Arcade vs Comsim

EN Jan zitten die niet vol omdat het gewoon een groot veld is en genoeg aanloop dus ook grote groep om te spelen?
(of toevallig voor mensen uit de randstand redelijk aan te rijden is?)
Vast ook! Maar dat zijn gelijk weer redenen die volgens mij laten zien wat de meeste spelers willen. Anders hadden ze het er voor over om verder te rijden, op een kleiner veld te spelen, etc.. Voor mezelf sprekend is dat in ieder geval wel zo.
 
Ik denk ook dat hoe langer er je mee bezig bent hoe anders je er tegenaan kan gaat kijken. (ik nu pas jaar of 2)
veel zie ik er beginnen met norovic filmpjes ofzoiets op hun netvlies.
(in het echt is het toch even anders)
Gaan spelen met huurkit vinden het best gaaf en gaan eigen gear aanschaffen,
en spelen op de 1e velden die ze vaak doen dit sort game modes en lijken dit normal te vinden,
na tijdje kom j erachter dat het ook anders kan :)

soms is ook gewoon de tijd en het effe dagje willen airsoften op zondag,zonder (500)km gasselte 9250km enkele reis)
en de rest van de werkweek verrot te zijn (daar wordt toch het geld verdiend waar we in het weekend onderandere van kunnen airsoften)

Maar ook als je een beetj esociaal bent kom je vanzelf een groep tegen waar je prettig mee speeld die hetzelfde denkt en waar je dus vaker mee gaat spelen (als de groep groot genoeg is kan je lokaties zelf afhuren en zelf je plannen maken :p)
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan
Een echt tactisch gericht skirm heb ik persoonlijk nog niet mee gedaan. Zou ik wel heel graag doen. De arcade stijl die ik nu gedaan heb bevalt me heel erg nu. Maar ik kan me goed voorstellen dat ik straks een met hiërarchie overgoten op communicatie gerichte skirm speel ik me daar ook helemaal in kan vinden. Ben tenslotte ook geboren toen kiss, abba en dergelijke in de top 40 stonden hahaha.
 
Daarom zei ik ook zwart/wit gezien. Je scheert een hele groep mensen over één kam, waaronder jullie.

En zoals ik zei, tactisch voordeel, helemaal mee eens! En de reden waarom je dat op deze manier doet ook. Wij doen precies hetzelfde op skirms in NL. Startschot klinkt en iedereen zet het op een lopen! Ik vind het echter jammer dat het op deze manier moet. :)

Ter illustratie met je eigen woorden: "oorlogs simulatie". Nou heb ik nooit gediend, heb ik nooit een oorlog meegemaakt. Maar ik kan me niet voorstellen dat er veel operaties zijn die beginnen met een all-out sprint richting de vijand in een gebied waarvan je niet weet wat er zit en waar "ze" zitten. De Tactical Training Days hebben dit in ieder geval niet als hoofdstuk in de training zitten ;) Volgens mij MTC ook niet?
Begrijp wel wat Jan bedoeld en ben het ook met hem eens. Als we TacSim of MilSim willen spelen is observatie en planmatig je doel benaderen een eerste vereiste, dit is modern warfare en daarin probeer je de verliezen binnen een combatteam/squad zo laag mogelijk te houden. Dus ik kijk soms met verbazing naar teams die direct op volle snelheid een BB regen inlopen en dus uitgem..... volledig gehit worden, lijkt wel WO-I. Het is maar goed dat BB’s niet echt killen, want dan heb je als Commander heel wat uit leggen. Kern van het verhaal, iedereen moet vooral heel veel plezier hebben binnen het speltype dat voor hem/haar de voorkeur heeft. Maar er is een trend gaande dat een bepaalde groep graag wat meer volgens TacSim of MilSim wil opereren, daar helpt een single-shot event al een beetje aan mee. En om die reden zitten we ook op diverse trainingen, gegeven door mensen die het “echte spel” kennen. Overigens is dit een interessante discussie, maar daar is dit forum dan ook geschikt voor.
 
Ik denk dat er een klein nadeel zit aan tacsim/milsim speeldagen voor lokaties. Minder mensen op het veld en dus minder inkomsten als de kaarten even duur zijn.

Neem Gasselte. Vorige keer dat ik er was 70 man op het veld. Hadden er meer gepast maar niet gek veel meer. Maar als je arcade speelstijl zou toepassen zou je daar makkelijk 100+ op een veld rond kunnen laten rennen.

Zouden er voldoende tacsim spelers zijn die ipv 30 euro 40 euro voor een skirm over hebben om zo het aantal plaatsen te kunnen verlagen?

Ik vind beide speelstijlen leuk, als ik maar weet wat ik ga doen.
 
  • Leuk
Waarderingen: husky
ACS op Gasselte hanteert volgens mij 70/80 max.
Andere organisaties willen dat inderdaad nog wel eens uppen.
 
Ik denk dat er een klein nadeel zit aan tacsim/milsim speeldagen voor lokaties. Minder mensen op het veld en dus minder inkomsten als de kaarten even duur zijn.

Neem Gasselte. Vorige keer dat ik er was 70 man op het veld. Hadden er meer gepast maar niet gek veel meer. Maar als je arcade speelstijl zou toepassen zou je daar makkelijk 100+ op een veld rond kunnen laten rennen.

Zouden er voldoende tacsim spelers zijn die ipv 30 euro 40 euro voor een skirm over hebben om zo het aantal plaatsen te kunnen verlagen?

Ik vind beide speelstijlen leuk, als ik maar weet wat ik ga doen.
Critical HIT rekende Euro 25,- voor Operation Cloverfield in Gasselte, en ACN heeft daar met TF Wolf al aardig tactical kunnen spelen. Maar er was ook goede organisatie/marschalls en duidelijke rules.
 
Critical HIT rekende Euro 25,- voor Operation Cloverfield in Gasselte, en ACN heeft daar met TF Wolf al aardig tactical kunnen spelen. Maar er was ook goede organisatie/marschalls en duidelijke rules.

Klopt, was heerlijk spelen. Maar dat is een duidelijke keuze van Critical Hit waar ik 100% achter sta.

Maar stel dat je een veld hebt waar je ipv 45 man ineens 20 man op laat spelen (GT bijvoobeeld) dan scheelt dat 25x€25 = €625 aan entre alleen.

Maar stel dat je een veld hebt waar je 100 ipv 200 man op laat spelen. Dan heb je het over € 2500,- entre.

Er zijn lokaties die er voor kiezen, en dat juich ik alleen maar toe. Maar er zijn lokaties waar dit niet kan door bijvoorbeeld de huur / overhead.
 
Klopt, was heerlijk spelen. Maar dat is een duidelijke keuze van Critical Hit waar ik 100% achter sta.

Maar stel dat je een veld hebt waar je ipv 45 man ineens 20 man op laat spelen (GT bijvoobeeld) dan scheelt dat 25x€25 = €625 aan entre alleen.

Maar stel dat je een veld hebt waar je 100 ipv 200 man op laat spelen. Dan heb je het over € 2500,- entre.

Er zijn lokaties die er voor kiezen, en dat juich ik alleen maar toe. Maar er zijn lokaties waar dit niet kan door bijvoorbeeld de huur / overhead.
Mee eens, het moet leuk en betaalbaar blijven. Maar daar ging mijn reply niet over, wel over teams meer tactical inzetten op de geschikte locaties.