Beste airsofters,

LethalPeach

Member
25 feb 2018
6
1
Trophies
2
Hallo allemaal,

mijn naam is Tim kom uit de regio helmond-eindhoven ik heb nu ongeveer 7 maanden mijn nabv pas heb nog niet mee gedaan aan een skirm helaas wel heb ik met verschillende skirm's mee gekeken ik heb zelf een krytac lvoa-s en een tokyo marui hk416 delta twee mooie replica's maar nog niet op het veld getest vanwegen fps problemen en ik weet zelf niet zo goed welke veer ik er in moet zetten om deze problemen op te lossen en wrm ik nog niet begonnen ben is omdat ik een paar mensen zoek waarmee ik kan gaan skirmen zodat ik niet zo lonely ben :P en mij een beetje kunnen helpen met het juist afstellen van mijn replica's enzv. maar dit was mijn verhaaltje wel :D

-Tim

• Leuk
Waarderingen: Jan
Welkom op het forum. FPS goed afstellen is vaak een of 2 veren kopen en dan kijken wat de FPS is met een chrono, maar wss is het makkelijkste om het nu deze keer door een shop te laten doen zoals bij de mannen van com-bat, echte een TM Hk416 zou iig niet te hard moeten schieten en ondanks de lagere FPS zou je prima moeten kunnen mee komen met de gemiddelde replica. Qua skirmen gewoon aansluiten bij wat man die hier een topic aanmaken en dan gaan spelen of gewoon naar een skirm gaan en dan aansluiten bij een groepje, dat lukt altijd wel en maakt idd de dag een stuk leuker. Ik en nog 5-6 man gaan iig 11 maart naar Wild Mountain in Weert en je bent welkom om aan te sluiten.

• Leuk
Waarderingen: LethalPeach
Welkom op het forum,

En wat Rebbel al zei, lekker op het forum kijken waar iedereen heen gaat en lekker aansluiten.

• Leuk
welkom! Hoe hard schiet je tm hk dan? Als die rond de 290/300 schiet is dat namelijk gewoon de standaard voor een tm. Niets ergs aan, doet die het prima op. Bij een lagere fps dan dat kan je misschien beter eerst kijken naar je airseal dan naar een nieuwe veer.

Welkom!

Lees ik nou goed dat je een TM hebt en daar FPS problemen mee hebt? Of denk je dat je FPS problemen hebt omdat je een lage FPS hebt (zoals volgens mij alle TM's hebben).

Welkom!

Lees ik nou goed dat je een TM hebt en daar FPS problemen mee hebt? Of denk je dat je FPS problemen hebt omdat je een lage FPS hebt (zoals volgens mij alle TM's hebben).
ja te lage fps maar ik kan er wel mee gaan skirme dus dat komt wel goed :)

Welkom :)

En TM heeft altijd lage FPS in verband met de geldende regels in Japan. Wat @campesteijn zegt; kijk je niet blind op de fps. De TM zijn van dergelijke kwaliteit dat je ootb gelijk mee kan op het veld met de rest. Mocht je daarna alsnog niet tevreden zijn kan je altijd gaan kijken naar wat je wilt upgraden.

• Leuk
Welkom Tim,

Om eerlijk te zijn toen ik je voorstel bericht las, dacht ik bij mijzelf... WTF.

Je hebt een tm hk416 delta en een krytac lvoa en nog nooit gespeeld. Dit zijn mijn 2 favoriete replicas, toen ik begon met airsoft waren dat de 2 replica's die ik wilde, ging toch voor de TM omdat deze ook nog eens EBB had. De tm hk416 delta custom is out of the box 290 fps en is gewoon prima! De krytac is volgens mij 400 fps out of the box.

Probleem is wat je veel leest dat men zich teveel blindstaart op fps, fps is niet het belangrijkste. Ik lees ook weleens dat men PRECIES op de 359 wil zitten om wat voor een reden dan ook. Of je nou 359 of op 340 het verschil is minimaal.

Heb mijn TM geupgrade naar ~340 fps maar kreeg er echt niet veel meer uit, kan zelfs zeggen dat hij er slechter van werd. Alleen een sterke veer is niet genoeg voor bijvoorbeeld de TM hk416 delta custom.

Wil je een sterkere veer voor meer fps in je TM zetten, dan moet je ook de Gears vervangen, betere inner barrel, bucking en een flathop. Dan wordt het een echt monster. Alleen een veer voor de FPS? Meh, blijf maar lekker op de ~290 fps, de rest van de onderdelen zijn er al op afgesteld.

Beste upgrade denk ik op dit moment voor je TM is toch de LIPO stock conversion met Dean connector (mocht je die nog niet hebben). Dan kan je gewoon standaard 7.4v lipo gebruiken, ipv die stomme SOPMOD batterij. Dus gewoon lekker met die TM gaan spelen, je schiet sowieso alle huurkitjes en niet-geupgrade replica's eruit!

Laatst bewerkt:
Welkom Tim,

Om eerlijk te zijn toen ik je voorstel bericht las, dacht ik bij mijzelf... WTF.

Je hebt een tm hk416 delta en een krytac lvoa en nog nooit gespeeld. Dit zijn mijn 2 favoriete replicas, toen ik begon met airsoft waren dat de 2 replica's die ik wilde, ging toch voor de TM omdat deze ook nog eens EBB had. De tm hk416 delta custom is out of the box 290 fps en is gewoon prima! De krytac is volgens mij 400 fps out of the box.

Probleem is wat je veel leest dat men zich teveel blindstaart op fps, fps is niet het belangrijkste. Ik lees ook weleens dat men PRECIES op de 359 wil zitten om wat voor een reden dan ook. Of je nou 359 of op 340 het verschil is minimaal.

Heb mijn TM geupgrade naar ~340 fps maar kreeg er echt niet veel meer uit, kan zelfs zeggen dat hij er slechter van werd. Alleen een sterke veer is niet genoeg voor bijvoorbeeld de TM hk416 delta custom.

Wil je een sterkere veer voor meer fps in je TM zetten, dan moet je ook de Gears vervangen, betere inner barrel, bucking en een flathop. Dan wordt het een echt monster. Alleen een veer voor de FPS? Meh, blijf maar lekker op de ~290 fps, de rest van de onderdelen zijn er al op afgesteld.

Beste upgrade denk ik op dit moment voor je TM is toch de LIPO stock conversion met Dean connector (mocht je die nog niet hebben). Dan kan je gewoon standaard 7.4v lipo gebruiken, ipv die stomme SOPMOD batterij. Dus gewoon lekker met die TM gaan spelen, je schiet sowieso alle huurkitjes en niet-geupgrade replica's eruit!

ik heb al een andere stock er bij besteld en een lipo lader dus da is de eerste upgrade die ik gelijk ga doen. maar bedankt voor de tip en het upgrade van de Hk416 staat sws op de lijst gewoon een full-auto counter sniper van maken XD maar nogmaals bedankt voor de tip's ( en ik maak er een XT30 conector van omdat ze meestal wat makkelijker zijn mrja das mijn mening :D)

Ik zou zoals de anderen zeggen, de FPS echt nog even met rust laten. Er zit fairy of pixie dust in die TM's waardoor ze menig stock AEG er uit schieten die wel netjes de 360 FPS out of the box haalt. ;)

Hey Tim, welkom! Ook ik ben altijd opzoek via het forum naar mensen die willen skirmen, aangezien ik in mijn omgeving niet echt mensen heb die vaak airsoften.

Spreek mij vooral eens aan als je ergens een skirm voorbij ziet komen waar je heen wilt. Zoals al gezegt je kan ook prima in je eentje ergens aansluiten, doe ik ook en zo leer je een beetje mensen kennen met wie je dan vaker kan spelen of afspreekt op t forum.

Btw die TM is prima om zo mee te beginnen. Speel zelf met de 417 die ik wel een klein beetje heb geupgrade maar zou voor een eerste keer eens kijken hoe die zo bevalt want je komt makkelijk mee betreft range.

Beetje kort dag en nogal ver :p maar aankomende zondag ga ik in mijn uppie naar the chambers in belgie. Aanhang zou leuk zijn.

Welkom op dit gezellige forum en in deze heerlijk verslavende sport.

@LethalPeach helaas ben ik zelf ook niet de allerbeste replica "monteur" aangezien ik zelf tot nu toe nog niet echt problemen heb gehad. maar ik sluit me wel aan bij wat Rebelattack zei, aangezien veren niet heel prijzig zijn en je dan makkelijk je fps kunt verlagen/verhogen.
Verder woon ik zelf ook in helmond, en als je naar ulicoten/helenaveen gaat kom je vaak wel veel brabanders tegen in de omgeving.
Succes!