Airsoft; toch wel gaaf!

• Onderwerp starter Onderwerp starter tvdveeken
  • Startdatum Startdatum
Misschien wel leuk om te lezen/kijken.

Uitleg van bb's:
https://en.wikipedia.org/wiki/Airsoft_pellets

Uitleg van de hop-up en waar die voor dient:
https://www.youtube.com/watch?v=0XfF9itDss0

tvdveeken;20294 zei:
Thnx voor de uitleg beiden! Maakt de lage fps de replica juist niet minder goed dan?

@Oddball , wat bedoel je precies met beste out of the box hop up? Dat hij standaard geleverd van hoge kwaliteit is juist omdat hij niet zon hoge fps heeft?

@Heatlock , dat is wel nice. Dan is het tenminste de moeite om te airsoften :smile: de ebb, precies. Thnx!

Sorry voor al de vragen :blush: wil er graag meer van begrijpen

FPS zegt nada over range, accuracy en consistency. Dit zit groot en deels in het aanbrengen van de hop op de bb. Natuurlijk zal een hogere fps de bb sneller bij zijn target brengen en is het makkelijker om met hoge fps zwaardere bb's genoeg back spin mee te geven maar het verschil tussen de 290 FPS van een tokyo marui en 360 FPS als nederlandse wetgeving maakt niet uit. Wel de hop up units die de back spin geven want die zijn dus ziekelijk goed bij TM. Let hierop dat de kamer weinig uitmaakt maar vooral de nub en bucking het belangrijkste zijn.

Een lagere fps maakt de replica niet slechter. Hij schiet onder andere minder ver. Voordeel van .20 is inderdaad dat hij veder komt als een .25. Alleen is hij gevoeliger voor de omgeving zoals wind en regen. Scheelt natuurlijk ook wat voor merk bb je hebt.

https://www.youtube.com/watch?v=TvGqoq1rMnw

Hier kun je heel duidelijk zien (kijken vanaf 1:40) wat hop-up voor een gigantische invloed heeft op de baan van je bb. Vandaar dat deze ook zo belangrijk is voor je de afstand die kunt halen.

En al die vragen geeft niks we hebben allemaal op dat punt gestaan dat we niet wisten hoe of wat.
Wat Rebel bedoelt met beste out of de box hop-up is dus dat je de replica uit de doos pakt en de hop-up niet of nauwelijks hoeft te verstellen en dus eigenlijk klaar voor gebruik is.
Dat is voor mij ook de reden geweest om voor de Tokyo Marui Scar-L te gaan, had eerst een WE Scar-L open bolt GBB maar niks als problemen en deze maar weer opgeruimd.
De TM Scar moest ik out of the box 2x aan de hop-up dial draaien en hij stond perfect voor de 30 meter.

PimDSLR;20298 zei:
Een lagere fps maakt de replica niet slechter. Hij schiet onder andere minder ver. Voordeel van .20 is inderdaad dat hij veder komt als een .25. Alleen is hij gevoeliger voor de omgeving zoals wind en regen. Scheelt natuurlijk ook wat voor merk bb je hebt.

Nope FPS zegt bijna niks over hoe ver een replica schiet, dit kan alleen worden gezegd als de hop up volledig uit staat dan zal de harder schietende replica verder komen ja, maar het magnus effect dat de hop up creëert zorgt ervoor dat de snelheid minder gaat uitmaken dan de backspin.

Een .20 hoeft ook niet verder te komen als je de hop up maar goed voor elk gewicht afstelt zal de range redelijk hetzelfde zijn. De .25 behoudt echter beter zijn energie, daardoor komt deze makkelijker door struiken en begroeiing heen en ondervindt minder invloed op van wind.

Top! Zo leer je nog eens wat! En de hopup, deze verslijt ook na een x tijd verwacht ik of niet? Deze zal je dan ook moeten onderhouden en vervangen?

Zover ik het nu lees, zie, hoor, zou ik gaan voor de TM scar L EBB :smile:

Ik zal nog eens wat meer filmpjes bekijken. Wederom thnx all!

tvdveeken;20304 zei:
Top! Zo leer je nog eens wat! En de hopup, deze verslijt ook na een x tijd verwacht ik of niet? Deze zal je dan ook moeten onderhouden en vervangen?

Zover ik het nu lees, zie, hoor, zou ik gaan voor de TM scar L EBB :smile:

Ik zal nog eens wat meer filmpjes bekijken. Wederom thnx all!

De bucking slijt ja uiteindelijk wel, dit kan met regelmatig onderhoud best lang duren afhankelijk hoe snel jouw trigger finger is :). Is ook weer deels afhankelijk van het rubber en de kwaliteit van de bucking. Gelukkig kosten zelfs de duurste rubbers maar max 15 euro dus als je die elke X jaar moet vervangen valt dat nog wel meer :). Anders wordt het overstappen naar R-hop dan heb je daar geen last van XD.

Ok! Dat valt mee inderdaad.

Wat heb je verder voor onderhoud aan een replica? En moet je hem na elk gebruik schoonmaken?

Heeft er iemand nog tips / ervaringen met shops waar je het beste een replica kan aanschaffen?

Verdere onderhoud is je barrel schoonmaken(beste na elke skirm i.v.m. vuil wat in de barrel kan komen), eens in de zoveel tijd de gearbox smeren.

Ik heb zowel bij gunfire.pl besteld met super goede ervaring. En aangezien je de neiging hebt om voor TM te gaan kan ik airsoftshopeurope.com aanbevelen dit is onderdeel van airsoftshop.be maar vanuit Belgie mogen ze niet versturen. de europe.com zit in Frankrijk en mag dat wel. Hier heb ik mijn TM Scar-L vandaan. Dan heb je nog taiwangun.com ook zonder problemen alles netjes geleverd. Van al deze zaken kan ik over nazorg in geval van problemen/fouten niks zeggen aangezien ik daar zoals het hoort geen problemen mee heb gehad.

Ok, thnx voor alle info! Ik zal eens op mijn gemak gaan rondkijken op de sites.

Kan ik trouwens mijn username / screenname aanpassen of moet ik dan een nieuwe account aanmaken? Mod? :smile: