Bericht van de NABV

Ik blijf het idee houden dat dit idee geboren is onder het genot van een ruime hoeveelheid geestverruimende  rookwaar.Een hersen kronkel opboeren kan iedereen. maar er eerst over nadenken,en het aan haalbaarhied te toetsen is een tweede.Bedenk nu eens gewoon wat voor mega operatie het is om op Europees niveau God mag het weten hoeveel niet gerigstreerde/bestaande replica's in kaart te brengen.Een systeem wat de unieke nummering op Europees niveau bijhoudt lijkt me een dure grap.Zelf op NL niveau lijkt me het al een aardige kluif. Wie gaat het uitvoeren? Bijzondere Wetten?? Er mmoeten een paar lasers worden aangschaft want je gaat dit niet met een dremel inkrassen (mag ik hopen). Per replica ben je met admin en uitvoer 10 minuten per stuk bezig. 10 replica's  per lid is niet ongewoon..... En zo kan je nog wel even doorgaan.


Stel dat de boel met een enkele pennestreep wordt verboden....Hier in Holland hebben we slechts een paar zaken die afhankelijk zijn van deze branche..Dus je maakt hooguit een paar 100 man brodeloos en zadelt ze voor de rest van hun leven met toren hoge schulden op.In europa ?? ach.... !!


Iedereen krijgt een briefje en komt daags later heel braaf alles met een waarde van duizenden euro's (en dan heb ik het nog niet eens over de legale vuurwapenhouders) zonder morren  inleveren....


Lijkt mij dat je zo een hele berg tevreden burgers krijgt......NOT!
 
Mijn inziens hebben ze nu al geen idee waar ze aan beginnen.


En volgens mij weten ze niet hoeveel replica's er in de EU ingevoerd zijn,laat staan dat de bevoegde autoriteiten weten wie wat in huis heeft.


Iemand die tegen de eventuele onkosten aanhikt zal al gauw gaan overwegen 1 of meerdere replica's in het "illegale" circuit te houden.


Ik zet illegaal expres tussen haakjes want ik vind het echt te gek voor woorden dat wij eventueel gecriminaliseerd gaan worden door de acties van een stel ontevreden moslims die de westerse en hun eigen beschaving ten gronde willen richten.


Boven alles was en is nog steeds de airsoftsport een niet politiek gerichte beweging die echter door deze issues wel in die hoek gedreven gaat worden ben ik bang.
 
Je zou het ook zo kunnen stellen.


Als ze airsoft sport aan banden willen leggen zouden ze alle sporten moeten bekijken.


Hockey, honkbal, speerwerpen en zo door je kan tenslotte iemand dood slaan met z'n stick. of knuppel dan al niet iemand aan een speer rijgen.


 


Laat ze liever de tijd en man kracht steken daar waar echt het gevaar zit.  




 
 
De NABV roept ons allen ook op civiel commentaar te leveren. (reeds gedaan) :)
Lees het volgende bericht:
http://www.nabv.nl/nieuws/nieuws-detail/ontwikkelingen-eu-vuurwapen-richtlijn

Het is in feite wat Blade in zijn originele post had staan, maar het leeft misschien makkelijker
 
Ik ook gisteren bericht gestuurd met ook vraag naar gelijkstellen van legaal bezit van (40mm)granaten
 
@Toothpick alleen 40mm? En al die andere explosieve replica's dan? Claymore, mortieren of LAW's? ;)

Edit: handgranaten, steelgranaten, thunderflashes :p hehehe
 
Ik vind de wapenwet sowieso een beetje omslachtig... 


Ik heb er alle begrip voor dat replica's ogen als echte wapens en om die reden als gevaarlijk worden beschouwd maar ik ben er van overtuigd dat 90% vaan de bezitters van replica's het bezit hiervan heel serieus neemt en ook alle maatregelen neemt om hier veilig en verantwoord mee om te gaan.. 


Met een airsoft replica is het niet mogelijk om iemand echt zwaar te verwonden of te doden tenzij je het apparaat gaat gebruiken als knuppel. 


Maar je kan wel gewoon een 50 pond boog over de toonbank kopen zonder formulieren of VOG. Tewijl je met een 50 pond boog en een simpele pijl (zelfs zonder kop) iemand kan doden of ernstig verwonden. Er is bij mij geen geval bekend dat het beschieten van een persoon met een bb potentieel dodelijk kan zijn (anders zouden we het niet doen als sport).


registratie opzich vind ik geen echt probleem maar ik heb wel een sterk vermoeden dat de kosten hiervan bij ons komt te liggen en dat is een beetje pijnlijk. En natuurlijk dat de handel compleet doodgeslagen word.
 
Seagon, de claymore dacht ik wel aan maar vond ik iets te critisch mbt kans op gevaar. Law's heb ik maar 1x gezien en was een originele die omgebouwd was. En mortieren..... die worden helemaal niet gebruikt.
 
Ik gaf maar een paar voorbeelden, ik heb ze ook niet genoemd in mijn commentaar :)
Leek me redelijk off-topic voor het doel van de aanpassing.

In het kort, ik zat je een beetje te stangen Tooth ;)
 
Nou ik heb ook mn zegje gedaan


Dear Sirs / Mrs,


In my opinion Airsoft replicas have nothing to do with real firearms and it would be a serious miscalculation to use one pretending to be a genuine firearm.

The people I have met so far on airsoft play grounds are very dedicated to rules, manners and fairplay. Also they show great interest in the technical aspect of their replicas. They handle their materials in the way of a true sport. I think that registration of airsoft replicas common to regular firearms is absolutely unnecesary and will lead to a serious rate of unemployment amongst those who are working in the airsoft trade buisiness.


With Kind regards


Martin Wollffgramm