advies voor sniper/dmr lange afstand replica

Ruben Adriaensen

Well-Known Member
1 apr 2015
49
3
Trophies
3
hallo mensen.
na wat advies gekregen te hebben over het mogelijke process om mijn huidige replica (specna arms b02) om te bouwen naar een lange afstands rol en de problemen die daarmee zouden komen (kosten en limieten van het apparaat) heb ik besloten dat ik de replica niet ga aanpassen maar dat ik een sniper wil gaan aanschaffen als dit kwa kosten goedkoper is.

ik zit momenteel op een redelijk krap budget dus ik wil graag wat adviezen over hoe en wat omtrent snipers.

heb zelf de Well SR-2 op het oog zoals in het assortiment bij qtac (https://www.qtac.nl/airsoft-replicas/snipers/13779-sr-2-sniper-rifle-set-black) of mogelijk de SR-5 van de zelfde fabrikant (https://www.qtac.nl/airsoft-replicas/snipers/13778-sr-5-sniper-rifle-black-upgraded) vind het design mooier dan de SR-2 maar de functie gaat mij voorlopig boven looks , heeft iemand ervaring met die replica?
aangezien het mijn eerste sniper word hoeft het geen mega kwaliteit te zijn maar wil wel graag zonder al te veel gedoe erin stappen.

bedankt voor de hulp alvast

edit.
ik vind
 
Als je op een krap budget zit kun je denk ik beter je Specna ombouwen.
-high torque motor 40-45eu
-full cilinder 10-15eu
-M130 veer 10eu
-flathop + flat nub 13eu
-mosfet 20-50eu
Mocht je die nog niet hebben -LiPo 10-15eu
-.36g bbs 30eu
En nog een paar DIY mods

Over de sr-2 en 5 weet ik niet veel, komt ook niet echt veel voorbij en zijn niet zo veel upgrades voor. Als je m ver en zuiver wil laten schieten zul je er denk ik redelijk wat zelf aan moeten verbeteren. Is wel weer goedkoper.
 
Als je op een krap budget zit kun je denk ik beter je Specna ombouwen.
-high torque motor 40-45eu
-full cilinder 10-15eu
-M130 veer 10eu
-flathop + flat nub 13eu
-mosfet 20-50eu
Mocht je die nog niet hebben -LiPo 10-15eu
-.36g bbs 30eu
En nog een paar DIY mods

Over de sr-2 en 5 weet ik niet veel, komt ook niet echt veel voorbij en zijn niet zo veel upgrades voor. Als je m ver en zuiver wil laten schieten zul je er denk ik redelijk wat zelf aan moeten verbeteren. Is wel weer goedkoper.

Gooi alsjeblieft nog een andere (langere) outer barrel e.d. op dat lijstje. Een standaard Specna B02 als DMR vindt ik echt niet kunnen.

Mijn advies als je wilt gaan snipen en niet een volledig budget hebt?
Maak er een project van en staar je niet blind op meteen te willen spelen met dat ding. Ga kijken wat je uiteindelijk wil met je sniper. Maak een lijst met snipers die bekend staan om te kunnen bereiken wat jij wil en kijk wat voor investering die vragen.
Ook om even een feitje te noteren:
Goedkoop snipen bestaat niet!!!
Als je wilt gaan snipen ben dan bereid om fors wat te investeren, upgraden is namelijk gewoon domweg verplicht bij snipers. Een out of the box sniper zal (ondanks dat sommige met al bijna 500 fps ootb verkocht worden) niet verder of nauwkeuriger kunnen schieten als menig AEG op het veld. Je zult een andere hop up unit moeten aanschaffen, andere barrel, trigger unit en ook je cylinder (met alles wat daar in hoort) zal vervangen worden voor je kan meekomen.
 
Over de sr-2 en 5 weet ik niet veel, komt ook niet echt veel voorbij en zijn niet zo veel upgrades voor. Als je m ver en zuiver wil laten schieten zul je er denk ik redelijk wat zelf aan moeten verbeteren. Is wel weer goedkoper.

De SR-2 en 5 zijn gewoon rebrands van Well modellen, het correcte model staat in de beschrijving (MB-05D en MB-11A respectievelijk).

TBH een sniper upgraden kan ook op een budget, goedkope Well MB-03 (VSR-10 kopie), vooral investeren in de hop up en barrel initieel en daar gewoon mee spelen, zal je nog geen 200 euro kwijt zijn en dan kun je wss al een aardige 75-80m schieten met de juiste bbs en wat afstel werk (veer knippen). De trigger, piston en spring guiden en mogelijk cylinderhead kun je dan later vervangen, daarbij komt dat je dan in principe alleen nog een airsoftpro trigger set nodig hebt waar de eerste 3 genoemde onderdelen in zitten. Totaal ben je ongeveer 350 kwijt incl. sniper, upgrades en een scope.
 
Gooi alsjeblieft nog een andere (langere) outer barrel e.d. op dat lijstje. Een standaard Specna B02 als DMR vindt ik echt niet kunnen.
Zeker mee eens ziet er niet uit zo'n carbine loop op een "DMR", ik noemde ook alleen het minimale op.

Goedkoop snipen bestaat niet!!!
Jahwel is prima te doen maar je moet niet verwachten dat je op 70-80m nog 9/10 een bil/been/arm/hoof kan raken die van achter een boom uitsteekt.
MB01 (L96) 100eu
Piston+veer upgrade 20eu
scope vanaf 25eu
De stock hopup kun je shimmen + flat hoppen
en de barrel als i recht is polijsten.

tier 2 is de hopup (55eu), bucking(15eu) en de barrel(40-80eu) upgraden.
tier 3 is de cilinder, trigger en een beter merk piston + veer.

Dit is hoe ik het zie dan he.

Bij een vsr type moet je meteen ook de trigger vervangen(duur,~100eu) omdat die nog al snel kapot gaan bij de hoge fps.
 
ik heb even rondgekeken voor de modellen die aanwezig zijn. ik vind zelf de mb12d een mooie set maar volgens de shop waar ik heb gezien heb is er niet veel voor kwa upgrades.

zou het misschien slimmer zijn om meteen wat meer te investeren een goede sniper?
ik heb 2 sets gevonden die beide volgens de shops al redelijk geupgrade zijn.
het gaat over de volgende sets:
https://bunker501.nl/shop/airsoft-guns/type/bundle-packs/silo-striker-sniper-pack/
https://novritsch.com/product/novritsch-ssg24-airsoft-sniper-rifle/

ik vind die beide ook zeer gaaf maar wil daar natuurlijk niet alleen op oordelen. en voor dat geld wil ik wel dat ze echt presteren zonder al te veel problemen
 
Als je krap bij kas zit, hou er dan rekening mee dat je voor de SSG24 om en nabij de 750 euro neerlegt (aankoopbedrag, verzendkosten, inklaring en evt. accessoires). Om nog maar te zwijgen over de gemiddelde levertijd van 4 maanden... tis maar dat je het weet :)
 
Minder krap dan ik me voorstelde... SSG24 is een prima sniper maar voor minder kun je er ook een zelf bouwen die net wat beter schiet.
De striker kun je beter zelf los kopen en upgraden.


ja had zelf eest ook een veel krapper budget op het oog. heb erover gedacht en ik koop liever meteen een kwalitatief betere replica dan een goedkoop ding waar meer kans op problemen is en aangezien ik geen toegang heb tot de ruimte om de replica bij elke aanpassing hier te testen wil ik liever wat hoger in prestaties beginnen dat scheelt mij hopelijk veel tijd en geld op de langere termijn met name in de tests en waar ik deze zou moeten gaan doen.
 
@Oddball @Ties @Rebelattack .
voor een sniper wat voor soort inner barrel zouden jullie aanraden? gewoon een stalen barrel? en in welke diameter, een gewone 6.03mm of zo een extra brede?

ik ben van plan om vrijdag as naar een of meerdere airsoft winkels te gaan om eens te kijken en advies in te winnen. alle advies die ik hier kan krijgen ondertussen hierzo is een goede extra en hopelijk genoeg om door de verkoop praatjes heen te zien.

ook nog bedankt voor de adviezen tot nu toe overigens, hoewel ik zeer eigenwijs ben is het gewaardeerd
 
Laatst bewerkt:
tja ruben
Een dmr/sniper bouwen kan en op budget is het mogelijk alleen hou er rekening mee dat niet alles het eeuwige leven heb en al helemaal niet als je iets gaat doen en het is er niet opgebouwd dan kan het echt in de soep lopen.

Als je een advies wil over innerbarrels is dit wat ik je kan meegeven maar dat weten ties rebel en odd ook
anyway: borefinish en de juiste barrel to cylinder ratio hebben is key tot mooie afstanden
zit je onder de juiste verhouding dan stort je fps in(op hoge snelheid) ga je boven de juiste verhouding zitten dan worden mensen niet blij en is op den duur de nabv ook niet blij met je samen met organisaties.

je heb ook nog tightbore vs widebore eindeloze discusie die ik niet hiero wil beginnen. de ene barrel licht de ene persoon beter het andere type weer anders om

merken zoals maple leaf,pdi promethius en edgi zitten waarschijnlijk boven je budget maar dit zijn over het algemeen de top merken ten opzichte van de rest

http://www.airsoftsniperforum.com/32-general-sniper-talk/14303-cylinder-barrel-ratios-explained.html
(link voor barrel to cylinder)

succes
 
Voor sniper kom je altijd op een hoge ratio uit en dat wil je ook om de zwaardere bb's een beetje fatsoenlijk weg te tikken. Ligt een beetje aan welke barrel je hop up pakt, maar als je een GBB barrel hebt dan is de action army een goede optie.
 
Voor de barrel geldt dat afwerking in principe meer invloed heeft dan materiaal. Coated barrels zijn zoals eerder gezegd het beste te vermijden.
 
@chris93 kan ik ervan uit gaan dat een stock guns een acceptabele cylinder barrel ratio hebben? in dat geval zou dat niet veel moeten veranderen met een nieuwe barrel.
als de ratio te hoog is zou een zwakkere veer helpen?

had voor de bucking al zitten denken aan maple leaf aangezien dat nog te doen is kwa prijs
maar voor de barrel enzo is top merk een beetje te prijzig voor me.

ik zit te denken aan een replica dat onder het vsr platform valt een originele tokyo marui of een copy van bijv well. aangezien ik gehoord heb dat die onderling compatible zijn op de cillinder en pistons na. en dat valt redelijk met mijn originele budget.

in die combinatie zou action army geschikt zijn voor de barrel en hopup unit?
 
Let niet teveel op de barrel:cylinder ratio, pak gewoon de barrel lengte die past in je replica en pak het gewicht bbs waar je het meest consistente de meeste range mee haalt.
 
een copy van de vsr
dan zou ik een bar 10 nemen en die customizen ipv well een bar 10 is niet zo heel duur en je heb geen plotselinge propriotarisatie meuk

over het algemeen zit je met barrel to cylinder goed in een sniper hoor

(moet overigens wel zeggen dat zware bbs kortere innerbarrel en mancraft leuk is voor thuis geeft een mooie harde knal effe offtopic)

ontopic wat is eigenlijk je budget en specifieke doelen
 
Well Mb03 is ook 100% VSR-10 compatible en nul proprietary meuk, dus dat slaat nergens op Bar-10 is ~100-120 euro nadat je de scope plate hebt gekocht en dan mis je nog de 2 extra mags. Beide kunnen het is geheel afhankelijk van je budget.
 
JG Bar-10 G-spec en Well MB-01(variant). Beide makkelijk en goedkoop om mee te starten. Ook genoeg ruimte om later upgrades toe te voegen. De Ares striker s1 kan ook wel bij dat lijstje maar dan zou je de inner en outer barrel flink in kunnen korten.
Als je een vergelijking qua prijs wil hebben tussen die 3 (met basis upgrades) wil ik die best ff uit typen