Compleet onervaren

MichaelLensen

New Member
18 apr 2016
1
0
Trophies
1
Hey allemaal ik ben Michael 31jaar uit en woon in Biddinghuizen.
Zou graag aan airsoft willen gaan beginnen maar uiteraard (ondanks dat ik gigantisch enthousiast ben) zou ik het een keer uit willen proberen. Nou heb ik gezien dat ze vlak bij mij ook open skirms hebben maar nou is me vraag moet je daarvoor een NABV pas hebben, moet je als introduce mee of kan je ook gewoon in je eenzame ik gaan zonder pas enzo? Nou heb ik gezien dat er ook huursetjes zijn en dat je op locatie de BB's moet halen maar wat is de ervaring van die huursetjes in het algemeen?

Uiteraard zal ik na die eerste keer zeker wel me ervaring delen maar dan alsnog een van de vragen die ik heb is wat is het beste om te halen qua replica als compleet noob zijnde (enige qua schieten wat ik ooit heb gedaan is met de luchtbugs jaren geleden)

Dag Micheal en welkom.

Meedoen aan een open skirm is 6 x per jaar mogelijk zonder lidmaadschap van de NABV*. Je kunt je dus gewoon aanmelden als introducé, en een huurkitje huren voor die dag. Je kan dan gewoon aansluiten bij de rest van de spelers.De kwaliteit van huurkitjes verschilt weer per locatie, en ze zullen natuurlijk niet zo chic zijn als opgedofte replica's van mensen die al langer spelen, maar een goede en meestal leuke indruk kun je zeker krijgen.

Op dit forum kun je voor elk type vraag bijna wel terecht, omdat iedereen wel weer ergens anders verstand van heeft.

Strelok

*Correct me if i'm wrong

Welkom op het leukste forum van NL!
Als je bij Balls And Arrows gaat skirmen zonder pas dan melden zij je aan als intro. En de huurkits daar zijn wel oke.
En verder gewoon rondvragen hier, op alles wordt wel een antwoord gegeven (als het met Airsoft te maken heeft :P ).
Voor je het weet heb je je pas aangevraagd omdat het zo leuk is ^^

Welkom!

Zo te zien woon je lekker dicht bij balls and arrows!
We gaan 1 mei met een groep van ongeveer 13 man van dit forum, spelen bij balls and arrows, je bent natuurlijk van harte uitgenodigd.
En er zullen genoeg mensen zijn die je van alles willen uitleggen.

Als je meer vragen hebt, vraag ze gerust

Dank je voor de snelle reacties,

Was al rond wezen kijken bij de site van balls and arrows en dat is inderdaar in de buurt maar heb alleen niet echt kunnen vinden waar ik me kan inschrijven voor 1mei (waarschijnlijk over heen gekeken) en dat de huurkits niet dezelfde prestaties leveren als de opgedofte replica's van ervaren spelers is logisch aangezien de huurkits door meerdere mensen worden gebruikt enzo.
Was al van plan een pas aan te vragen maar wil toch liever eerst een dag mee maken. Maar wat raden jullie aan als kleding behalve goede schoenen/kisten en klopt het dat het niet op prijs word gesteld als je je van te voren al omkleed? En wat is een goeie replica om als beginner mee te gaan beginnen? Aangezien ik nog niet weet waar mijn voorkeur ligt single burst of full. Had al wel begrepen dat je in Nederland beter voor de accu kan gaan ipv gaspatroon ivm temperatuur

Hoi @MichaelLensen ,

Hier kun je je inschrijven:
ballsandarrows.nl/airsoft/open-skirm-aanmelden

Bij NABV lid zeg je NEE, en dan selecteer je welke huurset je wilt.

Volledig reizen (en dus aankomen) in camouflagekleding is niet toegestaan. Wel mag je een camo-broek dragen, en de camo-top aandoen op locatie. Aan te raden zijn goeie kisten... de rest is allemaal wat je zelf het leukst/mooist vindt.

De regels omtrent kleding zijn heel simpel :

- Je mag een camo broek dragen opweg naar een evenement. ( Bron )
- In volledig uniform reizen is uiteraard niet toegestaan
- Op de meeste terreinen kun je je prima droog omkleden. ( sommige velden daargelaten )
- Het is ook niet handig om met vesten en militaire uitrusting van en naar je auto te lopen als het echt in het zicht is, beste is om zoveel mogelijk onzichtbaar te vervoeren. Bij sommige velden zoals B&A is dit wat minder, aangezien het terrein heel afgelegen is.

GBB ( Gas Blowback ) dus met gas, wordt vaak gebruikt voor pistolen. Als het kouder wordt presteert gas inderdaad minder goed, maar er is ook gas wat beter kan tegen koudere temperaturen. Als beginner raad ik in ieder geval gewoon AEG = Electrisch aan.

Bij de meeste velden krijg je als introducee een volledige uitrusting. Soms met vest, maar in ieder geval een groene overall, gezichtsbescherming bestaande uit bril en soms gelaatsmasker.

Inschrijven bij B&A op de open skirm kan hier : http://www.ballsandarrows.nl/airsoft/open-skirm-aanmelden

Vervolgens wijst het zich vrij vanzelf. Bij vragen altijd vragen :smiley:

Strelok;21315 zei:
Dag Micheal en welkom.

Meedoen aan een open skirm is 6 x per jaar mogelijk zonder lidmaadschap van de NABV.

Dit klopt, 6x per jaar is maximum. Je dient dan te wachten op het nieuwe jaar, of NABV lid worden om vaker te kunnen spelen. Tevens mag je zonder NABV lidmaatschap geen replica's bezitten.

Als je naar de site van balls and arrows gaat klik je bovenaan op airsoft, dan op open skirms en dan staat er boven aan de pagina alle skirms datas enzovoort.
Dan kies je een datum en dan ga je verder waar je je gegevens in moet vullen, ook kan je daar aangeven of je een pas hebt of niet.

Ik was na de 1e keer bij balls and arrows al meteen verkocht, inderdaad vond ik de huurreplicas ook niet fantastisch maar dat is niet alles, zeg altijd als je ze niet kan raken moet je proberen dichter bij te komen.

Ik had zelf gwn kisten meegenomen en wat oude kleding, bij de elite huurkit zit een overal bij in.
Het enige wat je eigenlijk aan mag hebben is je broek en kisten, helemaal in uniform is niet gewenst omdat als je over straat loopt en er gebeurt iets mensen wssl naar je gaan kijken als een militair, zelf mocht ik ook niet in uniform over straat toen ik begon met mn opleiding bij de landmacht.

Wat voor replica je wilt is een persoonlijke voorkeur, mijn voorkeur gaat naar een m4 maar een ander persoon heeft voorkeur voor een ak of een aug.
Ook ligt het aan je budget.
Ik heb een specna arms van 190 euro, maar je kan ook een umarex hk416 van zo'n 500 euro nemen.
Alle m4's hebben wel een single en auto, met een mosfet (klein apparaatje tussen je motor en je batterij) kan er ook voor zorgen dat je replica een burst modus krijgt.

De meeste mensen kiezen voor elektrisch omdat die in elk soort weer wel presteert, gas kan bij lagere temperaturen minder goed functioneren.
Meestal hebben mensen als side arm wel eentje op gas of co2, omdat dat net wat realistischer is dan en elektrische sidearm.
Maar de magazijnen zijn wel duurder zo betaal je voor gas magazijnen van een m4, wel ongeveer 50-70 euro per stuk.

Oke dank je voor alle informatie en heb me ingeschreven voor 1mei met de basisset dus ben benieuwd!! Kon alleen niet terug vinden op welke locatie dat was aangezien 22april ook een open skirm van balls and arrows aan de strandgaperweg maar ze hebben volgens mij ook in lelystad een locatie voor zover ik had begrepen.

En dank je voor de info qua replica's en ligt zeker ook aan het budget maar kan het zo duur maken als je zelf wilt/toe laat natuurlijk.

Dank je,

Weet wel zeker dat het me gaat bevallen mensen hier op het forum zijn zowiezo al top!!

We (forumleden, we zijn geen ACN-clubleden) zijn er ook met een leuke groep... zoek de russen, dan vind je de groep :p

Haha gaat vast helemaal goed komen heb er wel al gigantisch veel zin in en betrap mezelf erop dat ik toch al aan het rondsnuffelen ben voor een leuke replica

Wat raden jullie aan als assault? De m4 of de arx160? Neem aan dat als beginner het makkelijker is om met assault te beginnen (wil uiteindelijk wel een sniper uitproberen)

Welkom op het forum!
Volgens mij zijn je vragen al beantwoord.

Voor de keuze M4 of ARX160, heb ik het volgende.
De M4 is standaard als een VW, dus overal onderdelen / mods / info / hulp voor te krijgen. De ARX160 is wat minder standaard, dus voor onderdelen moet je verder zoeken, en door de kleinere productie aantallen ook weer meer betalen.

Maar natuurlijk moet jij er mee lopen, en als jij de looks belangrijker vind, dan moet kun je ook gewoon voor de ARX160 gaan ;)

Looks kunnen altijd nog belangrijkste vind ik werking en hoe snel de onderdelen te krijgen zijn. Kan later alsnog voor een wat exclusievere versie gaan mocht ik dat nodig vinden maar heb al meerdere mensen het over de ak zien hebben op het forum is dat zon goed wapen of is dat net als de m4 een standaard wapen?

Een AK is gewoon wat anders dan een M4... de een vindt de M4 mooi, de ander AK en zo voort...

Logisch en alleen maar goed dat smaken verschillen. Heb wel al een paar replica's gezien waar ik zeker wel intresse voor heb gekregen namelijk de SP-01 shadow en de AW 308 sniper en de m4a1 dan maar kan daar nog niks over zeggen qua spelen aangezien ik nog niet weet wat ik fijner vind assault of sniper