Co2 magazijn loopt direct leeg.

GKUBLOK

Member
12 jul 2024
7
2
Goedemorgen allemaal. Ik ben nieuw met airsoft en heb dan ook mijn eerste airsoft vorige week aangeschaft. Ik heb deze maandag voor het eerst gebruikt, dus co2 cartridge volgens de instructies geinstalleerd, klein sisje en toen stil. Dit ging allemaal goed.

Heb die dag niet mijn hele co2 cartridge op kunnen schieten, en heb deze dus laten zitten (achteraf gezien schijnt dit niet zo goed te zijn)

Ik heb gisteren (donderdag) mijn hele co2 wel leeggeschoten en dit ging gewoon goed. Nu wilde ik daarna een nieuw co2 patroon erin draaien en deze liep meteen helemaal leeg. Ik dacht in de eerste instantie misschien wat fout gedaan of een slecht patroon(?) Maar heb het daarna met nog 6 patronen geprobeerd met allemaal hetzelfde resultaat. Alle lucht spuit uit de bovenkant van het magazijn, naast de feeding lips waar de balletjes uit worden geduwd.

Nu lees ik dat de O-ringen beschadigd en/of uitgedroogd kunnen zijn. Maar het is een splinternieuw pistool, is dit nu al mogelijk na 1x gebruik? Ik weet dat een co2 patroon laten zitten niet goed was maar kan dit nu al schade toegebracht hebben?

Wat kan ik nu het beste doen? Ik wil niet al mijn co2 patronen verspillen. Het gaat om een UMAREX M&P40 TS

Alvast bedankt!
 
Hangt ervan af hoelang het pistool al op de plank lag bij de verkoper, anders zou die o ring inderdaad nu al versleten kunnen zijn.
Ook zou het kunnen dat je de schroef TE strak hebt aangedraaid en daardoor de o-ring beschadigd hebt.
Het kan geen kwaad om af en toe een druppeltje naaimachine-olie of i.d. op de co2 patroon te doen voor je hem in je wapen steekt.

Maar, ik lees dat de lucht uit de bovenzijde van het magazijn eruit komt.
Dan vermoed ik eigenlijk dat niet je o-ring het probleem is. zit daar een palletje of een klepje wat niet goed werkt ?
Misschien even wat WD40 erin van bovenaf ?
 
  • Leuk
Waarderingen: GKUBLOK
Hmm. Ik zou het niet weten. Dit is het magazijn. De co2 wordt erin geschroeft via de onderkant. Bij de rode pijl komt alle lucht er weer uit. Ik lees veel verschillende oorzaken van release valve orings tot aan kapotte puncture valve.
 

Bijlagen

  • acQ40F2Ctrkx7HJwyQOBDM9kYlNiR4F20HJHZ4L5.jpg
    acQ40F2Ctrkx7HJwyQOBDM9kYlNiR4F20HJHZ4L5.jpg
    27,8 KB · Weergaven: 22
Bij een defecte puncture valve stroomt alle CO2 direct aan de onderkant eruit; bij een defecte release valve stroomt het uit het vierkante gat aan de bovenkant. Het beste is om gewoon de O-ringen van beide valves te vervangen (als oliën niet meer werkt). Doorgaans is het trouwens de release valve die voor problemen zorgt.

Let op: voor het verwijderen van de valves heb je speciaal gereedschap nodig.
 
  • Leuk
Waarderingen: GKUBLOK
Ja klopt. Alles stroomt uit het vierkante gaatje aan de bovenkant. De release valve is het kleinere ventieltje op de achterkant van het magazijn toch?

En ik heb dit potje. Is dit goed om die ringetjes te olieën?
 

Bijlagen

  • 20240711_230422.jpg
    20240711_230422.jpg
    732,1 KB · Weergaven: 19
De release valve zit er inderdaad vanaf de achterkant ingeschroefd.

Ik gebruik voor mijn ringetjes ook siliconenolie, maar op den duur helpt dat niet veel meer en haal ik gewoon een setje nieuwe O-ringetjes.
Het is trouwens een goed idee om ook meerdere magazijnen te hebben: niet alleen voorkom je problemen dat je niet meer kunt spelen, je kunt ook snel van magazijn wisselen mid-skirm.
 
  • Leuk
Waarderingen: GKUBLOK
Top bedankt voor de info! Ik ga eerst met deze silicon grease proberen. Mocht het niet lukken zal ik wat nieuwe ringetjes kopen weten jullie waar je deze het best kunt bestellen? Overigens om die valve eruit te krijgen moet je daar perse een speciaal tooltje voor hebben?
 
Het beste kun je even Googlen: merk + type van je replica en dan iets van "O-ring set".

Helaas sloop je de valves wanneer je iets anders dan een echte tool gebruikt; ze zijn namelijk van een bronslegering gemaakt en zijn relatief zacht.
Je doorsnee airsoftwinkel kan je wel aan zo'n tool helpen; wanneer je geen haast hebt dan kan AliExpress ook je vriend zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: GKUBLOK
Bedankt voor alle hulp! Misschien een domme vraag, maar is er een manier om te testen of alles weer goed gesealed is zonder hier steeds een co2 patroon voor te verspillen?
 
Oeh, als die er al is, dan zou ik dat niet weten. Zelf gebruik ik eigenlijk alleen green gas, omdat alle replica's die bij mij op CO2 werken simpelweg te hard schieten; bij green gas heb je gauw genoeg door dat er iets lekt, zonder een heel gaspatroon te hoeven verspillen.
 
  • Leuk
Waarderingen: GKUBLOK
Ik denk dat @QuickFix je al flink geholpen heeft. :)

Ik heb zelf CO2 magazijnen bij een andere replica als die jij hebt, maar op basis van het magazijn, lijkt het dat deze hetzelfde werkt.. Ik had hier met een CO2 magazijn plots hetzelfde probleem wat je hier omschrijft: gas loopt in 1 keer er volledig uit, via het rubber wat je aanwees in je afbeelding.

Bij mijn was de boosdoener, zoals @QuickFix eigenlijk ook al aangaf, de output valve. Deze bleef bij mij 'hangen', hierdoor bleef deze dus in een open stand staan waardoor je CO2 patroon volledig leegloopt op het moment dat deze gepierced wordt.

Ik heb, met een valve tool, de valve eruit geschroeft, deze schoongemaakt/ontvet, voorzien van een klein beetje siliconen en een nieuwe O-ring geplaatst. Probleem opgelost en dat magazijn gaat alweer ruim een half jaar zonder problemen mee.

Ik heb hier zelf een doosje met een heleboel maten O-ringen liggen, welke ik een keer goedkoop bij een bouwmarkt heb meegenomen. Werkt ook prima. :)

En helaas. Geen andere manier om te testen door er weer een nieuw CO2 patroon te plaatsen. Was voor mij de reden om maar meteen de O-ring preventief mee te vervangen. Wist ik zeker dat het patroon niet voor niets gebruikt werdt.

Ik zou verder wel even een Valve Tool bestellen via bijvoorbeeld Alieexpress. Zijn er zat die 7 dagen levergarantie hebben. Zijn dan nog altijd flink goedkoper als wat de NL webshops er voor vragen. Meestal krijg je dan ook nog ongeveer dezelfde kwaliteit ook...
 
  • Leuk
Waarderingen: GKUBLOK
Ik denk dat @QuickFix je al flink geholpen heeft. :)

Ik heb zelf CO2 magazijnen bij een andere replica als die jij hebt, maar op basis van het magazijn, lijkt het dat deze hetzelfde werkt.. Ik had hier met een CO2 magazijn plots hetzelfde probleem wat je hier omschrijft: gas loopt in 1 keer er volledig uit, via het rubber wat je aanwees in je afbeelding.

Bij mijn was de boosdoener, zoals @QuickFix eigenlijk ook al aangaf, de output valve. Deze bleef bij mij 'hangen', hierdoor bleef deze dus in een open stand staan waardoor je CO2 patroon volledig leegloopt op het moment dat deze gepierced wordt.

Ik heb, met een valve tool, de valve eruit geschroeft, deze schoongemaakt/ontvet, voorzien van een klein beetje siliconen en een nieuwe O-ring geplaatst. Probleem opgelost en dat magazijn gaat alweer ruim een half jaar zonder problemen mee.

Ik heb hier zelf een doosje met een heleboel maten O-ringen liggen, welke ik een keer goedkoop bij een bouwmarkt heb meegenomen. Werkt ook prima. :)

En helaas. Geen andere manier om te testen door er weer een nieuw CO2 patroon te plaatsen. Was voor mij de reden om maar meteen de O-ring preventief mee te vervangen. Wist ik zeker dat het patroon niet voor niets gebruikt werdt.

Ik zou verder wel even een Valve Tool bestellen via bijvoorbeeld Alieexpress. Zijn er zat die 7 dagen levergarantie hebben. Zijn dan nog altijd flink goedkoper als wat de NL webshops er voor vragen. Meestal krijg je dan ook nog ongeveer dezelfde kwaliteit ook...
Zeer goede tips weer! Die O-ringen zat ik ook aan te denken om die aan te schaffen. Zeker handig om gewoon een doosje met een hoop ringetjes aan te schaffen. Die valve tool had ik toevallig net bij ali besteld haha. Scheelt de helft met de prijs in Nederland. Ik ga alvast op zoek naar een setje o-ringetjes en dan even wachten tot die valve tool binnenkomt.

Nogmaals dank voor alle gouden tips. Gezien ik nieuw ben met airsoft zat ik toch te twijfelen of ik zelf nou iets verkeerds deed.😅
 
  • Leuk
Waarderingen: QuickFix en Kroeskoppie