijnt ong 21mm te zijn, de AK Long nozzle is ook deze lengte. Ik heb die van RA (SHS omlabeling) geprobeerd maar dit gaf echter problemen.

@Ktm rider De stock hopup van ICS is meer dan prima, upgraden kost alleen maar geld en gaat wss meer problemen geven.

Ik schat rond de 40 a 50 m
En zit op 325 fps
Dus de een zegt upgrade en de ander niet doen geeft problemen

Heb je ondertussen al een upgrade uitgevoerd?
Ik heb dezelfde replica, ben tevreden over de fps van 370, maar afstand en accuraat vallen een beetje tegen.

Ps. Heb nog nooit een airsoft apparaat uit elkaar gehad, maar ben gelukkig technisch genoeg. Dus advies is altijd welkom

Heb je ondertussen al een upgrade uitgevoerd?
Ik heb dezelfde replica, ben tevreden over de fps van 370, maar afstand en accuraat vallen een beetje tegen.

Ps. Heb nog nooit een airsoft apparaat uit elkaar gehad, maar ben gelukkig technisch genoeg. Dus advies is altijd welkom
Heb hem Ida geüpgrade heb een pdi 6.05 barrel en de maple leaf 60graden en tensioner erin gezet beetje bij moeten snijden schiet nu met valken 0.25 en vind hem nu redelijk gaan

Zelf heb ik in mijn ics komodo het volgende gedaan.
Hybrid 6.01 precission inner barel
Modify flat hop up bucking

Dit heb ik laten doen na advies van de winkel waar ik het liet doen aangezien ik het niet eerder heb gedaan.

Paul, had je er ook van te voren mee geschoten?
Dus heb je het verschil kunnen ervaren?