Border Wars 13 - 14 - 15 April

Tactical Bear

Well-Known Member
24 apr 2017
482
575
Trophies
26
Border War, voor sommigen bekend voor sommigen niet. Hier een beschrijving wat op de site staat:".

WHAT:
World class large scale tactical airsoft MILSIM with some LARP components - Game length 50 hours.

Oftewel: een 50-urige Skirm waar je een bepaald scenario speelt en dus ook 50 uur continue speelt. Je kan altijd onder vuur genomen worden en altijd vuur kan nemen.

Het is een MILSIM dus zal het niet zeer gaan om de meeste kills maken van iedereen maar meer om de ervaring te hebben van een echte missien uitvoeren.

GOAL OF THE EVENT:
Create an international high level MILSIM event with an exciting atmosphere and a great level of enjoyment for all participants.

Waar is dit event? In Tsjechië! Dus niet even om de hoek en ook niet om de volgende hoek. Maar er komen wereldwijd mensen op af en er spelen 2000+ mensen.

Het terrein word op één van de voormalige militaire terreinen van Tsjechië en in voorgaande jaren was dat een terrein van meerdere km2

Ik ga al met een vriend maar wil meer mensen meekrijgen! De eerste inschrijvingen gingen als een speer en de laatste tickets gaan ook snel. Dus wil je graag? Dan zou ik je NU inschrijven.

Ik ben super gehyped hierover zeker na de tacskirm afgelopen weekend. En dus super veel zin in! Hopelijk gaan er meer ACNers mee.

Meer info over het event en de registratie kan je hier vinden: https://www.borderwar.cz/sites/

@Jan kan je voor mij een rsvp knop toevoegen?

[RSVP=2910]Click here to RSVP[/RSVP]

Maffo - 2 - Dea

Total: 2

Voor iedereen die hier heen gaat: lees goed de regels. Het gaat er iets anders aan toe dan hiet in NL.

Voorbeeld:
- geen high caps. Max 600 bbs ammo per speler.
- Full auto schieten op 500 fps.
- juiste camo dragen dat bij het team hoort waar je in zit.

En hou zelfs rekening met het reizen door Duitsland. Je zal een F mark op je replica moeten hebben wil je legaal door Duitsland rijden.

Voor iedereen die gaat; heel veel plezier!!

op het moment van boeken herinnerde mijn vriendin mij eraan dat we die week op vakantie zijn.... helaas :(

• Leuk
Waarderingen: Yadus
Voor iedereen die hier heen gaat: lees goed de regels. Het gaat er iets anders aan toe dan hiet in NL.

Voorbeeld:
- geen high caps. Max 600 bbs ammo per speler.
- Full auto schieten op 500 fps.
- juiste camo dragen dat bij het team hoort waar je in zit.

En hou zelfs rekening met het reizen door Duitsland. Je zal een F mark op je replica moeten hebben wil je legaal door Duitsland rijden.

Voor iedereen die gaat; heel veel plezier!!

Je moet volgens de regels een IN Duitsland gekochte buks hebben. Buksen die dat niet zijn en waar achteraf markings op aangebracht zijn zijn nog steeds illegaal.
Verder zijn sommige accesoires in Duitsland ook illegaal (wapenlampen bijvoorbeeld)
Overtreding van de regels wordt niet ter plekke afgedaan met een boete maar gaat via het gerechtshof en de straffen zijn niet mals.
Mijn advies voor iedereen die naar border wars wil en geen buksen in Duitsland wil kopen: opsturen die hap naar de orga.

Ik lees verschillende reacties op het internet. Drie opties die ik lees: 1. je F-Markering laten zetten, wat geen makkie is. 2. Je bij de grens laten controleren, vervolgens je kist/koffer/tas laten verzegelen door de douane en als je Duitsland uitrijd weer opnieuw laten checken. 3. Opsturen naar de organisatie.

Je zou ook nog per vliegtuig kunnen gaan maar dan moet je ook het nodige papierwerk nodig hebben.

Ik zie veel mensen die afhaken vanwege het vele papierwerk / rompslomp en dat vind ik wel jammer :( het schrikt mensen af. Ik ben en blijf nog steeds enthousiast en ben zeker dat het de moeite waard gaat zijn!

Optie 2 met die douane is onzin
Er is de optie om doorvoerpapieren te verkrijgen. Echter deze moet bij elke duitse deelstaat waar je door reist apart aanvragen, voor zowel de heen- als terugreis en het verkrijgen hiervan is dan nog niet eens gegarandeerd.

En zelf een F marking laten zetten is nog steeds illegaal, enkel de duitse importeur van exact die buks mag dat doen.

En of het de moeite is zijn de meningen heel erg over verdeeld

Dan lijkt mij opsturen het "makkelijkst" . En voor zo ver ik weet heb je als je gaat vliegen geen extra papieren nodig. Alleen checken met de airline of die het accepteren en bij het inchecken aangeven wat je mee hebt. Correct hang en sluit werk erop én je replica zoveel mogelijk uit elkaar vervoeren ;)

@Tactical Bear
Optie 4: Om duitsland heen rijden :p

En zelf een F marking laten zetten is nog steeds illegaal, enkel de duitse importeur van exact die buks mag dat doen.

@Oddball Nu heb ik een ASG CAA M4, gekocht bij Unit13, waar vanuit de fabriek al een compleet F-mark op staat (F, kaliber, importeur/fabrikant). Echter kan deze wel gewoon full-auto schieten. Enig idee hoe dat dan zit?
Kwestie van full-auto disablen en klaar?

Jup full auto disablen en klaar, in AEG replica's voor de Duitse markt is dit ook gewoon gedaan door de selector plate aan te passen, meer is het niet.

Jup full auto disablen en klaar, in AEG replica's voor de Duitse markt is dit ook gewoon gedaan door de selector plate aan te passen, meer is het niet.
En juist dat mag dus helaas niet ;-(

Klopt, technisch is het niet meer dan dat.
Alleen ben je er daarmee nog niet.
Je moet ook een officiele(!) F-marking erop hebben.

Laatst bewerkt:
Ik lees verschillende reacties op het internet. Drie opties die ik lees: 1. je F-Markering laten zetten, wat geen makkie is. 2. Je bij de grens laten controleren, vervolgens je kist/koffer/tas laten verzegelen door de douane en als je Duitsland uitrijd weer opnieuw laten checken. 3. Opsturen naar de organisatie.

Optie 4. Koop een replica met F-marking in Duitsland ;-)
Als je nu toch in de planning had om een nieuwe replica te kopen koop dan gelijk een S-AEG in Duitsland en je bent van al het ... gedoe af. Ik bedoel, de meeste van ons schieten toch alleen single fire dus je kan hem gewoon ook in Nederland gebruiken.

Plus dat waarschijnlijk 90% van die replica's alleen een andere selector plate heeft en het vervangen hiervan kost je nog geen 5 euro en vergt 15-60 minuten van je tijd afhankelijk van hoe snel je bent met je replica uit elkaar halen en het onderdeel vervangen.

Plus dat waarschijnlijk 90% van die replica's alleen een andere selector plate heeft en het vervangen hiervan kost je nog geen 5 euro en vergt 15-60 minuten van je tijd afhankelijk van hoe snel je bent met je replica uit elkaar halen en het onderdeel vervangen.

Wederom:

Wederom:

Ik bedoelde meer dat je een replica uit Duitsland kan kopen (met F-markering en de naam van de shop die moet er ook op) en zolang je er in Nederland mee speelt dan de replica kan ombouwen naar semi-full auto en als je dan weer naar Duitsland gaat bouw je hem weer terug.

Ik bedoelde meer dat je een replica uit Duitsland kan kopen (met F-markering en de naam van de shop die moet er ook op) en zolang je er in Nederland mee speelt dan de replica kan ombouwen naar semi-full auto en als je dan weer naar Duitsland gaat bouw je hem weer terug.

Oeh, dat zou ook misschien nog kunnen. Maar zoals ik al zei, aan de andere kant schieten we toch meestal single fire, dus dat maakt ook niet meer uit.

Maar goed, met andere woorden: er is dus nog een optie 4 en dan heb je geen gedoe. Let's go!

Ik geloof dat Rebels reactie vooral op mijn post was van mijn full-auto schietende, F gemarkeerde M4 ;) :p

waar zou ik die f-marking terug kunnen vinden. ik heb zelf een jg608 gehaald in duitsland. deze schoot eerst alleen maar semi. nadat die was vastgelopen heeft @Rick191 hem opengehaald en gefixed. er zijn een paar stukjes van de piston afgevijld en gesmeerd maar nu schiet hij wel full auto. dus geen andere onderdelen.
link: https://www.kotte-zeller.de/Jing-Go...websale8=kotte-zeller-shop&pi=46644&ci=011472

Zou ergens op de buitenkant moeten staan. Vaak ergens body of handguard. Voorbeeld:
bj7xZ04.jpg

En een F-mark bestaat dus uit drie delen: De importeur/verkopende winkel (ASG hierboven), het F'je en het kaliber "Cal. 6mm BB"

• Leuk
Waarderingen: Jan
Done @Tactical Bear ! Was op vakantie vandaar mijn late reactie ;)

Lijkt me een erg tof event! Maar een hoop geregel om er heen te gaan en dan inderdaad niet in bezit zijn van een F markering replica.

Ik dacht dat Airsoft Center voor hun Duitse comsim events een regeling heeft met de importeurs van de replica's. Je kan de replica's als speler dan bij hun brengen om ze te laten voorzien van de stempel en single only functionaliteit.

Ik ben ook aan het plannen om volgend jaar april naar borderwar te gaan. Door Duitsland heen met replica's is een echte hel qua legaliteit, dus de beste optie (lijkt mij) is per vliegtuig. Ik heb al de bestaande info uitgepluist, maar ben op zoek naar nog specifiekere informatie.

Hebben hier mensen ervaring mee, zo ja zou je deze ervaring kunnen delen met mij?

Met wie heb je gevlogen?
Welke maatregelen heb je genomen voor de vlucht?
Hoe heb je het aangepakt op het vliegveld?

Dankjewel voor de info!