CQB dual pistol

• Onderwerp starter Onderwerp starter Daqn
  • Startdatum Startdatum

Daqn

Active Member
18 aug 2020
44
8
Trophies
3
Hey hallo.

Ik wil graag voor cqb dual pistol build gaan doen. Graag zou ik willen weten wat hier voor een beetje goede replicas zijn. Iemand met tips en welk merk en type een beetje goed zijn ? Of word dit geheel afgeraden?

Bijvoorbaat dank.

Groetjes

Tsja, of dual wield een goed idee is weet ik niet. Maar hey, je mag doen wat je wilt. Je kunt ook besluiten om met één replica te beginnen, dan kun je altijd nog een 2de aanschaffen.

Ik denk dat de eisen voor dual wield en een gewone side arm wel hetzelfde zijn met misschien een paar uitzonderingen. aangezien je een pistol als je main gebruikt zou ik zorgen dat het in ieder geval magazijnen heeft met een redelijke capaciteit. Dus niet een of ander obscuur model met een lage capaciteit. Voor sommige modellen zijn er ook extended mags beschikbaar.
Het is ook goed om te kijken naar wat de magazijnen kosten voor een bepaalde replica, omdat je er best wel wat nodig zult hebben als je alleen een pistol gebruikt. Bedenk ook dat je zowel een rechts- als linkshandig holster wilt hebben waarschijnlijk.

In speedqb wordt de hicapa veel gebruikt omdat hij veel upgrade en personalisatie mogelijkheden heeft, al moet je van de stijl houden. Magazijn capaciteit is prima en wordt door verschillende fabrikanten gemaakt, al zijn ze niet allemaal even compatibel qua onderdelen. Dat gaat misschien nog wat research vergen.

• Leuk
Waarderingen: Daqn
Eviltwin en ik lopen ook regelmatig dualwield in CQB en CQB situaties.
Onze side arm of choice, 2 Tm highcapa's per persoon.
Ik ben rechtshandig, dus rechts extended magazijn er in, links normaal magazijn.
Als voor de aanschaf, kijk in het buitenland binnen de EU. Kost een nieuwe highcapa 130 euro in plaats van 180 in NL.
Kan je voor dat geld weer wat extra mags halen.

• Leuk
Ik probeer het soms voor de lol als ik met een pistol primary speel, de enige keer dat ik er iets aan heb is als ik alleen in een gebouwtje sta en 2 uitgangen onder schot wil houden. Anders ben ik altijd sneller/preciezer met 1 pistol.

Maar blijft leuk om te doen soms natuurlijk.

Oke oke dat klinkt erg interessant ik heb me nog niet zo verdiept in cqb mag je daar full auto gebruiken en de hi capa welk type is tegenwoordig een beetje goed ?

Ik raad dual wield af. Waarom? Je bent langzamer, zowel qua schieten als beweging. Je accuraatheid gaat gigantisch naar beneden en reloaden wordt helemaal kak. Verder heb je geen hand vrij om bv snel een vlag te pakken of objecten te doorzoeken.

Mijn advies: Koop 1 pistool en besteed het geld wat je anders aan het 2e pistool zou uitgeven aan een aantal extra magazijnen of wellicht wat leuke upgrades.

In cqb mag je GEEN full auto gebruiken (sowieso is full auto op een pistool toch al 3x niks)

Goede Hi-capa? Er is eigenlijk maar 1 keus en dat is die van Tokyo Marui. Wil je in de toekomst flink gaan upgraden? kies dan voor een 5.1 of goldmatch variant. Mocht je het wat beperkter willen houden kun je gaan voor een 4.3 variant. Note: de extreme 45 kan enkel full auto en is dus NIET geschikt.

• Leuk
Waarderingen: Daqn en QuickFix
Zoals Twinfromhell al zegt doen wij het geregeld. Het is vooral leuk. Maar of het perse effectiever is.. Nee, dan moet het al echt heel klein zijn zoals Arnhem binnen was. Maar word je al snel minder effectief zoals Oddball al zegt.

• Leuk
Ah oke duidelijk geen full auto zeker niet als pistol. Buiten de pistols om andere leuke cqb replicas ? En dan gelijk een nieuwe vraag hi capa word dat gezien als waardig milsim pistool of maakt dat in Nederland allemaal niet zoveel uit ? Leek me leuk om dat ook eens te doen maar kan er weinig over vinden op Google.
Anders is de vraag meer welke pistool is zowel goed geschikt voor cqb en milsim ?

Als je de standaard zwarte capa hebt, kan hij doorgaans prima mee op een milsim als sidearm.
Maar aangezien je nog geheel nieuw bent, zou ik eerst lekker wat gaan skirmen. Milsim is wel weer echt 3 stappen verder. Met de vragen die je nu stelt lijkt het voor mij dat je beter eerst ervaring op kan doen.

Open skirms heb je ook op vette buitenvelden!

Verder kan je bij cqb vrijwel alle replicas gebruiken die enigzins compact zijn

• Leuk
Waarderingen: QuickFix
Kort antwoord: dual wielden ja ruk tenzij je een hPa tank op je rug hebt met 2 lijnen en elke hi capa vAn een drum mag voorziet om
Niet te hoeven reloaden maar dan wordt je nog snel moe van het gewicht .

vind vooral zelf uit wat je prettig vind schieten en ga daarvoor. Ik gebruik zelf alleen een hi capa omdat ik over they algemeen alleen binnen speel en daar de meters echt te overzien zijn. Milsim of niet het is wat ik lekker in de hand vind liggen. Spendeer in het begin de tijd die je niet op een event staat vewoon thuis met target acquisition oefeningen , houding en reloads. Maakt niet uit wat je gaat doen, die dingen ga je altijd nodig hebben

Ik ben nogsteeds van mening als jij het wil en het mooi vind is het zeker niet onmogelijk en zijn er best manieren om het werkbaar te maken.

Als ik dual wieldend door het veld ga gebruik ik lang niet altijd beide side-arms tegelijk. Maar heb wel beiden tegelijk in de handen.
Wanneer ik grootte open ruimtes nader leg ik mijn rechterhand met side-arm op mijn linker pols met in die hand ook een side-arm.
Op dat moment gebruik je 1 side arm voor de snelheid en precisie. Op het moment dat ik een kleine ruimte binnen trek haal ik de handen weer uit elkaar en richt ik 1 side arm op de deur opening en de andere langs de deurstijl die ik als eerst nader en gebruik ik dus beiden.

En HPA en drummags zijn zeker geen must hier voor, grootste onzin. Het werkt misschien voor jou ^^^^^^ maar is zeker niet de enige manier.
Dual wielden is meer dan niet te hoeven reloaden en zoveel mogelijk bbs in een zo kort mogelijke tijd op tegenstanders te knallen, er komt wel degelijk skill bij kijken, en wanneer goed uitgevoerd kan het zeker meerwaarde hebben.

En HPA en drummags zijn zeker geen must hier voor, grootste onzin. Het werkt misschien voor jou ^^^^^^ maar is zeker niet de enige manier.
Dual wielden is meer dan niet te hoeven reloaden en zoveel mogelijk bbs in een zo kort mogelijke tijd op tegenstanders te knallen, er komt wel degelijk skill bij kijken, en wanneer goed uitgevoerd kan het zeker meerwaarde hebben.

ik zeg ook nergens iets over zoveel mogelijk bb’s knallen maar goed ... dual wielden heeft enkel meerwaarde over single pistol als je 2 afzonderlijke doelen kan beschieten met 2 afzonderlijke pistolen tegelijkertijd.

Hey hallo.

Ik wil graag voor cqb dual pistol build gaan doen. Graag zou ik willen weten wat hier voor een beetje goede replicas zijn. Iemand met tips en welk merk en type een beetje goed zijn ? Of word dit geheel afgeraden?

Bijvoorbaat dank.

Groetjes

Dual Wield Is wel lachen maar het is verrekte lastig om met 2 pistols tegelijk te schieten en te richten kan ik uit ervaring vertellen. Ik heb het een paar keer CQB geprobeerd maar mijn voorkeur blijft toch wel een SMG + pistol.

Pistol voor CQB & Milsim zou ik gaan voor 1911, m9, glock. Holsters en parts genoeg voor die modellen. Ik doe al 6 jaar met mijn Glock 17 van WE.

Leuke CQB replica's: MP5(k), P90, ASG EVO (out of the box schijnbaar heel goed), Korte M4 varianten, Korte AK varianten, bull-pup modellen. Is vooral een kwestie van smaak vind ik.
Als eerste even uitzoeken welk model je zou willen, dan kijken welke merken deze hebben en als laatste een winkel binnen de EU vinden die het op voorraad heeft.

Laatst bewerkt:
De asg evo kan ik achterstaan. Kan out of the box ook buiten erg goed mee komen en is lekker compact.

Dank jullie allen voor de info.
Ik zoek toch nog een leuke side arm nu heb ik de m9 op het oog maar welke is een aanrader qua merk en type. Ik zie de prijs erg variëren op verschillende sites van diverse merken. Ook wil ik graag weten of er wel of geen suppresor /silencer op kan en wordt de fps dan hoger of lager ?

En hoe voelt de m9 aan ligt hij goed in de hand ik heb al een glock en 1911 vast gehad qua hand grip zit daar veel verschil in hoe zit dat met de m9 ??

Alvast bedankt

Ik ben en blijf qua prestaties, ook voor sidearms, een TM fanboy.

Of je een silencer kan monteren hangt er van af of de replica een zogeheten threaded barrel heeft (standaard of als aftermarket onderdeel), kort vertaald, een loop met een schroefdraad erop. De fps verandert niet tenzij in deze silencer een verlenging voor de innerbarrel is gemonteerd.
Over het algemeen raad ik dat soort silencers af, de fps schiet omhoog maar de accuratesse daalt gigantisch.

In vergelijking met glocks en 1911´s is de grip van een M9 merkbaar dikker en zeker niet geschikt voor kleine handen.

Wat denken jullie van een combo van pistool met een kleine smg.
Zelf net een mp-9 aangeschaft.
Klein genoeg voor gebruik als pistoolreplica, maar ook goed voor CQB als kleine karabijnreplica met de klapkolf uitgeklapt.
Als pistoolreplica gebruik ik verder een Glock 17 gen 5 van WE

Wat vasthouden betreft overigens.
Glock in holster en smg aan tactische sling.
Dan kun je hem gewoon droppen als je iets moet pakken.
Daarnaast een dump pouch aan de riem.
Kun je je mag boven droppen lijkt mij.
Glock kun je ook open in de holster steken.
Met vrije hand nieuw mag plaatsen, trekken en sliderelease gebruiken.

Geen ervaring mee, maar is maar een idee?

• Leuk
Wat vasthouden betreft overigens.
Glock in holster en smg aan tactische sling.
Dan kun je hem gewoon droppen als je iets moet pakken.
Daarnaast een dump pouch aan de riem.
Kun je je mag boven droppen lijkt mij.
Glock kun je ook open in de holster steken.
Met vrije hand nieuw mag plaatsen, trekken en sliderelease gebruiken.

Geen ervaring mee, maar is maar een idee?
Ik weet zowaar niet wat toegestaan is ik wou beginnen met airsoft in corona tijd en tot op heden nog geen kans gekregen te spelen behalve dan in de werkplaats van mijn werk waar ik een range van pak weg 50m heb. Een smg in cqb zo ver ik weet mocht je geen full auto hebben van wat ik gelezen heb. Sorry met smg ga ik van full auto uit.
De combi klinkt leuk maar de verwaring in magazijnen zie ik ook zo voor me

Het mag wel een full auto replica zijn. Echter mag je enkel de Semi functie gebruiken tijden binnen events. Een Glock kan afhankelijk van het model ook full-auto. Maar mag je ook gewoon gebruiken, mits hij op semi staat.

Zou ook wat zijn om voor binnen en buiten een aparte replica te moeten hebben of ze om te moeten bouwen.

• Leuk
Waarderingen: Crix, Daqn en QuickFix