Airsoft granaten in Nederland

Inderdaad, goed opgezet topic!

Jammer om te horen dat de burst ook hard aan gewerkt wordt om legaal te krijgen in NL. Dan gaan we die dingen nog meer zien idd. Zoals Peter Boudewijn zegt, men zoekt graag het rondje op. Helemaal om een moment of fame te krijgen op internet.

Granaten gaan absoluut wat toevoegen, mits er leuke regels om heen gebouwd worden. Het geraakt worden door een BB uit een tornado of cyclone zou ik bijvoorbeeld niet relevant vinden. De BB's die daar uit komen gaan volgens mij niet zo gek hard dat je dat echt gaat merken. Hij gaat naast je af, je pakt je hit :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Joris
Mooi topic Joris!

Mijn mening over de granaten is denk ik met meer mensen gedeeld. Ik vind dat een granaat een geweldige optie in het spel is, alleen granaten die de mogelijkheid hebben om schade aan te richten die permanent is ben ik tegen. Als er goed mee word omgegaan zou een XL burst geen probleem zijn, als je er Nuprol 1.0 en 1 disc in doet. Alleen kunnen mensen dat niet, altijd zijn er mensen die er dan 4.0 en 2 discs in gaan doen. En dan word het dus schadelijk! Dit verschijnsel zien we al regelmatig onder het gedrag van snipers. Een hit op de borst of buik is prima om iemand te 'doden', maar helaas zien veel snipers het als een prestatie als ze je hoofd raken.

Een Tornado (Die ik zelf in mijn bezit heb) vind ik prima, omdat de BB's die eruit komen absoluut geen pijn doen. Ik heb een keer gehad dat hij af ging in mijn handen, en mijn vingers ongeveer 1 cm van de opening zat waar de BB's uitkomen. Dat was niet fijn, maar pijnlijk nee.. Als je geraakt word door een tornado hoor je het en voel je het, maar het doet geen pijn. Het enige nadeel van de tornado is dat je hem alleen kan gebruiken in huisjes. Wanneer hij op het gras word gegooid merk je er te weinig van, omdat een groot deel van de BB"s recht omhoog gaan en de andere helft de grond in.

Ook is de tornado niet de meest goedkope granaat om te gebruiken. Per granaat gaat er een behoorlijke hoeveelheid gas in, maar ook 200BB's dus je wilt hem niet te vaak gooien :p

Als je zelf wilt ervaren hoeveel pijn het wel niet doet laat het maar even weten! Ik gooi graag een granaat naar je toe :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Toothpick en Joris
Waarschijnlijk particulier. Nieuw zijn ze niet aan te komen, en als je ze vind kosten ze dan 80 a 90 euro.
 
Klopt, heb ze particulier gekocht... nieuw zijn ze niet meer te krijgen.

Deze waren werkelijk zo goed als nieuw

In België zijn veel meer granaten of alternatieven ervan toegestaan, dus Belgen verkopen hun tornado’s liever als een Nederlander...

Maar het zal wel ff een zoektocht zijn om een nette te vinden... succes in ieder geval!

Groet,
Peter
 
Intressant topic om te lezen.

maar nu vraag ik me af word er alleen naar de airsoft inovations granaten gekeken?

of ook naar anderen merken?

want sinds kort is er bij Redwolf ook een ander soort airsoft granaat verkrijgbaar zonder lepel en met allemaal verschilende de skins en dus geen vergelijkenis met een echte granaat.
hij is alleen een beetje prijzig.

hieronder de link:
http://uk.redwolfairsoft.com/redwol...ATAR_Grenade_Standard_Essential_Pack_MK_1.htm

deze granaat lijkt me verders wel het makelijkst legaal te krijgen aangezien het meer op een blikje of iets lijkt dan een granaat

en aangezien ik een airsoft granaat als een mooie toevoeging voor de sport vind.
Blijf ik dit topic ook nog wel even volgen :p

verders hoop ik dat jullie je niet zo storen aan eventuelle typ fouten :p
want teksten optikken is niet mijn sterkste kant XD
 
Laatst bewerkt:
Kan niet wachten tot er eindelijk een legale 40mm granaat uitkomt die in een laucher kan :( zucht zal wel moeilijk worden.
 
  • Leuk
Waarderingen: Toothpick
Hoe zit t eigenlijk met Avatar granaten
Ze lijken niet op granaten en er zit geen lepel aan.
Zijn die toegestaan?
 
  • Leuk
Waarderingen: Callsign_Dutch
officieel is geen enkele vorm toegestaan, maar zijn ze gedoogd. Let daar goed op, also wss kun je er dan net zoals met de Tornado mee weg komen, maar de vraag is of je die moeite wil nemen.
 
Ik gebruik de xl burst nu al een dik half jaar, veel al in belgie, de meeste orga's in NL verbieden ze. Ik heb tot nu toe 1 orga gejad in NL die ze toestaat met de opmerking dat gebruik eigen risico is (advies van een ledenraadslid van nabv waarmee ik ook nog uitvoerig heb gepraat over dit onderwerp).
 
Goede avond. Misschien vraag ik het dubbel, maar er is zoveel geschreven dat ik het niet terug kan vinden als het al ergens staat.

"Cyclone (Airsoft Innovations) - NIET LEGAAL IN NEDERLAND***
Een airsoft-granaat die je vult met Greengas en BB's, en die bij het eruit trekken van een pin, in aanraking komende met een hard object/de grond, zijn BB's eruit laat schieten. De Cyclone is momenteel dé airsoft-granaat van Airsoft Innovations. Let op de lepel die de granaat heeft, wat hem o.a. doet lijken op een echte granaat."

Door onder de gaatjes waar de borgpen zit nieuwe gaatjes te boren kan deze omgebouwd worden tot een pin-versie. Dus zonder lepel. Is deze grenade op die manier wel legaal in NL?

Feitelijk is hij dan gelijk aan de Burst XL. Geen lepel, maar een pullpin.
 
Alle granaten, behalve rookgranaten, zijn in principe illegaal