Bram - Voorstellen

Pronk

Member
28 mei 2015
15
8
Trophies
2
Hallo heren,

Al jaren keek ik airsoft video's op het internet (Scoutthedoggie bijv.) met het idee dat wanneer het in Nederland legaal zou worden dat ik meteen ging airsoften. Paar jaar later is het er nog steeds niet van gekomen maar begint het wel te kriebelen.

Als kind was ik altijd al weg van lasergamen en paintballen en airsoft lijkt voor mij next-level soldaatje spelen. De komende tijd ga ik mijn aandacht schenken aan wat voor equipment handig is maar eerst ga ik de sport maar eens uitoefenen.

Daarover gesproken, wat is de beste manier om met de sport te beginnen en frequent te kunnen airsoften? Zo ver ik begrijp is de ACN best wel in trek dus is de kans klein dat je als nieuweling mee kan doen. Zijn de teams in Nederland doorgaans vrij open of moet je als nieuwe airsofter je weg naar binnen werken?

Dat was het eigenlijk zo ver.

P.s: Net als Jan was ik een enorm fan van Project Reality. Mijn naam is ook mijn nickname in de game. En in tegenstelling tot het merendeel van de spelers, speel ik het liefste de 'bad-guy'.
 
Welkom Pronk, in deze geweldige sport!

De beste manier om in airsoft te komen is om je goed in te lezen en op een gezellig forum zoals hier bij de jongens van ACN in te schrijven. Missie compleet. Om daadwerkelijk het veld op te gaan kun je een aantal dingen doen. Je mag 6X per jaar (correct me if i'm wrong) als introducee aansluiten bij de open skirms in Nederland. Als je vaker wil airsoften, en replica's mogen bezitten, dien je lid te worden van de NABV.

Open skirms zijn gewoon skirms waar je aan mag sluiten zonder lid te zijn van welk team dan ook. Daar ga je gewoon samen met andere airsofters ten strijde.

ACN organiseert de welbekende introductieskirms welke vrij in trek zijn en ook altijd snel vol zitten. Verschillende airsoftorganisaties in Nederland doen hetzelfde, bijvoorbeeld Balls & Arrows in Lelystad met ''Intro-skirms''. Dit is een zeer complete manier om met de sport kennis te maken. Maar het staat je ook compleet vrij om met andere airsofters van dit forum als introducee mee te gaan naar een dagje skirmen. Je huurt dan een setje bij de organisatie waar je dan als introducee ingeschreven wordt, en kunt los.

Er zijn veel jonge nieuwe teams in Nederland, en er is hier gelukkig vaak geen sprake van hiërarchie waar je om moet ''vechten'' Aan het einde van de dag gaat het erom dat je het leuk gehad hebt.

Succes!
 
  • Leuk
Waarderingen: Pronk
Welkom Pronk, in deze geweldige sport!

Snip.

Dank je! Ik ga kijken wat de mogelijkheden zijn en enkele malen de sport uitoefenen voordat ik ga investeren. Heb wel al een thema in mijn hoofd maar eerst ga ik eens de sport goed beleven.
 
  • Leuk
Waarderingen: Pietjepuk123
Klinkt goed. Wat voor'n thema? Altijd leuk om ideeën van anderen te horen.

Protip : Laat je eerste ervaring absoluut niet je kijk op de sport bederven. Mijn 1e ervaring was top, maar er zullen altijd skirms tussen zitten waar je wel eens pech hebt, door welke reden dan ook.
 
Ik zat te denken aan een Vietnam thema. Dus dan denk ik aan een M16 (kort magazijn uiteraard) of een CAR-15 XM-117 (zoals te zien in de film Platoon). Uiteraard met bijpassende kleding. Maar dan moet ik eerst kijken in hoeverre alle equipment uit die tijd nog redelijk te verkrijgen is. Een Amerikaanse helm heb ik nog liggen (ooit gekocht bij de legerdump). Maar ik moet dan wel een camouflage hoes daarvoor zien te regelen.

Uiteindelijk wil ik dat mij equipment de vibe krijgt als de equipment van de gasten uit Tropic Thunder:

tropic-thunder-photo.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: Pietjepuk123
Top dat je voor iets origineels gaat!

Ondanks dat het niet mijn verzamelgebied is, heb ik redelijk wat originele gear voorbij zien komen uit die era. Waaronder scherfvesten en LBV's.
 
Het zal een zoektocht worden maar ik heb er hoop in dat het zal lukken.
 
Hey Pronk!

Tof dat je ook wilt beginnen!

@Strelok heeft weer een fantastische eerste hulp post gemaakt. Als enige aanvulling wil ik meegeven dat je wel bij ons kunt aanhaken als niet lid. Dat vinden wij geen enkel probleem. Je kan gewoon mee doen in onze squads. Af en toe zullen we een privé event hebben die we "off the books" houden zoals afgelopen weekend. Maar als het op het forum aangekondigd word, kan je gewoon mee doen. Dit is vooral het geval wanneer je eenmaal NABV lid bent. Anders hangt het er van af of er huurkits zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: Pronk en Pietjepuk123
Welkom Pronk!

Wat misschien ook noemenswaardig is, is dat veel forumleden hier geen lid zijn van ACN zelf.
Wij zitten op het forum omdat het gezellig, persoonlijk en informatief is en daarbij niet dusdanig snel groeit dat het niet meer te volgen is.

Veel plezier met de voorpret, en wie weet tot op het veld!
 
Dank u allen. De komende dagen ga ik kijken wanneer het een geschikt moment is om het veld in te gaan als introducee.
 
Welkom hier op het forum! Er zijn niet zo heel veel diehard teams die hele procedures hebben om lid te mogen worden (ben er pas eentje tegengekomen), en als je mee wilt dan kan je met iedereen wel mee als intro.
Leuk trouwens dat je voor een originele kit gaat ipv de standaard multicam-met-m4-kit (No offence mensen die dat wel hebben ;)), en dat je graag originele gear wilt. Ik speel ook het liefst met echt spul, maar ik heb dan alles Russisch/Oekraïens ^^
 
  • Leuk
Waarderingen: Stey en Pronk
Misschien verander ik alsnog van plan en join ik de de 'dark-side' met een Kalashnikov replica :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Stey
Welkom!

Of best of both worlds :) Russische camo met een M4 (spetsnaz mag eigen gear kiezen :))

Groet,
Peter
 
@Pronk idd, want een Spetsnaz lid met een m4 is ronduit heresy :p

@Peter Boudewijn Ze mogen eigen gear kiezen zolang het maar Russisch is :p En Rusland heeft bijna alle denkbare camo's zelf uitgegeven, dus ze kunnen idd kiezen uit oa Multi#$&@, eeh #$@$%cam, nou.. mn toetsenbord wilt het niet typen :p
 
Welkom! Ennuh Laat die russen hier boven maar lullen hoor! Schieten nog geen deuk in een pakje boter ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan