Soilz

Active Member
7 dec 2017
32
8
Trophies
4
Dag beste mensen, ik ben recentelijk begonnen met airsoft en bij 1 van mijn eerste skirms zag ik veel mensen met een side arm lopen, later die dag kwam ik er ook achter hoe handig die zijn :p.

Ik speel nu al een paar jaar Counter Strike en ben helemaal gek op de Glock, mede hierom wou leek het me onwijs gaaf om er een airsoft replica voor te hebben. Vervolgens ben ik gaan jagen naar een mooie G17 gen 3/4 en vond redelijk wat opties. Secutor Arms, Stark Arms, TM, WE, etc..

Nu was mijn vraag wat jullie de beste keuze vinden. Meer dan 150 wil ik eigenlijk niet kwijt. Ik heb verder ook geen kennis over het modificeren van replica's dus dit probeer ik voor nu ook nog te vermijden haha..

(Trademarks zijn voor mij niet zo'n heel groot probleem zolang de replica zelf ook echt een replica is :p)
 
Heb een WE Glock 2de hands gekocht echt een super ding nooit geen problemen mee gehad .
 
  • Leuk
Waarderingen: Soilz
Hey! Ik zou gewoon voor een Tokyo Marui gaan, dit is het beste wat er is. En op deze site: https://www.airsoftguns-europe.com/search-product/Glock Zijn er genoeg te koop voor jou prijs! Over de andere merken heb ik geen verstand, alleen weet ik dat WE een kopie is van de TM. Maar ik zou gewoon een Tokyo marui kopen daar ga je geen spijt van krijgen!
Bedankt voor de snelle reactie! De TM Glocks hebben toch geen metalen maar een polymeren slide?
 
Bedankt voor de snelle reactie! De TM Glocks hebben toch geen metalen maar een polymeren slide?

Klopt, heeft te maken met de japanse wet. Volgensmij is dit geen voordeel of nadeel, en als ik het niet verkeerd heb kan je vervangende sledes kopen als je dat zou willen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Soilz
Klopt, heeft te maken met de japanse wet. Volgensmij is dit geen voordeel of nadeel, en als ik het niet verkeerd heb kan je vervangende sledes kopen als je dat zou willen.
Dat klopt, er zijn aftermarket parts!

Heb met zowel WE g17 als TM g17 geschoten én vond het verschil qua kick niet heel bijzonder. Let wel, zat wat tijd tussen.
De TM g17 cycled volgens mij wel wat makkelijker dan de WE, dat is dus ook een voordeel.
 
  • Leuk
Waarderingen: Soilz
De WE is niet langer een 100% kopie van de TM waardoor een groot deel van de onderdelen niet meer uitwisselbaar zijn.
De TM is qua performance de beste keus.
Heeft inderdaad een plastic slede maar wel stevig.
Voordelen daarvan zijn al genoemd maar wil er aan toevoegen dat een plastic slede ook een stuk minder last heeft van cooldown en er ook sneller van hersteld.

Even wat info over de andere merken:
Secutor: is de APS dragonfly in een populair jasje. Zeer wisselvallige kwaliteit.
Stark Arms/umarex/cybergun: allen dezelfde. Worden gemaakt door VFC wat bekendstaat om een mooi uiterlijk met medium internals. Op dit moment vrijwel geen after market parts te krijgen en veel onderdelen zijn uniek. Op zich aardig als je nog een SA kunt vinden, uma en cyber zijn te duur voor wat ze zijn.
WE: begonnen als 100% kopie van de TM, tegenwoordig niet meer, onder andere de nozzle, slede en volgens mij ook wat andere parts zijn nu uniek WE. Armorer Works komt uit dezelfde fabriek met dezelfde specs. Redelijke after market support. Als je geen TM wilt is deze waarschijnlijk de beste keus.
KWA/ASG: vroeger de enige glock maker voor airsoft, helaas totaal ingehaald door TM en WE. Minderwaardige prestaties ten opzichte van de concurrent en ook de aftermarket support is tot vrijwel 0 gedaald.
 
  • Leuk
Waarderingen: Soilz
Zelf gebruik ik ook een TM G17 en ben er erg blij mee. Zeer betrouwbaar en stock goede prestaties. Het is mijn side arm of choice als sniper, heb er zelfs een custom leren holster voor ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: Soilz
later die dag kwam ik er ook achter hoe handig die zijn :p.
Ik heb de eerste jaren zonder side-arm gespeeld. Ben benieuwd naar je ervaring hierover :) Slightly off-topic sorry!
 
  • Leuk
Waarderingen: Soilz
Ik heb de eerste jaren zonder side-arm gespeeld. Ben benieuwd naar je ervaring hierover :) Slightly off-topic sorry!
Bij het clearen van een gebouw had ik (vaak als eerste die naar binnen ging) het gevoel dat mijn primary te lang was om gemakkelijk een hoek om te gaan, ik heb natuurlijk geen tactische training gehad dus ik weet heel zeker dat er prima tactieken toe te passen om dit wel met een langere primary te doen, maar hier ben ik zelf nog onbekend mee :p.

Hierom lijkt de mobiliteit van een sidearm zoals een pistol mij erg handig. Dit was ook wat ik mijn mede spelers vaak zag doen. (pistool trekken bij het binnentreden van een mogelijk hostile gebouw.) Ook begrijp natuurlijk dat iemand met een beter CQB replica misschien beter eerst kan gaan. Maarja, wie vind het niet heerlijk om zo'n adrenaline rush te krijgen als je zo'n gebouw ingaat!

Een andere reden zoals ik zelf al zei is dat ik helemaal weg van de Glock, dus mocht ik leren hoe je met een primary kan breachen, zal ik hem nog steeds hebben voor die extra "stylepoints" :D
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan
Het is trouwens handiger te zoeken op het merk gevolgd door g17 of welk nummer je wil gezien ze officieel geen glocks mogen zijn en dan op die manier worden ingekort.
 
Het is trouwens handiger te zoeken op het merk gevolgd door g17 of welk nummer je wil gezien ze officieel geen glocks mogen zijn en dan op die manier worden ingekort.
Ik zocht op beide sites met "Glock" en "g17", zelfs met alleen "17" aangezien er soms blijkbaar geen gebruik van de "g" gemaakt mag worden
 
Hmmm dat is raar, mogelijk dat het dan ook kwam omdat hij uitverkocht was. Ik kan je airsoftguns.eu wel aanraden heb de mijne daar ook gekocht en alles kwam netjes binnen.
 
Hey! Ik zou gewoon voor een Tokyo Marui gaan, dit is het beste wat er is. En op deze site: https://www.airsoftguns-europe.com/search-product/Glock Zijn er genoeg te koop voor jou prijs! Over de andere merken heb ik geen verstand, alleen weet ik dat WE een kopie is van de TM. Maar ik zou gewoon een Tokyo marui kopen daar ga je geen spijt van krijgen!
Heb je toevallig een idee hoeveel de verzend kosten zijn voor de site die jij aangeraden had?