Airsoft kamer maken

Crix

Well-Known Member
21 feb 2018
562
253
Trophies
14
Goedemorgen allemaal,

Omdat ik binnenkort een kleine kamer vrij heb in mijn appartement, zou ik er graag een airsoft kamer van maken.

Erg groot is het niet, maar ik kan er een bureau (gaat fungeren als werkbankje) en een kastje in kwijt, verder heb ik ruimte aan de muren en komt er een kledingrekje in te staan voor m'n gear.
De ruimte is goed afgesloten met een sleutel en het geheel is niet te zien van buitenaf.

Ik ben de enige met de sleutel en draai hem altijd op slot, net als de kast waar nu de replica's in staan.

Het lijkt me super gaaf om hier ook een wapenrek met mijn replica's in te plaatsen. Zoiets als dit:
rack.jpg

Mag ik het kamertje op deze manier gebruiken als airsoft kast, of moeten de replica's verder achter slot en grendel? Ik zie wel een aantal verhalen van mensen die dit in gedachten hadden, maar niemand die zich af vraagt of dit alles oke is. Aangezien ik mijn pas graag wat langen behoud, wil ik hier toch wat voorzichtiger mee zijn.

Ik hoor graag van jullie!

zolang de kast/kamer afsluitbaar is mag het volgens mij.
als ik de regels mij goed herinner moet er een minimaal 1 deur tussen zitten.
Ik zelf heb mijn spullen in een kast in een "hobby" kamer staan.

• Leuk
Waarderingen: Crix
Ja, dat mag. De replicas mogen dan niet zichtbaar zijn vanaf de openbare weg.

Zoals je zelf al aangeeft,
-kamer is afsluitbaar
-replica's zijn niet zichtbaar van buitenaf.

Dus goed conform de NABV regelgeving.

Ik denk dat je je niet zo druk hoeft te maken.
Met de huidige stand van zaken hoef je politie of nabv niet binnen te laten.
Als je een echt vuurwapen geregistreerd heb mogen ze elk jaar 1 keer langskomen om te controleren of deze afgesloten in een kluis ligt.
Maar aangezien we airsoftreplicas niet registreren weet niemand dat jij iets hebt.

Ken trouwens iemand die ze in zijn woonkamer heeft hangen, welke te zien zijn als je in zijn tuin staat, dat zou ik wel afraden ;)

Allright, bedankt! Dan denk ik dat het wel goed komt zo. Ik kan over een maandje beginnen met inrichten, zal dan wel een paar foto's van het resultaat delen :)

Ik denk dat je je niet zo druk hoeft te maken.
Met de huidige stand van zaken hoef je politie of nabv niet binnen te laten.
Als je een echt vuurwapen geregistreerd heb mogen ze elk jaar 1 keer langskomen om te controleren of deze afgesloten in een kluis ligt.
Maar aangezien we airsoftreplicas niet registreren weet niemand dat jij iets hebt.

Ik vind dit een wat vreemde opmerking.
Ongeacht of je iemand wel of niet binnen hoeft te laten dien je je aan de gestelde regels te houden.

Daarbij als er een melding bij de politie komt dat iemand met ogenschijnlijke vuurwapens in huis loopt. Dan beuken ze gewoon een voordeur eruit en dan bellen ze niet eerst braaf aan voor een controle.

TS houd zich met zijn plan aan de regels opgesteld door nabv. Dus al zou er een inval zijn dan hoeft hij zich niet druk te maken.

• Leuk
Waarderingen: lotte
......

Daarbij als er een melding bij de politie komt dat iemand met ogenschijnlijke vuurwapens in huis loopt. Dan beuken ze gewoon een voordeur eruit en dan bellen ze niet eerst braaf aan voor een controle.

..... .

Politie komt dat bij melding op de "koffie" om de wet te handhaven. Wat zegt de wet? Alleen dat jij lid moet zijn van door minister erkende vereniging. Dat ben je en dus een foei en ze gaan weer.
Als de NABV een inval doet kunnen ze hun regels handhaven. Maar die mogen niet binnenvallen.

Maar advies is: hou jezelf aan de wet en verenigingsregels

Politie zal dan nabv inschakelen omtrent lidmaatschap. Waarop politie ook het hele verhaal uit zal leggen waarom ze op de "koffie" zijn. En dan word je geroyeerd of je krijgt een flinke waarschuwing van de nabv.(ik gok het eerste) op het moment van royement ben je in overtreding van de wet waardoor alles in beslag genomen word en je een stevige boete kan krijgen.

Denk er ook aan dat jij als enige toegang moet hebben tot die afgesloten kamer. Als je vrouw, vriendin, wie dan ook, er ook makkelijk in kan, is het een no-go.

Dacht ik tenminste... Can somebudy back me up?

• Leuk
Waarderingen: Jan en Vladimir
Allright, zolang ik de enige ben met de sleutel is het dus geen probleem. Gaat goed komen zo!

Denk er ook aan dat jij als enige toegang moet hebben tot die afgesloten kamer. Als je vrouw, vriendin, wie dan ook, er ook makkelijk in kan, is het een no-go.

Dacht ik tenminste... Can somebudy back me up?

Ben ik het mee eens, maar hoe ver ga je hier in? Natuurlijk weet degene met wie je samenleeft waar je replica's liggen. Als je dan je de sleutel van de kast op tafel laat liggen of diegene weet waar de sleutels liggen, ben je dan in overtreding? Je kunt moeilijk de sleutel te allen tijden om je nek dragen met een koordje...

En verder, als je je replica een keertje schoon wilt maken op tafel, moeten dan alle gordijnen dicht of moet dit op een afgesloten kamer gebeuren? Dezelfde vraag als je een keertje proef wilt schieten of chronoën in de tuin... Ben wel benieuwd hoe jullie er tegenaan kijken!

Ben ik het mee eens, maar hoe ver ga je hier in? Natuurlijk weet degene met wie je samenleeft waar je replica's liggen. Als je dan je de sleutel van de kast op tafel laat liggen of diegene weet waar de sleutels liggen, ben je dan in overtreding? Je kunt moeilijk de sleutel te allen tijden om je nek dragen met een koordje...

En verder, als je je replica een keertje schoon wilt maken op tafel, moeten dan alle gordijnen dicht of moet dit op een afgesloten kamer gebeuren? Dezelfde vraag als je een keertje proef wilt schieten of chronoën in de tuin... Ben wel benieuwd hoe jullie er tegenaan kijken!

zover ik weet mag proefschieten gewoon, zolang vanaf straat niveau het maar niet te zien is. ik heb mijn buren op de hoogte gebracht zodat de politie alsnog niet op de dam staat.

Buren ingelicht en die zien ons dus regelmatig targets "plinken" in de tuin.
Alhoewel ze alleen de targets zien omdonderen en BB's zien stuiteren.
Lotte heeft nu haar eigen Airsoft kamertje maar daar bewaard ze haar uitrusting.
Alle replica's blijven in de waipenkast op den zolder.
Ook al mag ze haar replica's best wel in die kamer bewaren.
De kast op zolder is toch net ff mooier.

...Tenzij het vrouwke ook een NABV-lid is, zoals het gezelligste Airsoftkoppel van Nederland! ;) Of niet, @Vladimir & @lotte :D

Helemaal waar en lief gezegd Joris. :)

• Leuk
Waarderingen: Joris