Blessure opgelopen tijden het uitoefenen van van Airsoft

Arjan

ACN Medic
15 okt 2014
403
188
Trophies
22
Hoi allemaal,

nu airsoft ruim 2 jaar legaal en actief is Nederland en dat er steeds meer leden bij komen was ik benieuwt of er al mensen blessures hebben opgelopen en waardoor het kwam. Zelf heb ik tijdens een prive-skirm in December een knie blessure opgelopen waarvoor ik in februari wordt geopereerd.

Graag hoor ik van jullie en jullie verhalen er over.

Arjan

Tijdens mijn eerste skirm, sprong ik samen met Jan in de kuil bij b&a. Jan werd direct gehit en ik klapte door mijn enkel heen met een weekje ziektewet als gevolg, wel nog een groepje weten uit te schakelen en een suply line plat gelegd.

Zelf heb ik niet veel meer meegemaakt dan een paar blauwe plekken, en een keer een dikke knokkel voor 3 maand, na een dag je indoor. Maar dat hoort er allemaal bij.

Wat ik wel eens heb gelezen, is dat er in 2011 of 2012 een Nederlander is verongelukt tijdens een potje airsoften in België, volgens mij was hij gevallen, maar deze schijnt dan weer op plekken te zijn gekomen, waar van dat duidelijk niet de bedoeling was.

Verder hoor je wel eens wat met enkeltjes en verdraaide knieen, maar veel erger als dat heb ik nog niet ervaren op het speelveld.

Sterkte in iedergeval met jouw blessure!

Behalve de standaard blauwe plekken tot bloedende BB-wondjes die er een beetje bij horen ben ik helaas een keer dusdanig door mijn enkel gegaan tijdens een nachtskirm waardoor een enkelband afgescheurd is. Nu wat voorzichtig en durf nog niet hard een heuvel af te rennen maar da's al. En heb nu hoge kisten in plaats van middelhoge bergschoenen.

Misschien een keer een item doen over het voorkomen van blessures: hoge schoenen, water drinken, opwarmen, conditie trainen, etc

Een keer in een kuil gesprongen,beland ik met mijn voet op een stammetje waardoor ik mijn enkel zwik,ik val en vang mezelf op met mijn linkerhand,waardoor ik een scheurtje had in het botje van m'n duim.

is al weer over.

ik kreeg er een kusje op

bij u13 op chambers stuk tand verloren. sinds dien maar mond masker. verder alleen wat plakjes van bb's en 1x natte sok omdat door loopgraaf op chambers lopen niet ging zoals geplant.

ik alleen wat blauwe plekken, by myn allereerste skirm in BH kreeg ik een bb op myn jukbeen van een sniper, ik riep hit,auw pang, hihi, wel een tydje last van gehad,

wel 3 keer gwzien dat er mensen van het veld werden weggehaald inBH, de latste keer was vorig jaar, viel er 1 van de bunker af  (sfrt),ik heb dat niet gezien,wel gehoord,

en by rsl (assendelft ) of airsoft heaven  was een jongen met een bb in zyn kin,en ze konden die er niet uitkrygen,en is later naar de dokter of ziekenhuis gegaan,zag er raar uit, ( net een piercing ),hy had geen pyn of er last van,en heeft die dag /middag nog door gespeeld

100.000 hits van bbs welke variëren van rode puntjes tot blauwe plekken. 

2x tot bloedens toe (volgens mij moet je dan meer dan 360fps schieten maar dat terzijde)

niks heftigs gelukkig **klopt op hout**

Als een gek aan het afkloppen, maar heb idd ook nog niets blijvends opgelopen. Dankzij gevallen zoals Toothpick ook maar een masker aangeschaft omdat bitjes je communicatie enorm tegen houden. 

Zelfs nog nooit een tot bloedens toe hit gekregen dus lucky I guess! Of gewoon enorm goed ;) 

@Sander Dat was wel een enorme bad-ass move die we deden! Ik werd in de lucht al geraakt X'D Maar jij hebt het mooi overleefd daar. 

"...nog niets blijvends opgelopen..." behalve het airsoft virus dan. ;)

We're all mental partients now.

Vele wondjes, inclusief litteken op mijn neus. Over knie-, enkelblessures: Volg het gehele revalidatie tracject wat erbij hoort! Met mijn knie niet gedaan en daar ondervind ik dagelijks de gevolgen nog van!

Na de skirm op bunkerHill van 28 maart kan ik weer een verwonding toevoegen aan deze lijst. Mun knieën behoorlijk gehavend na de val partij toen ik wat personen wou healen als medic

Ja hoor ben weer weze skirmen en natuurlijk weer een keer niet zonder kleerscheuren thuis gekomen. Deze keer tijdens de skirm van 10 oktober in Sittard tijdens een zeer drukke ochtend voor de medic s over een stuk beton gevallen met als resultaat een dikke schaafwond. Ach als je maar plezier hebt gehad zeg ik maar. Op naar de volgende oorlogswond

Ik ging heen met een gebroken pols in het gips en achteraf was het nog steeds zo :D

Ik had blijkbaar een BB in mijn wang hangen, aan de binnenkant, niks van gemerkt tot ik zondag iets hards tussen mij tanden voelde

"Klop klop", gelukkig nog niets gebroken, gekneusd, gescheurd, verbogen, afgebrokkeld, verzwikt, bebloed, of anderzijds verwondingen opgelopen.

Wel een keer gruwelijk hard op me plaat gegaan tijdens het leaden van een push @ bunker hill.

Verdomme, ik val één keer en meteen zet @Conrex, het op youtube..... Bedankt :D

Ach ja mocht er iets gebeuren, heb ik altijd me medkitje bij me in het veld.

En anders roep ik gewoon Medic @Arjan a.k.a. de nieuwe ACN Aspirant

Nog proficiat Arjan!!!