Advies Welke granaat?

Ktm rider

Well-Known Member
4 feb 2018
60
2
Trophies
5
Hallo

Ik wil me een granaat gaan aanschaffen
Maar welke gebruiken jullie of hebben jullie goeie ervaring mee?

Alvast bedankt

granaten zijn in nederland nagenoeg niet toegestaan. alleen de airsoft innovations tornado, welke niet meer geproduceerd wordt, zit in het grijze gebied tussen legaal en niet.

In België mag je vaak pyro granaten gebruiken. Van Enola is er de EG67, een erwtgranaat. Deze zijn niet te hergebruiken.

Heb ze zelf nog niet getest/gebruikt, maar andere YouTubers zijn er lyrisch over.

Disclaimer: in NL zijn ze verboden. Alleen de tornado granaat is "gedoogd" zoals @campesteijn zegt ;)

Maar verder enola gaye mk5 bangs zijn voor mij prima. Single use. Strijken, gooien, bang

granaten zijn in nederland nagenoeg niet toegestaan. alleen de airsoft innovations tornado, welke niet meer geproduceerd wordt, zit in het grijze gebied tussen legaal en niet.
Ook de avatar is goedgekeurd door de NABV.
Verder de rookgranaat van Enolagay is een veel gebruikte granaat

Avatar is goedgekeurd omdat de werking niet is als een granaat, derhalve is het geen granaat..

En goedgekeurd door de NABV is iets anders dan goedgekeurd voor de wet.
Daarmee kun je er gelijk aan stellen dat je ze legaal kunt gebruiken omdat dit dusdanig juridisch onderzocht is.

airsoft innovations burst XL wordt vaak alleen als knal gezien (lees druk granaat) dus disoriëntatie en niet als "dodelijk" zoals een scherf granaat.
Een granaat waar bb's uit komt wordt daar in tegen wel als "dodelijke" granaat gezien.

Daarmee kun je er gelijk aan stellen dat je ze legaal kunt gebruiken omdat dit dusdanig juridisch onderzocht is.

airsoft innovations burst XL wordt vaak alleen als knal gezien (lees druk granaat) dus disoriëntatie en niet als "dodelijk" zoals een scherf granaat.
Een granaat waar bb's uit komt wordt daar in tegen wel als "dodelijke" granaat gezien.

Wat een bs. Het eerste omdat het geheel aan de agent ligt die je staande houdt. En het tweede omdat dit geheel aan de orga ligt waar je speelt.

Agent kan je ook apart zetten voor tornado. Alleen daar is al uitspraak over. Maar is het met een avatar dat helpt de nabv jurist je omdat zij ze goedgekeurd hebben.

maar daar heb je op dat moment echt helemaal niets aan. Ik snap dan ook niet zo goed waarom "de nabv jurist" dan niet zelf een proefproces begint en dat ze daar een lid voor willen gebruiken.

• Leuk
Waarderingen: JWieleman
maar daar heb je op dat moment echt helemaal niets aan. Ik snap dan ook niet zo goed waarom "de nabv jurist" dan niet zelf een proefproces begint en dat ze daar een lid voor willen gebruiken.

Precies dit! Zit ik straks met een strafblad (in het ergste geval), omdat de NABV te beroerd is voor een proefproces!

Precies dit! Zit ik straks met een strafblad (in het ergste geval), omdat de NABV te beroerd is voor een proefproces!

Volgens mij kun je in dit geval geen proefproces beginnen. Voor zover ik weet draait een proefproces vooral over hoe wetten gelezen, geïnterpreteerd en of begrepen dienen te worden en niet om te vragen of een bol waar bb's uitkomen een granaat is.

Verder blijf ik bij mijn mening dat we niet alle gooibare/rolbare voorwerpen binnen airsoft "granaat", met bijbehorende discussies, moeten noemen. Het gaat tenslotte, ik zeg het nog maar eens, de wet niet om wat het doet, maar om hoe het eruit ziet.
Helaas zie ik bij veel mensen het effect (en daar zullen psychologen vast een naam voor hebben) dat als ze horen dat iets "granaat" genoemd wordt, ze ook meteen vinden dat het er als een "granaat" uitziet.

De "nabv jurist" kan met het product in kwestie toch gewoon naar een agent/politiebureau toegaan? Dan gaan ze er vanzelf wat van vinden..